Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen Zündapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66337 - Problemen Zündapp
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 17127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 8-5-2012 14:54 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


de reden dat ik 4 takt heb geen gekloot meer met de cabrateur


En wat schiet de TS hiermee op? Juist, laten dus.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
RR89 8-5-2012 20:22 Print reply

Posts: 327
Sproeier lijkt wel ok
Geen valse lucht als ik het zo lees
Is je tandwielverhouding oke, iets van 15/43 of iets in die richting?

Heeft hij ooit eerder 60 gelopen of probeer je hem nu harder te laten lopen.

Je bougie is een beetje vettig, je uitlaat ook? zit die niet verstopt?

Het is zo dat een 280 (bromfiets) zundapp cilinder de 65 haalt met een 15mm carburateur. Jij hebt een Famel, dus een Famel (geen duitse) bromfiets cilinder. Als ik me het goed herinner zijn die van zichzelf erg sloom, maar wel simpel op te voeren.




 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
rensss 8-5-2012 21:01 Print reply

Posts: 1110
Kijk een Zündapp kenner, ja ik dacht zelf ook dat de sproeier wel okee was.
Maar iedereen sweert een grotere sproeier te proberen.
Op Zündappforum, kreeg ik de tip eerst mijn ontsteking te gaan bekijken, denkend aan of hij wel optijd staat. Want anders heeft afstellen met sproeiers geen zin.

Ik heb een motoplat electronische onsteking. En er staan 3 markeer strepen op het vliegwiel. Vooronsteking hoort 1,5mm te zijn. Ik heb al het markeer punt gevonden op het carter zelf. Alleen ik weet niet met welke streep op het vliegwiel het matcht.

Dit zal ik moeten controleren met een stroboscoop lamp..

Over die cilinder het is een gilardonie 280 cilinder, en zoals je al zegt redelijk sloom. Maar tuners zijn er gek op hoorde ik. Er zit veel vlees in. Maar het gaat me niet om het sneller maken. Maar om hem goed te laten lopen.



Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Lennart_Rieju 8-5-2012 22:51 Print reply
Posts: 75
Wat is jouw probleem? Dit is gewoon weer echt antwoord van de bovenste plank. Koop nou eerst is een sproeier die 10 maten groter is. Kleine moeite ben je 1 euro verder. En je weet meteen wat er aan de hand is voordat je gaat kloten. Maak is een filmpje dan kan ik meteen horen of het je ontsteking is of je afstelling.
 
rensss 8-5-2012 23:03 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lennart_Rieju
Wat is jouw probleem? Dit is gewoon weer echt antwoord van de bovenste plank. Koop nou eerst is een sproeier die 10 maten groter is. Kleine moeite ben je 1 euro verder. En je weet meteen wat er aan de hand is voordat je gaat kloten. Maak is een filmpje dan kan ik meteen horen of het je ontsteking is of je afstelling.



Een antwoord van de bovenste plank? Ik luister gewoon naar iemand?

Verklaar jij die kleur van die bougie eens, volgens mij is dat pikzwart aan de rand en midden in bruin zwart. Waarom dan hoger in sproeier.

Ik kan wel duizende sproeiers kopen maar als de onsteking niet goed staat schieten we ook niet op.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Wizard1894 8-5-2012 23:13 Print reply

Posts: 695
Ik heb jaren met zundapps gewerkt en kan je vertellen onsteking goed afstellen is 60% van het afstel werk.Bij compressie slag, op de contactpunt moet 0.4 mm ruimte tussen zitten alles origineel bosch anders krijg je hem nooit niet goed afgesteld. Bij elektronische onsteking met CDI is het 2 min werk gewoon op 11 uur zetten bij 50 cc, dat scheelt wel in verhouding met contact punten. En als je contactpunten hebt hamertje goed insmeren met dik vet. Afstelling carburateur is wat meer werk maar met stapjes moet het goed te doen zijn. Origineel filter is aanbevolen of je moet een race zundapp hebben dan kun je pf overwegen. Had bij mij ook altijd bruin met zwarte rand om de bougie dat is gewoon olie, beter teveel als te weinig En zorgen dat je geen imitatie troep onder je kostbare zundapp zet want goedkoop is dan toch vaak duurkoop.

En je zei motoplat onsteking dan moet het woord "made in spain" het dichtst bij de kabeluitgang van het motorblok staat.

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 8-5-2012 om 23:16 uur.
 
rensss 12-5-2012 21:00 Print reply

Posts: 1110
Het probleem is verholpen.

De uitlaat zat abnormaal dicht gekoold. Demper die gaten zaten allemaal dicht. Er was een een haring en gasbrander bij nodig. Om het shoon te krijgen. Verder zaten de schotten in de uitlaat ook voor een gedeelte dicht. Dus ik heb de uitlaat zelf uitgebrand. En geweldig verholpen.




Dit bericht is gewijzigd door rensss op 12-5-2012 om 21:01 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 17127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved