Hallo iedereen,
Het zit zo. Sinds ik mijn Zündapp gekregen heb ben ik al een hele lange tijd bezig alles in orde te krijgen. Maar in zekere maten lukt het maar toch blijf ik problemen krijgen.
Ten eerste zat er een immitatie carb op, een dellorto 12mm. Die ik ingewisseld heb voor een Bing 12mm van een Puch maxi.
Toen heb ik mijn zuigerveer vervangen wegens slechte compressie. Ben ik naar Massink geweest, voor de goede maat. Bleek ook versleten te zijn. Nieuwe gekocht dus + nieuw piston pennetje, clipjes, naaldlagertje.
Toen heb ik een tijd lopen sukkelen met de sproeiermaten. 66, 68, 70, 72.
66 & 68 liepen te arm. Op 72 reed hij een tijd goed. Tot het leek alsof hij verzoop. En 70 gemonteerd. Ging een tijdje goed. Maar toch kreeg ik niet de gewenste snelheid net + - 50 km/p
Toen heb ik een hogedruk kop gemonteerd. Ging als iets beter.
Maar op maat 68 en laagtse stand van de gasnaald ( dus het rijkst) Heeft hij de beste gasreactie. Alleen hierop loopt hij veels te arm. Spring ik 2 maten hoger dus naar 70. Heb ik totaal geen gasreactie hij komt in stationair niet snel genoeg in toeren. Net alsof hij verzuipt en dat geeft de bougie ook al aan.
Dit zal ook wel de oorzaak zijn van de lage snelheid. Want ik moet zeker 60 halen met deze setup.
Ik kom nu dus echt niet verder
Oja gewoon een standaar cilinder, en de luchtfilter is een powerfilter. Ingebouwd in een doosje.
Bougie hittegraad 6.
Misschien kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Rens
|