Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinder past niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66317 - Honda cilinder past niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielO 2-5-2012 21:36 Print topicpost

Posts: 322
Ik was deze week bezig met m'n Honda MB en wou een nieuwe cilinder er op zetten.
Maar toen ik de nieuwe er op wou zetten merkte ik dat m'n cilinderhemd tegen een randje in m'n carter stuikte waardoor hij niet paste.
De vorige cilinder die er al op zat was al wel een randje afgedraaid.
Nou kon ik gewoon terug gaan naar de winkel waar ze hem netjes voor me afdraaide maar ik vraag me nou wel af waarom hij niet paste.
De diameter van de nieuwe was 49mm en van die oude 48mm
Weet iemand waar aan het zou kunnen liggen?
Zijn er bijvoorbeeld verschillende types carters gemaakt?

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 2-5-2012 om 21:37 uur.
 

JB1 2-5-2012 21:39 Print reply

Posts: 14881
Oud type carter. Was tegen opvoeren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielO 4-9-2012 15:39 Print reply

Posts: 322
Om hier toch nog effe op terug te komen...

Heb een poos geleden al een 70cc cilinder voor m'n MB gekocht maar aangezien die niet paste maar achterwege gelaten.
Nou ben ik toch wel toe aan iets meer power dus wil ik hem er alsnog op zetten.
Omdat ik mijn carter liever niet wil bewerken dacht ik aan het inkorten van m'n cilinderhemd.
Ik weet dat het niet de ideale oplossing is maar ik waag de gok.
Hemd is ongeveer 25mm en er moet ongeveer 10mm afgehaald worden(lijkt mij nog tamelijk veilig)

Is het dan nodig om de zuiger ook in te korten?
 
JB1 4-9-2012 15:44 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Om hier toch nog effe op terug te komen...

Heb een poos geleden al een 70cc cilinder voor m'n MB gekocht maar aangezien die niet paste maar achterwege gelaten.
Nou ben ik toch wel toe aan iets meer power dus wil ik hem er alsnog op zetten.
Omdat ik mijn carter liever niet wil bewerken dacht ik aan het inkorten van m'n cilinderhemd.
Ik weet dat het niet de ideale oplossing is maar ik waag de gok.
Hemd is ongeveer 25mm en er moet ongeveer 10mm afgehaald worden(lijkt mij nog tamelijk veilig)

Is het dan nodig om de zuiger ook in te korten?


Gewoon de dremel in je carter zetten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielO 4-9-2012 15:56 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Gewoon de dremel in je carter zetten.


Dat vroeg ik niet.
Ik weet dat dit niet het beste is maar ik durf het wel aan, en als die dan toch helemaal naar de pleures loopt mag je mij persoonlijk vertellen dat het m'n eigen schuld is, nou goed?
 
JB1 4-9-2012 15:58 Print reply

Posts: 14881
Waarom ga je fucking moeilijk lopen kutten met je cilinder terwijl het je allang het dremeltje door je carter had kunnen halen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielO 4-9-2012 16:04 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Waarom ga je fucking moeilijk lopen kutten met je cilinder terwijl het je allang het dremeltje door je carter had kunnen halen?


Omdat ik als ik mijn blok liever gewoon fatsoenlijk in mekaar wil laten, zelf er onderuit halen en splitsen zou ik niet aandurven en weg laten brengen kost me te veel tijd, geld en moeite.
Laat me lekker eigenwijs zijn...
 
maerijn 4-9-2012 16:06 Print reply

Posts: 2455
Haal je hem eronderuit, cilinder eraf en olie eruit, zet je hem opsekop in de bankschroef en ga je eronder zitten met je dremel
 
JB1 4-9-2012 16:09 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


Omdat ik als ik mijn blok liever gewoon fatsoenlijk in mekaar wil laten, zelf er onderuit halen en splitsen zou ik niet aandurven en weg laten brengen kost me te veel tijd, geld en moeite.
Laat me lekker eigenwijs zijn...


Niet aandurven?
Jonge, die blokken zijn zo makkelijk hé
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielO 4-9-2012 16:19 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Niet aandurven?
Jonge, die blokken zijn zo makkelijk hé


Heb alleen nog maar ervaring met automaat blokjes dus om meteen m'n hele koppeling, versnellingsbak en alle andere pruttel die er in zit los te halen zie ik niet zitten.
Jij hebt daar misschien veel meer ervaring mee en kent die dingen uit je kop maar ik hou hem liever gewoon dicht zodat ik er niks aan kan verkloten.
 
JB1 4-9-2012 16:22 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


Heb alleen nog maar ervaring met automaat blokjes dus om meteen m'n hele koppeling, versnellingsbak en alle andere pruttel die er in zit los te halen zie ik niet zitten.
Jij hebt daar misschien veel meer ervaring mee en kent die dingen uit je kop maar ik hou hem liever gewoon dicht zodat ik er niks aan kan verkloten.


Ik moest ook beginnen, en geloof me, met een exploded view, gezond verstand en een beetje ruimte op de werkbank kan er vrijwel niets verkeerd gaan!

En anders heb je altijd nog je camera en BF.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 4-9-2012 16:41 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik moest ook beginnen, en geloof me, met een exploded view, gezond verstand en een beetje ruimte op de werkbank kan er vrijwel niets verkeerd gaan!

En anders heb je altijd nog je camera en BF.


Helemaal mee eens, van proberen kun je leren!
 
kenny77 4-9-2012 17:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Haal je hem eronderuit, cilinder eraf en olie eruit, zet je hem opsekop in de bankschroef en ga je eronder zitten met je dremel



Inderdaad.

Of blok laten zitten en de krukholte afplakken, dan wat olie op de plakband smeren zodat alles erin blijft plakken.
Dan als je klaar bent even met de stofzuiger eroverheen en eruit halen.

Hoeft het blok helemaal niet voor uit elkaar, is wel het mooiste natuurlijk, maar niet noodzakelijk.

Hemd een stuk inkorten kan ook, maar zou ik persoonlijk dat randje eruit halen, is allebei evenveel werk.

Edit: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/145/1

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-9-2012 om 17:37 uur.
 
ChielO 4-9-2012 18:02 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Inderdaad.

Of blok laten zitten en de krukholte afplakken, dan wat olie op de plakband smeren zodat alles erin blijft plakken.
Dan als je klaar bent even met de stofzuiger eroverheen en eruit halen.

Hoeft het blok helemaal niet voor uit elkaar, is wel het mooiste natuurlijk, maar niet noodzakelijk.

Hemd een stuk inkorten kan ook, maar zou ik persoonlijk dat randje eruit halen, is allebei evenveel werk.

Edit: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/145/1

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-9-2012 om 17:37 uur.


Dit zie ik opzich wel zitten, weet alleen niet of er genoeg ruimte in 't carter zit om een dremel doorheen te halen.
Risico is wel dat als ik te veel weg haal ik meteen m'n carter weg kan gooien...
Ik zal iig wel eens kijken of ik ergens een dremel vandaan kan halen en dan horen jullie vanzelf nog wel weer van me.

Bedankt voor het advies!

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-9-2012 18:46 Print reply

Posts: 17929
zaag gewoon het cilinderhemd af, dan loopt je blok binnen notime aan puin, trek je m dan uit elkaar, dremel je meteen die rand weg tijdens de revisie
 

Dit topic is 3266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved