Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schijfrem Honda MT ontluchten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 493 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66302 - schijfrem Honda MT ontluchten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MartijnMT5 29-4-2012 18:31 Print topicpost
Posts: 45
weet iemand hoe ik de schijfrem van mijn Honda MT moet ontluchten? hij pompt wel maar krijgt geen vloeistof.
 

ChielTZR 29-4-2012 18:36 Print reply

Posts: 6016
als hij pompt is het toch goed
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MartijnMT5 29-4-2012 18:40 Print reply
Posts: 45
nee, want de vloeistof komt niet bij de zuiger dus remt hij niet
 
ChielTZR 29-4-2012 18:44 Print reply

Posts: 6016
je moet even wat meer info geven.
genoeg in reservoir?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MartijnMT5 29-4-2012 18:59 Print reply
Posts: 45
het reservoir zit helemaal vol en de hendel gaat heel licht maar de remvloeistof komt er niet uit aan de onderkant van het reservoir.
 
BenjaminDG 29-4-2012 19:02 Print reply

Posts: 4605
Voor je begint met ontluchten van je remklauw moet je eerst de leidingen vullen met remvloeistof.

Blijven pompen totdat er geen lucht bellen meer in het reservoir komen.

Dan remhendel in knijpen, nippel opendraaien, nippel toedraaien, hendel loslaten.

Dit herhalen tot dat je goede druk voelt.



 
Vlaanderen vrij!
Frysk 29-4-2012 19:11 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Voor je begint met ontluchten van je remklauw moet je eerst de leidingen vullen met remvloeistof.

Blijven pompen totdat er geen lucht bellen meer in het reservoir komen.

Dan remhendel in knijpen, nippel opendraaien, nippel toedraaien, hendel loslaten.

Dit herhalen tot dat je goede druk voelt.





wel even een doorzichtig slangetje op die nippel doen wat in een bakje uitkomt.. in dat slangetje kun je dan zien of er nog een luchtbelletje in zit en je morst niet al die rotzooi over je velg heen.. want dat wil je niet
 
giggitybyte
BenjaminDG 29-4-2012 19:12 Print reply

Posts: 4605
Ja inderdaad
 
Vlaanderen vrij!
cmtheman 29-4-2012 21:20 Print reply

Posts: 2710
nippel open, hendel in, nippel dicht, hendel los, nippel open, hendel in, nippel dicht, hendel los

net zo lang tot er olie uit het nippel komt en dan heb je druk
wel tussendoor bij blijven vullen
 
ZAC #802, KNMV #82
mbx-genieter 29-4-2012 21:34 Print reply
Posts: 758
Nippel op de klauw open zetten met slangetje eraan en een potje eronder.
Remreservoir vol zetten en de remhendel in knijpen dan met een tyripje vast zetten.
Laat deze constructie zo een paar uur staan en controleer regelmatig het oliereservoir dat die op peil blijft, zo zal de zwaartekracht zijn werk doen.
Daarna het hele systeem ontluchten zoals al verder is beschreven.
 
MartijnMT5 29-4-2012 22:48 Print reply
Posts: 45
het probleem is dus dat er geen nippel op zit
 
shirioko 30-4-2012 7:00 Print reply

Posts: 2273
wat heb je er aan verbouwd? Want MT's hebben nooit schijfrem gehad.

Maak anders even een foto van je remklauw, misschien zit er een M6 bout in in plaats van een nippel

En waarom moeilijk doen? Gewoon een injeciespuit o.i.d. (ik gebruik nu zelf een lege souit van contactpasta voor computers) pakken, die met een doorzichtige slang op je nippel zetten en bluiven zuigen tot er geen belletjes meer uit komen. Wel je reservoir goed in de gaten houden anders kan je overnieuw beginnen
 
Derbi-Olaf 30-4-2012 8:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Nippel op de klauw open zetten met slangetje eraan en een potje eronder.
Remreservoir vol zetten en de remhendel in knijpen dan met een tyripje vast zetten.
Laat deze constructie zo een paar uur staan en controleer regelmatig het oliereservoir dat die op peil blijft, zo zal de zwaartekracht zijn werk doen.
Daarna het hele systeem ontluchten zoals al verder is beschreven.

bijna goed, dat wat jij zegt maar dan zonder de handel ingeknepen te houden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 30-4-2012 om 8:33 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 30-4-2012 10:53 Print reply

Posts: 4605
Jep, want zo sluit je toch het reservoir af van de pomp?
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 30-4-2012 10:55 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
nippel open, hendel in, nippel dicht, hendel los, nippel open, hendel in, nippel dicht, hendel los

net zo lang tot er olie uit het nippel komt en dan heb je druk
wel tussendoor bij blijven vullen


Ik zou toch liever mijn manier doen, want jij zet eerst je nippel open zonder dat er druk is in het systeem?

Zo kan je wel terug lucht binnen zuigen me dunkt.
 
Vlaanderen vrij!
MartijnMT5 30-4-2012 12:05 Print reply
Posts: 45
de vloeistof komt niet eens in de slang, als ik pomp dan gaat er geen vloeistof het reservoir uit
 

Dit topic is 2997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved