Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Revisie NSR 50 blokk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 685 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66284 - Revisie NSR 50 blokk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

john_metal 25-4-2012 14:21 Print topicpost
Posts: 4
Hallo,

Mijn NSR 50 is een beestig machien maar ik heb er al zelf 20000 km mee en de km teller staat nu op 42000.
In die 20000 km heb ik alleen (motorisch) de koppelingplaten vervangen en een nieuwe malossi 70 de vorige was vastgelopen.

Het probleem:
Trillen to the max. Ik denk dat de lagers en evt krukas al ferm versleten zijn. Dus ik ga naar men bromboer voor een revisiesetje.

Die zij me dat men krukas nog gemakkelijk 30k kilometer kan en dat de lagers in principe nog goed zouden zijn maar dat de carters uitslijten.
Heeft daar iemand ervaring mee of dit al gezien?
De plaatsen in de carter waar lagers zijn, een te grote diameter krijgen door slijtage en dus de lagers er 'los' inzitten?
hij zet ze daarom vast met locktide zij hem.

Stan Scheire
ps: Hij spreekt uit ervaring en veronderstelling, hij had niet naar men brommer gekeken.
pps: iemand ervaring met hitteband rond de uitlaat? (vermogen en geluid?)

Alvast bedankt
Stan


 

Frysk 25-4-2012 14:36 Print reply

Posts: 34928
heb jij je complete koppeling eraf gehaald toen je de koppelingsplaten hebt vervangen ?

Zoja, staat je belansas nog wel goed ?
 
giggitybyte
Wizard1894 25-4-2012 16:18 Print reply

Posts: 695
markeringen moeten idd altijd goed staan anders gaat het niet goed :P
Het uitlubberen zou kunnen inderdaad, maar gebeurt vaak bij linker krukas kant.
 
john_metal 26-4-2012 17:33 Print reply
Posts: 4
Frysk: Nee gewoon de platen vervangen.
en
Wyzard: Wat is uw oplossing dan als je zo iets tegenkomt? Nieuwe carterhelft kopen is geen optie


 
JB1 26-4-2012 17:33 Print reply

Posts: 14881
Uitkotteren en stalen bus plaatsen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mxbeunking 26-4-2012 17:35 Print reply

Posts: 2305
speciale loctite, maar zelfs dat is te slap denk

 
Draaiwerk nodig? = PB
Voetentje 26-4-2012 18:33 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
speciale loctite, maar zelfs dat is te slap denk



Dit heb ik ook geprobeerd bij mijn NSR 80 blok, hield het een kilometer of 500 vol. Daarna begon het weer.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
john_metal 27-4-2012 16:06 Print reply
Posts: 4
Bedankt voor de reacties.

JB1: Het uitfrezen en een bus (die je dan zelf moet ontwerpen?) inpersen is te moeilijk voor mij.

Voetentje: Goed dat ik dat weet..

Mischien dat ik het kan uitkotteren en eens in een boekje met lagers kan zoeken naar een met een grotere buitendiameter?

Groeten


 
JB1 27-4-2012 19:36 Print reply

Posts: 14881
Huh, busje draaien/laten draaien is zo gedaan hoor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 27-4-2012 19:48 Print reply

Posts: 1777
nieuwe carters 30 euro, zekerheid jonge
 
www.basvanloenen.nl
honda fryslan 27-4-2012 21:31 Print reply

Posts: 1914
hoezo op de zaken vooruit lopen???

kijk eerst maar eens wat echt het probleem is en zoek dan naar oplossingen..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Derbi-Olaf 27-4-2012 21:39 Print reply

Posts: 14999
ik zou zeggen, als je het ziet zitten, kom eens langs maaseik met je blokje!? ik help je graag verder
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pompower 28-4-2012 19:03 Print reply

Posts: 1777
ik heb eventueel nog wel 80cc carters, 80cc uitlaat en 80cc cilinder voor je,
 
www.basvanloenen.nl
john_metal 28-4-2012 21:32 Print reply
Posts: 4
Hallo

Ik ging het blokje opensmijten in de vacance om te zien of dat die lagers er nu 'los' inzitten ofniet. Tog bedankt voor alle info

de carters van 30 euro heb ik gezien bij motoimport maar heb er slechte ervaringen mee 2dehands spullen te kopen.

OFFTOPIC

Mensen, het toeval is dat ik eergisteren gepakt ben aan 57 km/u.
Het waren 2 beren van venten met een rot karakter,
niets tegen te doen :(
Moest dan meerijden naar het politiekantoor en op de rollen
103, met top van 105 zij de rol. (beetje teleurgesteld)

m.a.w. kwijt voor 15 dagen + geldboete + andere miserie

Ik heb een toffe verzekeraarsagent maar die kan hem niet inschrijven als moto... Hij zij me wel dat ik de 6de ben deze maand die gepakt is. Ze waren dus op jacht.

ps: Had nu net hitteband erond gedaan en ik mocht van meneer de agent niet tegen de 'prop op de uitlaat' schoppen omdat ie dan plots 45 zou rijden *facepalm*

pps: niets van gemerkt van die hitteband (Vermogen/geluid)
Het is dan ook geen topgetunede circuit setup dus ik denk dat het wat nutteloos was in mijn geval. 15 euro inc verzendingskosten gekocht van iemand op 2dehands. kon het niet laten

 

Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved