Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66272 - honda mb loopt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rodneymb5 22-4-2012 22:20 Print topicpost
Posts: 5
hallo allemaal
ik heb een probleem met mijn honda MB ik krijg hem niet afgesteld al draai ik de stationair schroef helemaal in en de luchtschroef helemaal uit .ook stottert hij bij volgas ik moet egt met half gas beginnen en dan pas kan ik hem open gooien welke sproeier moet ik gebruiken hoe moet de gasnaald precies staan mijn setup is

70cc airsial
18mm keihin
sproeier 70
origineel 50 snel uitlaat

ik heb wel verschillende sproeiers gebruikt zoals 105 95 80 en nu 70 ik weet niet meer wat ik nu moet
ik hoop dat iemand het weet .
groeten rodney
 
Honda en puch als je ze eenmaal hebt dan sleutel je je leven lang

Aquamaniac 22-4-2012 22:22 Print reply

Posts: 882
gasnaald in de middelste stand
en begin eens bij sproeier 120 ofzo
70 lijkt me met die setup zowieso te klein
en als je uitlaat hem te veel afknijpt krijg je ook een slechte afstelling


Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 22-4-2012 om 22:22 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
rodneymb5 22-4-2012 22:39 Print reply
Posts: 5
bij spoeier 95 is de bougie git zwart en komt hij al stotterend in de 1e versnelling tot 6000 tpm .
het lijkt mij dan dat hij teveel benzine krijgt.
alles in de carb is vervangen tot aan de gasschuif toe(orgineel honda)
het punt is dat welke sproeier of gasnaald stand je ook zet stationiar loopt de motor niet.
ook als ik de aanslagbout van de gasschuif helemaal in draai slaat hij af.valse lucht aanzuig is ook al gecontroleerd en waar nodig verholpen.

groet rodney
 
Honda en puch als je ze eenmaal hebt dan sleutel je je leven lang
Aquamaniac 22-4-2012 22:43 Print reply

Posts: 882
blijft hij zonder uitlaat wel lopen ?

 
er gaat niks boven luchtkoeling
laan0206 22-4-2012 22:57 Print reply
Posts: 64
70cc 18mm keihin is zo rond de 110 sproeier
grote luchtslang in de luchtbak (die kromme) en een dikke luchtslang achter de carburateur. en als uitlaat de standaard uitlaat met de dikke bocht. (luhao) moet je in de buurt zitten kwa afstelling.

 
WestlandMB 23-4-2012 8:49 Print reply

Posts: 1338
Vergeet ook je choke niet iit te zetten.
 
rodneymb5 23-4-2012 10:58 Print reply
Posts: 5
choke gebruik ik haast nooit want als ik een keer kick dan start hij al en gaat dan gelijk naar 6000tmp ik heb een imitatie spruitstuk heeft dat daar misschien mee te maken ook kan ik de stationair schroef helemaal indraaien en blijft dan ook niet lopen de uitlaat is volgens mij wel luhao maar bij sproeier 95 verzuipt hij al want de bougie is dat behoorlijk zwart en nat
 
Honda en puch als je ze eenmaal hebt dan sleutel je je leven lang
WestlandMB 23-4-2012 15:41 Print reply

Posts: 1338
Die sproeier zul je tussen de 80 en 100 moeten zoeken. Aangezien hij bij 95 stotterd, zou ik eens 85 proberen.
Als je geen oliepomp hebt, moet je wel de nippel bij je spruitstuk afsluiten. Dit is om valse lucht te voorkomen. (valse lucht is al het lucht dat na je carburateur nog de cilinder in kan komen).

Ik neem aan dat hij wel goed stationair loopt?
Luchtschroef helemaal vastdraaien, en dan 1,5 slag los.
Stationair moet niet helemaal ingedraaid zijn, als hij anders vastloopt is je gasschuif misschien wat ingesleten.

Je kan trouwens pas een duidelijk beeld krijgen van je bougie als je een redelijke afstand hebt gereden van ongeveer 15km. Daarnaast is je bougie nog zwart van get erzuipen. Even een nieuwe of de oude scoonmaken is ook wel handig. Anders krijg je misschien een vertekend beeld.

Even in het kort. Je afstelling is hoogst waarschijnelijk ruk. Als je er echt niet uit komt, lees dan eens deze faqs door:
Bougiekleur en sproeiermaat: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/205
Carburateur optimaal afstellen: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Symptonen bij slechte afstelling: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Vooral de laatse faq is erg handig. Zonder veel kennis te hebben, kan je toch redelijk je carburateur afstellen. Voor het optimaal afstellen zou je dan nog de 2e faq goed kunnen doorlezen en die informatie gebruiken.

Succes!



 
rodneymb5 23-4-2012 23:43 Print reply
Posts: 5
bedankt voor het meedenken,het probleem is dat ik de brommer sinds 5 weken in mijn bezit hebt en de vorige eigenaar er van alles heeft aan gedaan maar uiteindelijk niet wist waar hij mee bezig is geweest.

even in het kort:hij start bij de eerste kick zonder choke en gaat dan bij koude start direct naar 7000tpm.
dan loopt het toerental langzaam terug en slaat dan af.
stationair loopt de motor niet of met moeite een tiental seconden.
alles wat vervangen kan worden aan de carb. is gebeurt incl.gasnaaldbus,gasnaald en gasschuif(origineel honda)
om de motor enigszins stat.te laten lopen moet de aanslagschroef geheel zijn ingedraaid en de lucht schroef bijna 4 slagen uit.
als je rijdt en je geef vol gas gaat hij met moeite harder,hij blijft dan hangen op het toerental waar je op dat moment mee rijdt ,voer je het gas langzaam op dan gaat het wat beter maar het is verre van goed.

het vervelende is dat je nooit echt weet wat een ander hebt zitten prutsen aan de brommer de hele afstelling is weg en het is nu zoeken naar de juiste.

tot nu toe iedereen bedankt die helpt mee te denken.rodney

 
Honda en puch als je ze eenmaal hebt dan sleutel je je leven lang
Wizard1894 24-4-2012 13:29 Print reply

Posts: 695
probeer eens sproeier 90 heb ik ook. Slag 1 op luchtstelschroef origineel filter, 70 cc 18 mm keihin
 
WestlandMB 24-4-2012 17:51 Print reply

Posts: 1338
Is verder jenbougue en zuiger wel in orde?
 

Dit topic is 4304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved