De Schout |
20-4-2012 19:09 |
Posts: 5327 |
Maak het luchtfilter eens schoon, en controleer of je vlotter wel helemaal goed afsluit.
edit: ik ben scheel. luchtfilter is dus blijkbaar oke. maar dat van de vlotter blijft iets om Goed te controleren.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 20-4-2012 om 19:10 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
tsx-elite |
20-4-2012 19:12 |
Posts: 1798 |
schone benzine er in gedaan? afstelling goed? genoeg olie in de bak?
|
|
shut up muttley |
|
Joske13 |
20-4-2012 19:16 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
edit: ik ben scheel. luchtfilter is dus blijkbaar oke. maar dat van de vlotter blijft iets om Goed te controleren.
quote]
Nou, zo heel erg scheel ben je niet, maar ik heb het filter verwijderd en het grofste vuil eraf gehaald. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuw filter omdat het een beetje kapot is.
Zou ik kunnen testen zonder schuimfilter?
Hoe kan ik de vlotter controleren? Ik heb de carburateur verwijderd en schoon gemaakt met benzine. Geheel schoongeblazen en weer gemonteerd. De vlotter gaat zonder "kapje" op de carburateur wel op en neer. Gemonteerd heb ik dit echter niet (kunnen?) testen
Jos
|
|
|
|
Joske13 |
20-4-2012 19:18 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
schone benzine er in gedaan? afstelling goed? genoeg olie in de bak?
Er zit ng geen schone/ verse benzine in de tank. er zit echter wel schone (geen zwarte) olie in het blokje. En volgens mij wel genoeg. ALs ik de Yamaha iets schuin houd, dan loopt de olie al over.
|
|
|
|
tsx-elite |
20-4-2012 19:19 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joske13
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
edit: ik ben scheel. luchtfilter is dus blijkbaar oke. maar dat van de vlotter blijft iets om Goed te controleren.
quote]
Nou, zo heel erg scheel ben je niet, maar ik heb het filter verwijderd en het grofste vuil eraf gehaald. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuw filter omdat het een beetje kapot is.
Zou ik kunnen testen zonder schuimfilter?
Hoe kan ik de vlotter controleren? Ik heb de carburateur verwijderd en schoon gemaakt met benzine. Geheel schoongeblazen en weer gemonteerd. De vlotter gaat zonder "kapje" op de carburateur wel op en neer. Gemonteerd heb ik dit echter niet (kunnen?) testen
Jos
sluit het vlotter wel goed af? kun je controleren door je vlotter in de bovenste stand houden en te blazen op de benzine aansluiting, als hij lucht doorlaat is je vlotter of vlotternaald ergens niet goed
doe ook maar ns nieuwe benzine in, scheelt ook al een hoop denk ik. zit er nog oliepomp op of gaat er gewoon mengsmering in de tank?
Dit bericht is gewijzigd door tsx-elite op 20-4-2012 om 19:20 uur.
|
|
shut up muttley |
|
Joske13 |
20-4-2012 19:24 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
doe ook maar ns nieuwe benzine in, scheelt ook al een hoop denk ik. zit er nog oliepomp op of gaat er gewoon mengsmering in de tank?
edit]
Er zit een oliepomp op de DT50x. De vorige eigenaar deed echter ook olie bij de benzine?????
Om de vlotter(naald) te controleren, moet de carburateur dan weer verwijderd worden of kan ik ook zo in de benzineslang blazen? Of blaas ik dan de vlotter omlaag
|
|
|
|
tsx-elite |
20-4-2012 20:05 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joske13
[...]
Er zit een oliepomp op de DT50x. De vorige eigenaar deed echter ook olie bij de benzine?????
Om de vlotter(naald) te controleren, moet de carburateur dan weer verwijderd worden of kan ik ook zo in de benzineslang blazen? Of blaas ik dan de vlotter omlaag
beste haal je de carb er even af, is makkelijker. als er verder geen olie bij de cilinder in gepompt word door de pomp is het goed
|
|
shut up muttley |
|
Joske13 |
20-4-2012 20:11 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
beste haal je de carb er even af, is makkelijker.
Best grappig dat jij dit typt...
Ik heb het "sub" frame moeten verwijderen om de carburateur te verwijderen. Nou eigenlijk om het luchtfilter te demonteren.
Nu lijkt het erop dat ik dus weer opnieuw kan beginnen....
Maargoed, nu is het niet goed.
Kan het kwaad als ik wil testen hoe hij rijd zonder luchfilter (meer lucht ipv minder benzine) of is dit af te raden?
Jos
|
|
|
|
old timer |
20-4-2012 20:22 |
Posts: 469 |
is het niet makkelijker om de veer los te halen?
je carb moet er niet af, je moet hem wel losmaken zodat je hem schuin kunt draaien en dan je vlotterbakje er af schroeven. het is wel lastig omdat er niet veel plaats is.
Dit bericht is gewijzigd door old timer op 20-4-2012 om 21:05 uur.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
Skillzone TSX |
21-4-2012 8:41 |
Posts: 182 |
blijft hij in de toeren op een bepaald aantal toeren stotteren? en daarboven kan hij niet meer komen? Ik had dit dan laatst ook met me tsx probeer een grotere sproeier, of kijk naar de ontsteking of je gasschuif ietsje veranderen bij mij heeft het geholpen
|
|
|
|
maerijn |
21-4-2012 18:26 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joske13
[...]
Best grappig dat jij dit typt...
Ik heb het "sub" frame moeten verwijderen om de carburateur te verwijderen. Nou eigenlijk om het luchtfilter te demonteren.
Nu lijkt het erop dat ik dus weer opnieuw kan beginnen....
Maargoed, nu is het niet goed.
Kan het kwaad als ik wil testen hoe hij rijd zonder luchfilter (meer lucht ipv minder benzine) of is dit af te raden?
Jos
Dat kan geen kwaad, zolang het niet regent en je over asfalt rijdt.
|
|
|
|
Aquamaniac |
22-4-2012 22:30 |
Posts: 882 |
als hij goed was en na een jaar stilstaan niet meer
geloof ik niet in iets wat met afstelling te maken heeft
de vlotter zou kunnen
maar een half dichtgekoolde uitlaat zou ook kunnen
zelf ook wel eens een vergelijkbaar probleem gehad met uitlaten die eerst goed waren maar na een paar maanden stilliggen ineens gigantisch verstopt zaten
en zeker als de vorige eigenaar extra olie mengde kan de drab in de uitlaat door lang stilstaan naar 1 punt zijn gelopen waardoor de boel bijna dicht zit
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
TZRBart |
23-4-2012 15:07 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joske13
[...]
Er zit een oliepomp op de DT50x. De vorige eigenaar deed echter ook olie bij de benzine?????
Om de vlotter(naald) te controleren, moet de carburateur dan weer verwijderd worden of kan ik ook zo in de benzineslang blazen? Of blaas ik dan de vlotter omlaag
Kijk als je een pompje hebt moet je niets in de tank doen... Als je wilt dat hij meer olie krijgt, moet je het oliepompje iets afstellen...(brommerforum leden, het kan wel degelijk.)
|
|
|
|
TZRBart |
23-4-2012 15:12 |
Posts: 946 |
Heb je trouwens de carburateur al schoongemaakt? Dan kun je het beste hem van het spruitstuk losdraaien (is meestal een schroefje) en dan kun je hem horizontaal draaien, dan draai je het vlotterbakje er af en even schoonblazen (wel de benzinetoevoer sluiten)
|
|
|
|
derbi_dannis |
25-4-2012 10:36 |
Posts: 39 |
kijk ook eens naar het membraam , ik heb dit ook gehad bij een derbi drd pro uit 2007 , het klinkt allemaal precies hetzelfde.
heb toen het membraam eruit gehaald , die stond open.
ander membraam erin en het was weer goed.
gr
|
|
weet niet wat ik deed gister nacht maar het word m'n hobby! |
|