Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT50x wil niet".

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66270 - Yamaha DT50x wil niet".
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joske13 20-4-2012 19:06 Print topicpost
Posts: 22
Hoi.

Ik heb een Yamaha DT50x gekocht waarmee mijn zoon binnen kort mee naar school zal gaan rijden.
Ik heb een proefrondje gereden op het moment dat ik hem kocht. De top lag rond de 70 KM/uur.
Hij heeft wel ongeveer een jaar stil gestaan.
Vol trots kwam ik thuis en heb hem in de schuur gezet.

Later reed ik er een stukje op en kwam de snelheid niet boven de pruttelende 40 Km/uur.
De bougie schoon gemaakt en plots reeds hij weer (te) hard en goed.
Ik zet hem 10 minuten stil en wederom reed hij max 40 Km/uur.
Nu heb ik de carburateur en luchtfilter schoon gemaakt, maar helaas rookt hij beter dan dat hij loopt.
Ik denk dat hij afgesteld moet worden, maar ik vind het zo raar dat hij goed liep, en nu plots niet meer.
Nogmaals, hij heeft een jaar stil gestaan. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft en ik weet al helemaal niet wat ik er aan kan doen.
Als ik vol gas geef, in welke versnelling dan ook, dan begint hij goed, maar hij gaat niet door. Hij blijft hangen op een bepaald toerental.
Daarom denk ik dat hij teveel benzine krijgt, maar nogmaals, hij reed wel goed???

Wie weet waar ik moet zoeken??

Bij voorbaat dank.

Nog even een kleine toevoeging....
Starten doet ie als de best. Zelfs als ik met de hand de kick-starter omlaag duw/ beweeg dan slaat hij al aan.

Dit bericht is gewijzigd door Joske13 op 20-4-2012 om 19:08 uur.
 

De Schout 20-4-2012 19:09 Print reply
Posts: 5327
Maak het luchtfilter eens schoon, en controleer of je vlotter wel helemaal goed afsluit.

edit: ik ben scheel. luchtfilter is dus blijkbaar oke. maar dat van de vlotter blijft iets om Goed te controleren.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 20-4-2012 om 19:10 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tsx-elite 20-4-2012 19:12 Print reply

Posts: 1798
schone benzine er in gedaan? afstelling goed? genoeg olie in de bak?
 
shut up muttley
Joske13 20-4-2012 19:16 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
edit: ik ben scheel. luchtfilter is dus blijkbaar oke. maar dat van de vlotter blijft iets om Goed te controleren.
quote]

Nou, zo heel erg scheel ben je niet, maar ik heb het filter verwijderd en het grofste vuil eraf gehaald. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuw filter omdat het een beetje kapot is.
Zou ik kunnen testen zonder schuimfilter?

Hoe kan ik de vlotter controleren? Ik heb de carburateur verwijderd en schoon gemaakt met benzine. Geheel schoongeblazen en weer gemonteerd. De vlotter gaat zonder "kapje" op de carburateur wel op en neer. Gemonteerd heb ik dit echter niet (kunnen?) testen

Jos
 
Joske13 20-4-2012 19:18 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
schone benzine er in gedaan? afstelling goed? genoeg olie in de bak?


Er zit ng geen schone/ verse benzine in de tank. er zit echter wel schone (geen zwarte) olie in het blokje. En volgens mij wel genoeg. ALs ik de Yamaha iets schuin houd, dan loopt de olie al over.
 
tsx-elite 20-4-2012 19:19 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joske13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
edit: ik ben scheel. luchtfilter is dus blijkbaar oke. maar dat van de vlotter blijft iets om Goed te controleren.
quote]

Nou, zo heel erg scheel ben je niet, maar ik heb het filter verwijderd en het grofste vuil eraf gehaald. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuw filter omdat het een beetje kapot is.
Zou ik kunnen testen zonder schuimfilter?

Hoe kan ik de vlotter controleren? Ik heb de carburateur verwijderd en schoon gemaakt met benzine. Geheel schoongeblazen en weer gemonteerd. De vlotter gaat zonder "kapje" op de carburateur wel op en neer. Gemonteerd heb ik dit echter niet (kunnen?) testen

Jos


sluit het vlotter wel goed af? kun je controleren door je vlotter in de bovenste stand houden en te blazen op de benzine aansluiting, als hij lucht doorlaat is je vlotter of vlotternaald ergens niet goed

doe ook maar ns nieuwe benzine in, scheelt ook al een hoop denk ik. zit er nog oliepomp op of gaat er gewoon mengsmering in de tank?

Dit bericht is gewijzigd door tsx-elite op 20-4-2012 om 19:20 uur.
 
shut up muttley
Joske13 20-4-2012 19:24 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite

doe ook maar ns nieuwe benzine in, scheelt ook al een hoop denk ik. zit er nog oliepomp op of gaat er gewoon mengsmering in de tank?
edit]


Er zit een oliepomp op de DT50x. De vorige eigenaar deed echter ook olie bij de benzine?????
Om de vlotter(naald) te controleren, moet de carburateur dan weer verwijderd worden of kan ik ook zo in de benzineslang blazen? Of blaas ik dan de vlotter omlaag
 
tsx-elite 20-4-2012 20:05 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joske13
[...]


Er zit een oliepomp op de DT50x. De vorige eigenaar deed echter ook olie bij de benzine?????
Om de vlotter(naald) te controleren, moet de carburateur dan weer verwijderd worden of kan ik ook zo in de benzineslang blazen? Of blaas ik dan de vlotter omlaag


beste haal je de carb er even af, is makkelijker. als er verder geen olie bij de cilinder in gepompt word door de pomp is het goed

 
shut up muttley
Joske13 20-4-2012 20:11 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
beste haal je de carb er even af, is makkelijker.


Best grappig dat jij dit typt...
Ik heb het "sub" frame moeten verwijderen om de carburateur te verwijderen. Nou eigenlijk om het luchtfilter te demonteren.
Nu lijkt het erop dat ik dus weer opnieuw kan beginnen....


Maargoed, nu is het niet goed.

Kan het kwaad als ik wil testen hoe hij rijd zonder luchfilter (meer lucht ipv minder benzine) of is dit af te raden?

Jos
 
old timer 20-4-2012 20:22 Print reply

Posts: 469
is het niet makkelijker om de veer los te halen?
je carb moet er niet af, je moet hem wel losmaken zodat je hem schuin kunt draaien en dan je vlotterbakje er af schroeven. het is wel lastig omdat er niet veel plaats is.

Dit bericht is gewijzigd door old timer op 20-4-2012 om 21:05 uur.
 
bijna goed, is goed genoeg
Skillzone TSX 21-4-2012 8:41 Print reply
Posts: 182
blijft hij in de toeren op een bepaald aantal toeren stotteren? en daarboven kan hij niet meer komen? Ik had dit dan laatst ook met me tsx probeer een grotere sproeier, of kijk naar de ontsteking of je gasschuif ietsje veranderen bij mij heeft het geholpen
 
maerijn 21-4-2012 18:26 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joske13
[...]


Best grappig dat jij dit typt...
Ik heb het "sub" frame moeten verwijderen om de carburateur te verwijderen. Nou eigenlijk om het luchtfilter te demonteren.
Nu lijkt het erop dat ik dus weer opnieuw kan beginnen....


Maargoed, nu is het niet goed.

Kan het kwaad als ik wil testen hoe hij rijd zonder luchfilter (meer lucht ipv minder benzine) of is dit af te raden?

Jos

Dat kan geen kwaad, zolang het niet regent en je over asfalt rijdt.
 
Aquamaniac 22-4-2012 22:30 Print reply

Posts: 882
als hij goed was en na een jaar stilstaan niet meer
geloof ik niet in iets wat met afstelling te maken heeft

de vlotter zou kunnen
maar een half dichtgekoolde uitlaat zou ook kunnen
zelf ook wel eens een vergelijkbaar probleem gehad met uitlaten die eerst goed waren maar na een paar maanden stilliggen ineens gigantisch verstopt zaten

en zeker als de vorige eigenaar extra olie mengde kan de drab in de uitlaat door lang stilstaan naar 1 punt zijn gelopen waardoor de boel bijna dicht zit

 
er gaat niks boven luchtkoeling
TZRBart 23-4-2012 15:07 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joske13
[...]


Er zit een oliepomp op de DT50x. De vorige eigenaar deed echter ook olie bij de benzine?????
Om de vlotter(naald) te controleren, moet de carburateur dan weer verwijderd worden of kan ik ook zo in de benzineslang blazen? Of blaas ik dan de vlotter omlaag


Kijk als je een pompje hebt moet je niets in de tank doen... Als je wilt dat hij meer olie krijgt, moet je het oliepompje iets afstellen...(brommerforum leden, het kan wel degelijk.)
 
TZRBart 23-4-2012 15:12 Print reply
Posts: 946
Heb je trouwens de carburateur al schoongemaakt? Dan kun je het beste hem van het spruitstuk losdraaien (is meestal een schroefje) en dan kun je hem horizontaal draaien, dan draai je het vlotterbakje er af en even schoonblazen (wel de benzinetoevoer sluiten)
 
derbi_dannis 25-4-2012 10:36 Print reply

Posts: 39
kijk ook eens naar het membraam , ik heb dit ook gehad bij een derbi drd pro uit 2007 , het klinkt allemaal precies hetzelfde.
heb toen het membraam eruit gehaald , die stond open.
ander membraam erin en het was weer goed.

gr
 
weet niet wat ik deed gister nacht maar het word m'n hobby!

Dit topic is 3195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved