Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - am5. blok start zeer slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66269 - am5. blok start zeer slecht
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marco0042 26-4-2012 18:35 Print reply
Posts: 14
Hee, ik ben vandaag naar de bromboer geweest met mn cillinder, zuiger enz en daar zeiden ze dat de veren niet versleten waren. Hij vond wel dat de pakking erg dun was dus ik heb een nieuwe pakkings set er op gezet en hij heeft inderdaad meer compressie.(ik denk wel gewoon genoeg) Maar... Nogsteeds geen teken van starten....

Mijn vader kwam met het idee om benzine in het bougie gat te doen en hem dan proberen te starten maar zelfs dan start hij niet.

Ik denk dus ook aan een ontstekings probleem. Hoe kan ik deze afstellen? Hij heeft een redelijk blauwe vonk en hij vonkt niet als ik het vliegwiel een zet geef met de hand maar wel als ik hem. In zijn versnelling zet en.duw.

 
marco0042 26-4-2012 21:47 Print reply
Posts: 14
Heb als laatste hoop een oude bougie van de brommer er in gedaan.. En jawel hoor hij starte veel beter.. Ik denk dat de puntjes bij die bougie dichter bij elkaar zitten kan dat veel uitmaken?

Ik.heb hem maar een keer kunnen starten want ik ben zo verschriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikelijk stom. Geweest dat ik er niet aan heb gedacht om er koelwater in te doen. Nu maar hopen dat er een gat in de zuiger zit en dat de cilinder niet beschadigd is.

Dit bericht is gewijzigd door marco0042 op 26-4-2012 om 22:06 uur.
 
TZRBart 26-4-2012 22:38 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco0042
Heb als laatste hoop een oude bougie van de brommer er in gedaan.. En jawel hoor hij starte veel beter.. Ik denk dat de puntjes bij die bougie dichter bij elkaar zitten kan dat veel uitmaken?

Ik.heb hem maar een keer kunnen starten want ik ben zo verschriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikelijk stom. Geweest dat ik er niet aan heb gedacht om er koelwater in te doen. Nu maar hopen dat er een gat in de zuiger zit en dat de cilinder niet beschadigd is.

Dit bericht is gewijzigd door marco0042 op 26-4-2012 om 22:06 uur.


Ja de stand tussen de elektrode en dat 'puntje' moet ongeveer 0,6 mm zijn...
 
lukas puch 26-4-2012 22:44 Print reply

Posts: 611
0.45 toch?
 
TZRBart 26-4-2012 22:46 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
0.45 toch?


Als je het er te dichtbij zet of te ver er vandaan draagt hij de vonk niet goed af.
 
marco0042 26-4-2012 23:15 Print reply
Posts: 14
Ohkee dom Dat ik daar niet eerder aan dacht.. Dus het kan goed zijn dat hij daardoor heel skecht starte omdat de vonk dan verder over moest springen --> meer stroom.nodig --> harder aan duwen?

Morgen kijken hoe mn cilinder er uit ziet, hopelijk repareren en dan kijken of dat inderdaad het probleem was
 
Frysk 26-4-2012 23:26 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
0.45 toch?


daar zet ik hem iig wel altijd op
 
giggitybyte
RutgerDTmx 27-4-2012 0:09 Print reply

Posts: 211
geen koelwater? hoelang dan? 10min maakt niet zoveel uit. zowieso straalt je cilinder ook iets warmte af.
Ik weet niet of de puntjes van de bougie veel uit moet maken, ik doe daar nooit wat mee, doet het altijd goed..
 
marco0042 27-4-2012 11:03 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
geen koelwater? hoelang dan? 10min maakt niet zoveel uit. zowieso straalt je cilinder ook iets warmte af.
Ik weet niet of de puntjes van de bougie veel uit moet maken, ik doe daar nooit wat mee, doet het altijd goed..


ik denk nog geen 10 minuten... is inderdaad ook best raar dat dat zo veel uit maakt want het lijkt wel erg op een gesmolten zuiger (nog niet open gehad) want ik kan het vliegwiel gewoon bijna vrij rond draaien (geen compressie)

ik kijk vanmiddag wel even maar als er een gat in is gesmolten liggen de stukjes door heel het blok zeker?
 
TZRBart 27-4-2012 16:35 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco0042
[...]


ik denk nog geen 10 minuten... is inderdaad ook best raar dat dat zo veel uit maakt want het lijkt wel erg op een gesmolten zuiger (nog niet open gehad) want ik kan het vliegwiel gewoon bijna vrij rond draaien (geen compressie)

ik kijk vanmiddag wel even maar als er een gat in is gesmolten liggen de stukjes door heel het blok zeker?


Nou iemand die ik ken was met iemand van een meeting af naar huis gereden en dat was ongeveer 20 km geloof ik en in de straat waar hij woonde liep hij vast... Dus het moet niet echt kwalijk zijn... Je zal het vanzelf merken!
 
marco0042 27-4-2012 18:26 Print reply
Posts: 14
Blij om dat te horen het kwam.dus niet door zon stomme fout..

Heb Gekeken en een piston pen veertje (of hoe je het wilt noemen) was gebroken en dat zat gewoon in de zuiger geperst flinke krassen in de cilinder en zuiger (vloek vloek) dusja dat wordt een nieuwe cillindr denk ik, iemand nog een.niet al te dure? of zou dat nog te repareren zijn? Ik wil wel evn foto's toevoegen maar weet niet hoe dat moet..


 
TZRBart 27-4-2012 18:48 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco0042
Blij om dat te horen het kwam.dus niet door zon stomme fout..

Heb Gekeken en een piston pen veertje (of hoe je het wilt noemen) was gebroken en dat zat gewoon in de zuiger geperst flinke krassen in de cilinder en zuiger (vloek vloek) dusja dat wordt een nieuwe cillindr denk ik, iemand nog een.niet al te dure? of zou dat nog te repareren zijn? Ik wil wel evn foto's toevoegen maar weet niet hoe dat moet..




DR50 schijnen goede cilinders te zijn (ik weet het niet zeker) (http://josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=321) het is ook een relatief goedkope cilinder... Zonde trouwens dat daardoor je cilinder aan gort is!
 
marco0042 27-4-2012 19:43 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


DR50 schijnen goede cilinders te zijn (ik weet het niet zeker) (http://josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=321) het is ook een relatief goedkope cilinder... Zonde trouwens dat daardoor je cilinder aan gort is!


Ja vind ik ook.. Baal er nog al van ;p maargoed

en ik stelde mijn vraag een beetje verkeerd, ik weet dat 100 euro voor een cilindr niet veel is maar het is een cross brommer en ik word in augustus 16 en dan neem ik een andere brommer dus ik vind het het niet meer waard om er nog zo veel geld aan uit te geven. Dus heeft of weet er misschien iemand nog een 2e hands cillinder (mag standaart mag iets anders als hij nog maar weer even goed loopt.

Tog bedankt
 
TZRBart 27-4-2012 21:44 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco0042
[...]


Ja vind ik ook.. Baal er nog al van ;p maargoed

en ik stelde mijn vraag een beetje verkeerd, ik weet dat 100 euro voor een cilindr niet veel is maar het is een cross brommer en ik word in augustus 16 en dan neem ik een andere brommer dus ik vind het het niet meer waard om er nog zo veel geld aan uit te geven. Dus heeft of weet er misschien iemand nog een 2e hands cillinder (mag standaart mag iets anders als hij nog maar weer even goed loopt.

Tog bedankt


Ik heb wel eens Carenzi cilinders ergens gezien, maar dat was echt goedkoop, volgens mij rommel. Maar je kunt die wel proberen als je er echt niks aan uit wilt geven, tweedehands zou evt ook kunnen.
 

Dit topic is 3075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved