Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2 takt zonder membraamkleppen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66258 - 2 takt zonder membraamkleppen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fractalic 17-4-2012 0:11 Print topicpost
Posts: 2
hallo eerst even voorstellen
ben een 26 jarige mekanieker uit limburg belgie

ben 10 jaar geleden begonnen met men 1e een yamaha dt 5M4
en heb daarna veel schakels opgelapt en terug kapotgereden

op 50cc.nl stelde ik vroeger men vragen maar blijkbaar is dit forum verdwenen

ik heb door de jaren genoeg ervaring opgebouwd maar nu zit ik toch even flink vast

ik heb een grondfrees met 2 takt motor (geen hoogtoerig jankding)
zanetti motor met dellorto carburator met krukasgeregelde handgas (oeroud ding)
ik heb die motor gereviseerd en terug lopende maar hier zitten geen membraamklepjes voor of na de cilinder

nu wou ik graag weten als iemand weet als er korte membramen bestaan in flensvorm om deze er tussen te kunnen bouwen, ze moeten max 1 cm dik zijn omwille van de gasregeling of groter mag ook maar dan komen ze aan de uitlaatzijde

toen ik dit geval gekocht heb zat er nog een rot sukje uitlaatflens aan , dit heb ik eens vervangen door een toevallig passend potje maar dit is niet de juiste tegendruk

dus men 2 e vraag heeft hier iemand nattevinger richtlijnen voor van hoe en wat voor een pot hier op moet
liefst gedempt voor t geluid ook wel

deze aanpassingen wil ik aan dit stuk oud ijzer doen om dat ik een zwak heb voor oude machines , helaas kostte de benzine toen bena niets dus wou ik zo men benzineslurper
toch wat zuiniger maken en gelijk ook wat vermogen bijgeven




 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-4-2012 0:19 Print reply

Posts: 9841
mja ik zou geen membraan in de uitlaat zetten.

 
Too cool for school!
dirktimmer 17-4-2012 0:57 Print reply

Posts: 1737
membraan in de inlaat is nog prima zelf te maken, maar zuiniger wordt ie daar natuurlijk niet van. motortje zal gewoon een zuigergestuurde inlaat hebben.

en als ik het goed begrijp ben je best handig, dus als er geen membraan op de inlaat past maak je hem wel op de uitlaat
 
Brommers en meer 17-4-2012 7:06 Print reply

Posts: 1966
Ik weet nog dat mijn puch monza 4gp ook geen membraam had.
Wat ik overigens ook nog nooit gezien had bij schakelbrommers.
Dus ik denk het kan vast ook zonder membraam.

In iedergeval veel succes
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Aprilia RX 50 2003 17-4-2012 9:10 Print reply

Posts: 6717
membraam aan de uitlaat kant heeft geen nut.

membraam aan de inlaat ook niet als ie al zuiger gestuurd is (moet wel anders liep ie nu niet)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BDW 17-4-2012 17:34 Print reply

Posts: 97
Oudere schakels hebben dit wel vaker, zo'n zuigergestuurde inlaat. Hier heeft een membraan geen nut.
 
Once we die, just drive.
dirktimmer 17-4-2012 17:36 Print reply

Posts: 1737
ja, en alle 10 miljoen puchjes die er gemaakt zijn
 
Zelf_doen 17-4-2012 18:56 Print reply
Posts: 72
In alle hele oude brommers zitten geen membraan kleppen zover ik weet.
Volgens mij is membraan gestuurde inlaat iets van de afgelopen 30 jaar.

Het heeft zo ver ik weet geen nut om bij de uitlaat een membraan te maken. Je zuiger sluit de uitlaat poort.
En vervolgens heb je de de opening weer nodig om vers mengsel in je cilinder te trekken. (expansie uitlaat effect)
 
WestlandMB 17-4-2012 22:38 Print reply

Posts: 1338
Ik denk niet dat je met een membraan meer tegendruk zal creeren. Als er druk is gaat het membraan toch open.

In je verhaal vertel je zelf al dat hij loopt. Het is dus een zuiger gestuurd 2 takt blok. Zuiniger maken kan denk vrij eenvoudig met een prop in de uitlaat, kleinere carburateur en minder gas geven. In alle gevallen lever je wel een bult vermogen in.
 
Aquamaniac 17-4-2012 22:59 Print reply

Posts: 882
maar kan je voor de uitlaat van je grondfrees niet een uitlaatje van een kettingzaag of iets anders gelijkends nemen met een zelfde cilinderinhoud of iets hierop lijkend

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 17-4-2012 om 23:00 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-4-2012 23:01 Print reply

Posts: 9841
aangezien de grondfrees waarschijnlijk op één toerental is afgestemd en niet zoals bij een brommer een heel toerenbereik nodig heeft, zou ik em mooi tunen op het gebied waarop je het vermogen nodig hebt, kan dus een hele smalle powerband zijn.
Mooie is dan dat je een expansieuitlaatje kunt berekenen en en daar alles op afstemmen. Een vast toerental is echt heel fijn met dat soort dingen

dan krijg je em wel zuiniger, maar de kosten die je maakt haal je er hoe dan ook niet uit. Maar dat is denk ik ook niet de bedoeling.

Daarna kunnen we praten over injectie etc.

 
Too cool for school!
fractalic 18-4-2012 0:44 Print reply
Posts: 2
hij heeft wel een behoorlijk laag toerenwerkgebied want de gasregeling die eraan zit is krukasgestuurd dmv 3 kogels die in schuin op de krukwang geboorde gaten zitten
deze komen tegen een plaatje wat met 3 veertjes (veertjes dienen om de kogels terug in de krukas te drukken) deze beweging omzet over een hefboom en de luchtklep van de carb doet bewegen (zoiets als een rq regelaar bij dieselpompen)
carb heeft een vaste gasnaald
dus je stelt de gas in met een hendel en de regeling houdt hem op dit toerental

hetzelfde of meer vermogen met minder verbruik was men bedoeling
- dus kleinere carb gaat niet, zowiezo niet met de regeling vind
maar eens iets wat dit nog heeft
- minder gas geven mja waarom zit er dan een gashandel op ? en
gazons zijn soms taai of waar struiken stonden heb ik volgas nodig
- prop in de uitlaat wist niet dat ie zo zuiniger kan worden wil ik
wel eens testen
- injectie ? gewoon uit nieuwsgierigheid hoe wou je dat realiseren

uitlaat van iets anders nemen had k ook al aan gedacht maar zelf maken is leuker
motor is 170cc zal eens zoeken achter men toerenteller en dan kan ik het werkgebied ook posten
zal ineens ook enkele foto s van de gasregling en carburator posten dan weten jullie over wat voor antiek ik het heb
expansieuitlaat berekenen hoe gaat dat ? lassen is geen probleem
 
rubbert 18-4-2012 1:11 Print reply

Posts: 8825
ik zie niet helemaal waarom je er geen gewone handgestuurde carburateur op kunt zetten, dat regelsysteem is er naar mijn idee alleen op gezet om hem makkelijker bedienbaar te maken, je zet hem aan, en als hij het licht heeft regelt hij bij, zodat hij niet te veel toeren gaat maken, en als hij het zwaar krijgt regelt hij bij zodat hij niet uitvalt.

Maar als als je er zelf wat verstand van hebt moet je dit zelf ook wel kunnen (natuurlijk wordt het wel riskanter, want hij kan dan onbelast stukken hogere toeren halen dan waar hij voor gebouwd is)

En tweetakt werkt ook prima zonder membraan, zundapp's hebben standaard geen membraan, hebben soms is wat last van een backfire, en denk dat het ook wel een stuk meer verbruikt, mja, het kan wel

maar wat is het nut? tenzij je er dagelijks een paar uur mee werkt heeft het denk ik totaal geen zin om hier tijd in te gaan stoppen, en zelfs als je hem zo vaak gebruikt nog niet, dan kan je beter even sparen en een viertaktje kopen, een tweetakt zal je nooit zo zuinig krijgen en nog hetzelfde vermogen eruit kunnen halen



edit: die prop heeft totaal geen zin als je dezelfde carburateur erop hebt, hij zal dan minder kracht krijgen, in toeren zakken, en dus zal je carburateur meer brandstof leveren, die hij niet fatsoenlijk kan verbranden....



Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 18-4-2012 om 1:13 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 4764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved