ik zie niet helemaal waarom je er geen gewone handgestuurde carburateur op kunt zetten, dat regelsysteem is er naar mijn idee alleen op gezet om hem makkelijker bedienbaar te maken, je zet hem aan, en als hij het licht heeft regelt hij bij, zodat hij niet te veel toeren gaat maken, en als hij het zwaar krijgt regelt hij bij zodat hij niet uitvalt.
Maar als als je er zelf wat verstand van hebt moet je dit zelf ook wel kunnen (natuurlijk wordt het wel riskanter, want hij kan dan onbelast stukken hogere toeren halen dan waar hij voor gebouwd is)
En tweetakt werkt ook prima zonder membraan, zundapp's hebben standaard geen membraan, hebben soms is wat last van een backfire, en denk dat het ook wel een stuk meer verbruikt, mja, het kan wel
maar wat is het nut? tenzij je er dagelijks een paar uur mee werkt heeft het denk ik totaal geen zin om hier tijd in te gaan stoppen, en zelfs als je hem zo vaak gebruikt nog niet, dan kan je beter even sparen en een viertaktje kopen, een tweetakt zal je nooit zo zuinig krijgen en nog hetzelfde vermogen eruit kunnen halen
edit: die prop heeft totaal geen zin als je dezelfde carburateur erop hebt, hij zal dan minder kracht krijgen, in toeren zakken, en dus zal je carburateur meer brandstof leveren, die hij niet fatsoenlijk kan verbranden....
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 18-4-2012 om 1:13 uur.
|