Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Membraan am6 keuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66255 - Membraan am6 keuze
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 16-4-2012 20:18 Print topicpost

Posts: 6717
Hallo,

Ik heb hier 2 membranen liggen van am6.
de 1 (zeker weten ori) heeft maar een kleinere doorlaat
de ander is gewoon helemaal open.

welke is beter?
Aangezien de flow misschien anders is enz?

ik heb op het moment een 19mm carb.

Ik had al wel gezocht alleen kom op allerlij andere vragen over membranen uit dus vraag t maar ff.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

lytseleen 16-4-2012 20:28 Print reply

Posts: 1025
het membraan die helemaal open is natuurlijk gebruiken. ten eerste heeft die ene een kleine doorlaat plus dat het gat volgens mij ook nog een kleinere oppervlakte heeft dan je carb.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Aprilia RX 50 2003 16-4-2012 20:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
het membraan die helemaal open is natuurlijk gebruiken. ten eerste heeft die ene een kleine doorlaat plus dat het gat volgens mij ook nog een kleinere oppervlakte heeft dan je carb.


volgens mij is die van het membraan net iets groter dan de carb doorlaat

ong even hoog alleen wat breder
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lytseleen 16-4-2012 20:37 Print reply

Posts: 1025
ik heb nog wel een liggen maar heb er nooit weet niet of het nou echt minder is. zou hem zelf denk ik niet monteren..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Maup 16-4-2012 21:05 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
het membraan die helemaal open is natuurlijk gebruiken. ten eerste heeft die ene een kleine doorlaat plus dat het gat volgens mij ook nog een kleinere oppervlakte heeft dan je carb.

Weet je dat zeker?

In am6 membranen zit een speciaal verloop zodat het ronde gat van de carb mooi aansluit op het anders vierkante gat van het membraan.
Ik zou, mits het gat in je membraan niet kleiner is dan dat van het spruitstuk, die stuffer er lekker in laten zitten.
(google maar eens op "stuffer reed valve" oid)
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 16-4-2012 21:54 Print reply

Posts: 6717
maar ik heb dr 2.

1 met stuffer en 1 zonder
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mbx-genieter 16-4-2012 22:37 Print reply
Posts: 758
Gebruik degene met stuffer maar geeft inderdaad een betere flow door je membraam heen.
Het gasrespons gaat er ook mee op vooruit en het kàn een dipje zelfs wegwerken maar daar heb ik nog niet mee te maken gehad.
 
lytseleen 17-4-2012 11:57 Print reply

Posts: 1025
wat voor spruitstuk heb je? als die groter is dan het gat van je membraan wat ovaal is sluit die zowiezo niet mooi aan. dus de flow word er dan niet beter op..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Aprilia RX 50 2003 17-4-2012 14:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
wat voor spruitstuk heb je? als die groter is dan het gat van je membraan wat ovaal is sluit die zowiezo niet mooi aan. dus de flow word er dan niet beter op..


zelfbouw 22 mm met een 19 mm carb

t gat daarvan is ietswat groter dan die van de stuffer

Edit: als ik die helemaal open zou pakken moet ik zeker ook opnieuw afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-4-2012 om 14:31 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lytseleen 17-4-2012 14:42 Print reply

Posts: 1025
zou idd kunnen

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 2446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved