Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 125cc parmakit honda mb8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66244 - 125cc parmakit honda mb8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

baartje 14-4-2012 8:34 Print topicpost
Posts: 3
heeft iemand ervaring met de 125cc parmakit
voor de honda mb ac.
staat wel iets op het forum maar dat is allemaal van horen zeggen.
 

axety 22-5-2012 8:57 Print reply

Posts: 207
Parmakit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Parmakit 125cc

Aluminium cilinder met nicasil wand. Persoonlijk mijn favoriet, cilinder is zeer snel, betrouwbaar en redelijk goed afgewerkt. De cilinder geeft veel koppel en trekkracht maar is ook nog is redelijk hoogtoerig. De trekkracht is over het hele toerengebied indrukwekkend, powerband is lekker breed.

Ook hier is een snelheid van 110/120 zeer goed haalbaar, maar dan hou je wel meer trekkracht over dan de Malossi! setup (28mm carb, 6 kleps mebraam, proma uitlaat, hpi binnenrotor ontsteking). Hpi binnenrotor is bij deze cilinder icv goede setup ook een aanrader (scheelt veel). De cilinder heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, als je goed zoekt heb je al een nieuwe voor 150e (waar zoek je zelf maar uit, ik ben hier niet om reclame te maken)


Dat komt uit dit topic http://www.brommerforum.nl/showtopic/52687

Zelf heb ik er geen ervaring mee hoor, dus ik kan dit niet bevestigen.

Dit bericht is gewijzigd door axety op 22-5-2012 om 8:59 uur.
 
baartje 28-5-2012 17:00 Print reply
Posts: 3
heb inmiddels de cilinder erop liggen.
de setup is nu

125cc parma
24mm mikuni vlakschuif
110cc homoet
twv 16-38

loopt op teller (mb) 125 km/h
zeer veel trekkracht,kan makkelijk zwaarder vertand worden.

had eerst de 125 cc athena,maar de parma is veel sneller

Dit bericht is gewijzigd door baartje op 28-5-2012 om 17:02 uur.
 
lytseleen 28-5-2012 19:08 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: baartje
heb inmiddels de cilinder erop liggen.
de setup is nu

125cc parma
24mm mikuni vlakschuif
110cc homoet
twv 16-38

loopt op teller (mb) 125 km/h
zeer veel trekkracht,kan makkelijk zwaarder vertand worden.

had eerst de 125 cc athena,maar de parma is veel sneller

Dit bericht is gewijzigd door baartje op 28-5-2012 om 17:02 uur.

die homoet pijpjes zijn waardeloos.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
JB1 28-5-2012 19:22 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

die homoet pijpjes zijn waardeloos.

Jup, beter 125cc crosseruitlaat van rond 1988 erop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
baartje 29-5-2012 5:51 Print reply
Posts: 3
ben ik het niet mee eens,van de standaard uitlaten vind ik de homoet het snelste op deze set up.

heb ze allemaal geprobeerd,proma,luhao en de gianelli.


natuurlijk zal een opmaat wel sneller zijn,maar ik ben er zo tevreden mee.



Dit bericht is gewijzigd door baartje op 29-5-2012 om 11:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door baartje op 29-5-2012 om 11:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door baartje op 29-5-2012 om 11:56 uur.
 
drestar 8-10-2016 10:22 Print reply

Posts: 631
Ik heb dezelfde tandwielverhouding als jij, 16x38 maar dan met Athena 125cc cilinder en een tecnigas pijp eronder, top is 130km p/u

homoet zuigt,tecnigas heerst
 

Dit topic is 6305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved