Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - tuningforum

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6624 - tuningforum
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 12-12-02?16:43 Print reply
Posts: 4326
Hans F = Sneks, heb alleen nieuwe user aangemaakt nadat er op eens geen nickname meer bovenaan staat.

Ik denk dat het op zich wel een goed id. is een tuningsforum. Het zou het ideaalst zijn als iedereen daar dan ook echt volledig open op is en niks geheim houd (timingen bv.). Dan kunnen we echt beginnen met veel dingen te leren van elkaars ervaringen.

Ik kom de laatste tijd eigenlijk vooral op een scooterforum, gewoon vanwege de simpele reden dat er hier vooral mensen zitten die al problemen hebben om hun standaard brommertje te laten rijden. Op dat forum zitten veel meer mensen die ervaring hebben met sneller spul, bv. omdat ze sobw racen, of proberen een zo hoog mogelijk vermogen op de testbank weg te zetten. Echter het is vrij scootergericht, en veel dingen (ook motorische, zoals bv. kartcarb.'s) zijn niet bruikbaar op een schakelbrommer.

Ik heb net een PVL ontsteking gekocht. Eigenlijk gewoon uit ergernis die ontstaan is voor m'n normale ontsteking. Ik weet nou al dat het geen nut heeft om hier te vragen met wat voor voorontsteking er hier gereden wordt met een PVL. Simpelweg omdat er vrijwel niemand hier er 1 heeft. En als ik het vraag, krijg je waarschijnlijk de standaard reactie's van, is zo'n ontsteking dat aankoopsbedrag wel waard etc. etc. En krijg ik nog geen antwoord op m'n vraag. Als er dan toevallig iemand is die het wel weet is dat topic al lang op pagina 30 van het technical forum en ben ik er nog niks mee opgeschoten.

Joost, je vergat nog iemand die hier vroeger wel eens kwam. Ik dacht dat hij Bjorn Leanen heette, kan ook zijn dat je het anders schrijft.
edit: Na even searchen eruit gekomen dat hij anders heette nl.
UserID 41
User Name bjorn
Volledige naam bjorn vermazen


[This message is edited by Hans F on 12-12-02 17:02]
 
huh 12-12-02?16:52 Print reply
Posts: 1755
Ik heb Bell z'n boek al, maar ik ben gewoon nie zo snel met sommige dingen. Wat jij zei van die langere drijfstang net, stond ik ook ff :n, maar nou snap ik em . Denk ik.

Maar ik wil Nick er nog wel over horen, het is immers zijn forum.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 12-12-02?16:58 Print reply

Posts: 5996
je kan toch maken dat je na een bepaald aantal post's in dat forum mag en met goedkeuring van een moderator.

zeg maar 500 post's, dan heb je er al "aardig" wat verstand van enzo.

en mensen die alleen maar lezen enzo die er 1 dag zitten die geen informatie "geven" komen ook niet aan de 500 post's

maar das enkel een idee wat bij me opkwam

edit: kan natuurlijk ook "of" "of". of een goedkeuring of 500 posts.

[This message is edited by zoetahmeerdah on 12-12-02 17:07]
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 12-12-02?17:02 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: huh

Ik heb Bell z'n boek al, maar ik ben gewoon nie zo snel met sommige dingen. Wat jij zei van die langere drijfstang net, stond ik ook ff :n, maar nou snap ik em . Denk ik.

Maar ik wil Nick er nog wel over horen, het is immers zijn forum.


het was al eens ter sprake geweest, ik heb nick het er wel ooit eens over horen zeggen over een apart gedeelte
 
ik haat mensen
Hier_ben_ik - Administrator 12-12-02?17:06 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

je kan toch maken dat je na een bepaald aantal post's in dat forum mag en met goedkeuring van een moderator.

zeg maar 500 post's, dan heb je er al "aardig" wat verstand van enzo.

en mensen die alleen maar lezen enzo die er 1 dag zitten die geen informatie "geven" komen ook niet aan de 500 post's

maar das enkel een idee wat bij me opkwam


nee, er zijn ook slimme mensen die geen onzinnige replys posten, die hebben er misschien minder dan 500.. aan de andere kant heb je ook mensen die veel posts hebben en onzinnige dingen posten... lijkt mij niet zo'n goed idee... maar je kunt wel als voorwaarde stellen dat er alleen tuning gerelateerde topics en replys mogen komen en wanneer daar vanaf geweken wordt straffen ofzo denk ik..
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 12-12-02?17:08 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

je kan toch maken dat je na een bepaald aantal post's in dat forum mag en met goedkeuring van een moderator.

zeg maar 500 post's, dan heb je er al "aardig" wat verstand van enzo.

en mensen die alleen maar lezen enzo die er 1 dag zitten die geen informatie "geven" komen ook niet aan de 500 post's

maar das enkel een idee wat bij me opkwam

edit: kan natuurlijk ook "of" "of". of een goedkeuring of 500 posts.

[This message is edited by zoetahmeerdah on 12-12-02 17:07]


dan krijg je nog een grotere puinhoop, want ze moeten goed veel posten om bij die 500 te komen.

dan heb ik liever iemand die weinig post en meer na denkt
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-12-02?17:09 Print reply

Posts: 8499
zjuust symen
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 12-12-02?17:46 Print reply

Posts: 13825
huh: paar maanden geleden wist ik ook vrijwel niets af van tunen (laat staan de werking van een 2t motor..) maar na veel lezen, lezen en nog eens lezen weet ik toch al vrij veel.. helaas ontbreekt bij mij nog de ervaring.. maar hopelijk duurt dat niet lang meer

tips:
- [URL[t]]http://scooter.zeonhost.com/vbportals/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=37[/t]st.net[/URL] (helaas wel veel scooter gerelateerde onderwerpen, zoals hans uitlegde..)
- [URL[t]]http://www.macdizzy.com[/t]macdizzy[/URL]

en ga eens googlen, er zijn nog veel meer interesante sites.. ook pm-en met sommige members kan ook heel handig zijn...
 
Joost 12-12-02?18:07 Print reply
Posts: 1108
Hans: sorry, lette ff niet op . Maar er zijn nog wel veel meer lui die niet meer komen. Maarten bijvoorbeel, die was tergelijk met mij begonnen om een mb racer te maken. Maar er zijn nog veel meer.

Over die ontsteking weet ik alleen dat daar meerdere theorieen over zijn. Ik heb eens iets gelezen over een curve die van 20 BTDC ging naar 35 BTDC bij 6000rpm en van af 6000 ging hij weer richting TDC tot 12.000 en na 12.000 ging hij voorbij TDC. Maar dit is wel heel een hele erg extreme situatie, en berekend via blairs theory over vlammen front oid, werkte trouwens nie zo best dacht ik.

Meestal loopt de onsteking ergen in de richting -19 tot -9. Maar daar heb je nog niks aan ben ik bang. Bij de ontsteking die we op de racer hadden starte we op -16 als ik het me zo herinder. Voor de rest weet ik het niet omdat het afstellen op een trial and error basis ging. Er zaten twee pot-meters op, met de een kon je de hele curve vervroegen en met de andere de hoeveelheid vertraging instellen, er was alleen geen aanduiding van de eenheden. Dus ik had geen flau id van wat nou eigenlijk werd verandered door aan de knoppen te draaien...en meschien daarom dat ie ook kapot is gegaan.... Juist omdat ik nog niet zo veel van onstekingen af weet ben ik met dat CDI project begonnen. Ik heb al flink wat rond gezocht en er komt heel wat meer bij kijken dan alleen 'even' het onstekings tijds stip te vertragen...


Ik ben het trouwens helemaal eens met blorn. Als je wat over tunen wilt leren lees je eerst macdizzy maar 100 keer door. Heb ik ook gedaan en op het laatst snap je het van zelf.. Als je de wiskunde niet begrijpt dan ga je er mee naar je wis leraar, zo heb ik macdizzy igg getackeld.

[This message is edited by Joost on 12-12-02 18:10]
 
It is going to be a Endless summer...
huh 12-12-02?18:28 Print reply
Posts: 1755
Op zich ben ik heel sterk voor zo'n apart Tuning Forum want de goeie topics verdwijnen idd erg snel, of komen vol zinloze replies, of de discussie verschuifd (b.v. in TF, topic over 4 en 5 versnellingsbak gaat nou opeens over schakels en scooters...).

D'r wordt alleen soms zo neer gekeken op mensen die nie zo veel weten. Dat wilde ik vooral kwijt. Want als je soms ziet hoe deze smilie misbruikt wordt. Zo van: "Weet je dat nie eens "

Maar goed als je bijvoorbeeld vragen over iets hebt dat veel met tunen (lucht en gasstromen e.d.) te maken heeft, zou je dat dan wel of nie mogen vragen in zo'n TuF?

En de McDizzy site stond btw al in m'n favorieten . En dat van die 500+ posts is nie zo'n goed idee nee...
 
Pingu 12-12-02?19:26 Print reply
Posts: 1842
ik ben ook wel voor tuningsforum, als er nu iets boeienst wordt gepost is tf, is dat al zo weg jah... en als het dan in een apart forum komt dus niet als je nu in tf kijkt zie je 5 bak beter dan 4bak, dan antwoordt wout meteen met ja, kunt beter in je power band komen enzo, en dan worden er nog 3 pagina's aan besteed.... dus moddereters: maak maar een tjoenings forum
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
NSR JunK 12-12-02?19:28 Print reply

Posts: 2339
ben het er wel mee eens...niet dat ik iets van tunen afweet maar ik erger me soms ook wel aan die lui (net als mij 11maand terug) die om de simpelste dingen gaat zeuren :( en dat iemand eerst 500 posts moet hebben om te mogen posten/kijken in het tuners forum is niet zo slim stel iemand vond het hier eerst niet de moeite om te komen vanwege de simpele vragen enz en die dat nu wel wil moet dan eerst ff 500 post scoren...die komt dus niet
 
Pingu 12-12-02?19:44 Print reply
Posts: 1842
als degene die geen nuttig antwoord weten (zoals ik meestal) niet reageren... dan is er tog geen probleem. Ik zit al meer als een jaar op het forum maar heb niet zo gek veel posts als je dat met sommige vergelijkt die er korter opzitte.. zoals jij bijvoorbeeld
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Nick - Administrator 12-12-02?19:50 Print reply

Posts: 4967
Het is voor het eerst dat ik lees dat er mensen zijn die niet echt tevreden zijn over de kwaliteit van de inhoud van het forum (op sommige mensen na die wel vaker zeuren, zal geen namen noemen ).

Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk aan de wensen van de bezoekers te voldoen. Het is inderdaad handig om nu eens een keer een afdeling te maken voor de mensen die wat verder zijn op het gebied van 2-takt, brommers, tuning, etc. Het is logisch dat op een bepaald niveau wil praten met mensen die ongeveer datzelfde niveau hebben.
En om te voorkomen dat er onzinnige reacties of reacties met een lager niveau komen kan het nodig zijn zo'n afdeling alleen open te stellen voor mensen die wel op dat niveau kunnen posten of (wat misschien nog wel belangrijker is) voorheen niet veel onzinnig hebben gepost.
Lezen kan inderdaad geen kwaad, daar leer je alleen maar van.

Dus als we een apart forum maken voor de wat diepgaandere topics zal het posten daar inderdaad alleen mogelijk moeten worden voor een bepaalde groep members.
Die groep members moet dan wel goed worden bijgehouden door moderators.

En mocht er dan een keer een topic zijn dat ook voor een member dat niet in dat forum kan posten interessant is, moet dat misschien topic _ook_ worden gestart in het TF oid.

Ik zal ermee aan de slag gaan om e.e.a. uit te denken en technisch mogelijk te maken.
 
MB50TUNED 12-12-02?21:57 Print reply
Posts: 1054
Fijn dat je ermee aan de slag gaat Nick. Ik zeg overigens niet dat ik niet tevreden ben over dit forum, maar ik denk dat het misschien wel wat anders en/of beter kan. Zodat je meer kennis op het forum houdt en het voor iedereen beschikbaar is. Ik denk ook dat het forum voor een aantal mensen dan interessanter wordt, dan is iedereen blij .

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 3810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved