Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju RS2 cilinderwand vol groeven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66236 - Rieju RS2 cilinderwand vol groeven
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marco-de-graaf 12-4-2012 14:15 Print topicpost
Posts: 26
Van de week hoorde ik een raar getik bij mij brommer vandaan komen weet niet waar uit maar klonk al niet gezond maar toch door gereden.

paar dagen later werd dit steeds erger en kwam al een beetje moeilijker op toeren en wou al niet meer harder dan 60 voor heen ging hij nog 80 en vandaag was het zo erg dat hij zelfs afsloeg en steeds minder in toeren kwam tot aan nu doet hij vrij weinig tot niets en de brommer gaf ook elke keer aan dat hij te warm werd.

Dus vandaag cilinder eraf gehaald ja hoor klein stukje tussen de twee zuiger veertjes af gebroken en de cilinder zit vol groefen net als de cilinderwand. Al wat rond gesneupt op internet en heb gelezen dat bij iemand het oliepompje niets meer deed

En nu weet ik eigenlijk niet wat ik nou zal doen.
iemand een idee

zelf dacht ik aan een compleet ander blok er onder of zou een nieuwe cilinder kit ook al werken?

iemand een oplossing
 

maerijn 12-4-2012 14:21 Print reply

Posts: 2455
check hoe het met je bigend en krukaslagers is, als die nog goed zijn alleen nieuwe cilinder + zuiger.
Om te zien of oliepomp nog werkt benzine met 1 op 50 gemengde 2-taktolie in je tank doen, en als die daarop loopt kijken of er olie uit het slangetje van je pomp komt.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 12-4-2012 om 14:23 uur.
 
marco-de-graaf 12-4-2012 14:47 Print reply
Posts: 26
okeej alleen ben ik niet zo handig denk ik om zelf mijn hele blok uitelkaar te kunnen halen maar dan zal ik wel ff bij de dealer langs
 
maerijn 12-4-2012 14:51 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco-de-graaf
okeej alleen ben ik niet zo handig denk ik om zelf mijn hele blok uitelkaar te kunnen halen maar dan zal ik wel ff bij de dealer langs

Dat hoeft niet per sé, weet je wel hoe je de cilinder eraf kan krijgen?
 
marco-de-graaf 12-4-2012 15:17 Print reply
Posts: 26
Yep die heb ik er al af
 
maerijn 12-4-2012 15:18 Print reply

Posts: 2455
Zit er veel spelling op je drijfstang? Links/rechts maakt niet uit, op en neer is wel erg
 
marco-de-graaf 12-4-2012 15:43 Print reply
Posts: 26
als ik de cilinder probeer te bewegen zit er naar boven en onder geen spelling en naar liks en rechts een heel klein beetje.

 
marco-de-graaf 12-4-2012 15:46 Print reply
Posts: 26
Exuces als ik de zuiger probeer te bewegen (krijg ik niet van de krukas af)
 
maerijn 12-4-2012 16:06 Print reply

Posts: 2455
Dan zit dat wel goed. Je zult als je een nieuwe zuiger en cilinder erop doet de oude zuiger er wel af moeten halen. Prop een oude doek in je krukasholte zodat daar niks in kan vallen, en peuter dan het clipje in je zuiger los.
 
Aprilia RX 50 2003 12-4-2012 18:32 Print reply

Posts: 6717
wel even de krukasholte goed schoon maken.

dus even doorspoelen met gasolie/diesel/benzine oid.
alles er wel weer uit schudden.
anders is de kans op deeltjes die later dingen stuk maken heel groot
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
marco-de-graaf 13-4-2012 9:00 Print reply
Posts: 26
doorspoelen? dan zal ik dus mijn blok los moeten halen om de benzine onzo er weer uit te krijgen? en is het wel verstandig om gelijk over te gaan op 70cc zo welk merk dan?
 
Aprilia RX 50 2003 13-4-2012 18:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco-de-graaf
doorspoelen? dan zal ik dus mijn blok los moeten halen om de benzine onzo er weer uit te krijgen? en is het wel verstandig om gelijk over te gaan op 70cc zo welk merk dan?


80 cc kitjes voor am6 ja.
zoals de DR80 en de TP zwarte top zijn rpima op de std krukas
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Wizard1894 13-4-2012 23:30 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco-de-graaf
doorspoelen? dan zal ik dus mijn blok los moeten halen om de benzine onzo er weer uit te krijgen? en is het wel verstandig om gelijk over te gaan op 70cc zo welk merk dan?


gilardoni is wel goed merk en top racing setje ofzo.
Je kan gewoon benzine erin doen en dan op z'n kop houden verder niet.
 
lytseleen 13-4-2012 23:51 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
[...]


gilardoni is wel goed merk en top racing setje ofzo.
Je kan gewoon benzine erin doen en dan op z'n kop houden verder niet.

dat zijn dus de beide die je niet moet hebben voor een st krukas..

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Wizard1894 14-4-2012 0:42 Print reply

Posts: 695
hij rijdt 80 geen probleem dus voor krukas
 
lytseleen 14-4-2012 14:33 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
hij rijdt 80 geen probleem dus voor krukas

die cilinders waar jij het over had moet je beide niet hebben als je met std krukas rijd..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 4665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved