pompower |
12-4-2012 20:21 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Onderin zal die slechter lopen als voorheen, hogere toeren zouden iets beter moeten zijn.
Kwestie wat je wil en wat voor circuit het is.
Als er veel korte stukken zijn en bochten zou ik toch liever wat onderin ook wat kracht hebben dan alleen wat piekvermogen aan 12.000 toeren.
Met een te grote carburateur kan je ook niet snel gasgeven zonder dat de brommer dood valt.
Dus dat is ook niet altijd voordelig.
in principie maakt het ook niet zoveel uit, het is nauwelijks merkbaar, vlakschuif of rondschuif merk je wel veeeel meer van
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
12-4-2012 20:36 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
in principie maakt het ook niet zoveel uit, het is nauwelijks merkbaar, vlakschuif of rondschuif merk je wel veeeel meer van
Dus jij denkt dat een 28mm PWK met een 12mm bus er in beter zou zijn dan een gewone 12mm keihin met rondschuif? Want ik kan voor vrij weinig een immitatie PWK overnemen van iemand. Misschien zou dat dan best te doen zijn? En anders heb ik weer iets mooi's ter decoratie van mijn kamer.
edit: vandaar dat ik ook deze vraag stelde en mensen hun mening vroeg.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-4-2012 om 20:45 uur.
|
|
|
|
pompower |
12-4-2012 20:41 |
|
BartHonda |
12-4-2012 20:44 |
|
pompower |
12-4-2012 20:49 |
|
BartHonda |
12-4-2012 20:54 |
|
kenny77 |
12-4-2012 21:02 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Dus jij denkt dat een 28mm PWK met een 12mm bus er in beter zou zijn dan een gewone 12mm keihin met rondschuif?
Naar mijn mening niet.
Je gaat dan gewoon een 28mm carburateur zo ombouwen dat hij het zelfde doet als een 12mm.
Naar mijn idee een beetje zinloos.
Enigste wat je dan hebt is een grotere inlaat kelk, maar kan je dat beter maken op een kleinere carburateur.
De reden dat veel mensen een bus in een grotere carburateur stoppen is omdat de ontwerpen van een 12mm carburateur al heel oud zijn.
De moderne carburateurs zijn 14mm of groter, dus dat is de reden dat ze een bus in de carburateur stoppen.
Ten minste dat is mijn kijk erop, maarja wie ben ik.
|
|
|
|
BenjaminDG |
12-4-2012 21:10 |
Posts: 4605 |
Inderdaad, denk dat die grote inlaat zijde zelfs nadelig gaat werken.
Brommer kan nu beginnen doodvallen wanneer je bruut gasgeeft in lagere toeren of vanuit stilstand.
Dat is ook de reden waarom de vlakschuiven op mijn gsxr een regelbare accelerator pomp hebben.
Blijft wel een 2takt dus zul je dat ding steeds goed op toeren moeten houden.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
De Schout |
12-4-2012 21:36 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Inderdaad, denk dat die grote inlaat zijde zelfs nadelig gaat werken.
Brommer kan nu beginnen doodvallen wanneer je bruut gasgeeft in lagere toeren of vanuit stilstand.
Dat is ook de reden waarom de vlakschuiven op mijn gsxr een regelbare accelerator pomp hebben.
Blijft wel een 2takt dus zul je dat ding steeds goed op toeren moeten houden.
Als je zo'n enorm gat van 12mm ineens open trekt zal er zoveel vreemds niet gebeuren lijkt me..
een 28 verbussen naar 12mm is in mijn ogen redelijk kansloos. afstelling word ook erg leuk, moet je de slag van je schuif beperken, heel andere gasnaalden er in ed. Dan heb je misschien nog kans het redelijk aan het lopen te krijgen. Ik zou gewoon een 12 keihin pe pakken, die std op de nsr is geleverd in nl. eventueel kanaaltje van de choke weg werken.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
BartHonda |
12-4-2012 21:41 |
|
BartHonda |
12-4-2012 21:46 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
Als je zo'n enorm gat van 12mm ineens open trekt zal er zoveel vreemds niet gebeuren lijkt me..
een 28 verbussen naar 12mm is in mijn ogen redelijk kansloos. afstelling word ook erg leuk, moet je de slag van je schuif beperken, heel andere gasnaalden er in ed. Dan heb je misschien nog kans het redelijk aan het lopen te krijgen. Ik zou gewoon een 12 keihin pe pakken, die std op de nsr is geleverd in nl. eventueel kanaaltje van de choke weg werken.
Dat is toevallig. Met die 12mm rijd ik momenteel rond. Waarom het choke kanaaltje wegwerken? Voor een betere doorstroom ofzo?
|
|
|
|
pompower |
12-4-2012 21:52 |
Posts: 1777 |
volgens mij voert een 12mm trouwens ook een stuk slomer benzine aan, bij 24 mm gaat dat ff wat beter dacht ik zo, als dit fout is hoor ik het wel
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
12-4-2012 22:00 |
|
pompower |
23-4-2012 0:07 |
Posts: 1777 |
bestaan er btw 12mm vlakschuiven?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
23-4-2012 0:10 |
Posts: 29286 |
Volgens mij niet, om de reden die De Schout gaf.
|
|
|
|