Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda nsr tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66221 - honda nsr tuning
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 12-4-2012 20:21 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Onderin zal die slechter lopen als voorheen, hogere toeren zouden iets beter moeten zijn.

Kwestie wat je wil en wat voor circuit het is.

Als er veel korte stukken zijn en bochten zou ik toch liever wat onderin ook wat kracht hebben dan alleen wat piekvermogen aan 12.000 toeren.

Met een te grote carburateur kan je ook niet snel gasgeven zonder dat de brommer dood valt.

Dus dat is ook niet altijd voordelig.




in principie maakt het ook niet zoveel uit, het is nauwelijks merkbaar, vlakschuif of rondschuif merk je wel veeeel meer van
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-4-2012 20:36 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

in principie maakt het ook niet zoveel uit, het is nauwelijks merkbaar, vlakschuif of rondschuif merk je wel veeeel meer van


Dus jij denkt dat een 28mm PWK met een 12mm bus er in beter zou zijn dan een gewone 12mm keihin met rondschuif? Want ik kan voor vrij weinig een immitatie PWK overnemen van iemand. Misschien zou dat dan best te doen zijn? En anders heb ik weer iets mooi's ter decoratie van mijn kamer.

edit: vandaar dat ik ook deze vraag stelde en mensen hun mening vroeg.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-4-2012 om 20:45 uur.
 
pompower 12-4-2012 20:41 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Dus jij denkt dat een 28mm PWK met een 12mm bus er in beter zou zijn dan een gewone 12mm keihin met rondschuif? Want ik kan voor vrij weinig een immitatie PWK overnemen van iemand. Misschien zou dat dan best te doen zijn? En anders heb ik weer iets mooi's ter decoratie van mijn kamer.

edit: vandaar dat ik ook deze vraag stelde en mensen hun mening vroeg.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-4-2012 om 20:37 uur.

haha,
ik die 28pkw een vlakschuif? als dat zo is zal ik het zeker doen, bus erin laten maken en gas met die zooi
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-4-2012 20:44 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

haha,
ik die 28pkw een vlakschuif? als dat zo is zal ik het zeker doen, bus erin laten maken en gas met die zooi


Die pwk is indd een vlakschuif. Is helaas een immitatie maarja, echte zijn niet te betalen. Kan dat ding wrs voor 15~20 euro overnemen. Ik weet ook nog iemand met een 24mm Mikuni met vlakschuif. Als je wilt zou ik er binnekort ff achteraan kunnen gaan. Is mischien wel wat voor je? Je hebt natuurlijk al een complete sproeier set voor mikuni dus dat scheeld ook al. Die carburateur moet geloof ik rond de 40~50 euro kosten. Maar dan heb je wel een echte Mikuni. Als je wilt kan ik het even voor je gaan vragen en maak ik wat foto's.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-4-2012 om 20:46 uur.
 
pompower 12-4-2012 20:49 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Die pwk is indd een vlakschuif. Is helaas een immitatie maarja, echte zijn niet te betalen. Kan dat ding wrs voor 15~20 euro overnemen. Ik weet ook nog iemand met een 24mm Mikuni met vlakschuif. Als je wilt zou ik er binnekort ff achteraan kunnen gaan. Is mischien wel wat voor je? Je hebt natuurlijk al een complete sproeier set voor mikuni dus dat scheeld ook al. Die carburateur moet geloof ik rond de 40~50 euro kosten. Maar dan heb je wel een echte Mikuni. Als je wilt kan ik het even voor je gaan vragen en maak ik wat foto's.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 12-4-2012 om 20:46 uur.

mmm dat lijkt me wel mooi, moet ik alleen nog ff met me pa overleggen
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-4-2012 20:54 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

mmm dat lijkt me wel mooi, moet ik alleen nog ff met me pa overleggen


Weetje wat, ik stuur nu even een berichtje naar die gozer via facebook. Vraag ik gelijk wat die precies moet kosten. En anders rijd ik binnekort wel even een keertje bij hem langs. Ik zorg wel dat je binnekort (zal denk ik over een weekje ofzo zijn) foto's krijgt en de prijs dat die moet kosten (Denk dat ik er wel een mooie prijs van kan maken ). Als het wat is kijken we wel hoe we het doen. Of dat ik hem opstuur via de post, of dat je (als er geen haast bij is) hem een keer van me over neemt bij een race.
 
kenny77 12-4-2012 21:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Dus jij denkt dat een 28mm PWK met een 12mm bus er in beter zou zijn dan een gewone 12mm keihin met rondschuif?

Naar mijn mening niet.


Je gaat dan gewoon een 28mm carburateur zo ombouwen dat hij het zelfde doet als een 12mm.
Naar mijn idee een beetje zinloos.

Enigste wat je dan hebt is een grotere inlaat kelk, maar kan je dat beter maken op een kleinere carburateur.

De reden dat veel mensen een bus in een grotere carburateur stoppen is omdat de ontwerpen van een 12mm carburateur al heel oud zijn.

De moderne carburateurs zijn 14mm of groter, dus dat is de reden dat ze een bus in de carburateur stoppen.

Ten minste dat is mijn kijk erop, maarja wie ben ik.
 
BenjaminDG 12-4-2012 21:10 Print reply

Posts: 4605
Inderdaad, denk dat die grote inlaat zijde zelfs nadelig gaat werken.

Brommer kan nu beginnen doodvallen wanneer je bruut gasgeeft in lagere toeren of vanuit stilstand.

Dat is ook de reden waarom de vlakschuiven op mijn gsxr een regelbare accelerator pomp hebben.

Blijft wel een 2takt dus zul je dat ding steeds goed op toeren moeten houden.
 
Vlaanderen vrij!
De Schout 12-4-2012 21:36 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Inderdaad, denk dat die grote inlaat zijde zelfs nadelig gaat werken.

Brommer kan nu beginnen doodvallen wanneer je bruut gasgeeft in lagere toeren of vanuit stilstand.

Dat is ook de reden waarom de vlakschuiven op mijn gsxr een regelbare accelerator pomp hebben.

Blijft wel een 2takt dus zul je dat ding steeds goed op toeren moeten houden.



Als je zo'n enorm gat van 12mm ineens open trekt zal er zoveel vreemds niet gebeuren lijkt me..

een 28 verbussen naar 12mm is in mijn ogen redelijk kansloos. afstelling word ook erg leuk, moet je de slag van je schuif beperken, heel andere gasnaalden er in ed. Dan heb je misschien nog kans het redelijk aan het lopen te krijgen. Ik zou gewoon een 12 keihin pe pakken, die std op de nsr is geleverd in nl. eventueel kanaaltje van de choke weg werken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BartHonda 12-4-2012 21:41 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Naar mijn mening niet.


Je gaat dan gewoon een 28mm carburateur zo ombouwen dat hij het zelfde doet als een 12mm.
Naar mijn idee een beetje zinloos.

Enigste wat je dan hebt is een grotere inlaat kelk, maar kan je dat beter maken op een kleinere carburateur.

De reden dat veel mensen een bus in een grotere carburateur stoppen is omdat de ontwerpen van een 12mm carburateur al heel oud zijn.

De moderne carburateurs zijn 14mm of groter, dus dat is de reden dat ze een bus in de carburateur stoppen.

Ten minste dat is mijn kijk erop, maarja wie ben ik.


Ja daar zit ook wel weer wat in. Maargoed, daarom poste ik dit omdat ik het wel discussie waardig vond. Ik heb laatst ook nog een 17.5mm dellorto weten te bemachtigen. Jou lijkt dit dus een beter idee? En wat als ik ook een bus in de achterkant van de carb zou stoppen? Dan heb je gewoon een 12mm, desnoods achterkant 16mm bus ofzo met een grote inlaat kelk en een vlakschuif. Tja, het is misschien wel een beetje overbodig maar als ik voor 15 euro een carburateur heb waarmee ik een beetje kan testen is het opzich wel leuk. Busje's laat ik een maatje van me draaien op school dus dat scheeld ook weer. Dan kan ik het alle maal op men gemakkie eens testen. Heb ik ook weer wat te doen.
 
BartHonda 12-4-2012 21:46 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



Als je zo'n enorm gat van 12mm ineens open trekt zal er zoveel vreemds niet gebeuren lijkt me..

een 28 verbussen naar 12mm is in mijn ogen redelijk kansloos. afstelling word ook erg leuk, moet je de slag van je schuif beperken, heel andere gasnaalden er in ed. Dan heb je misschien nog kans het redelijk aan het lopen te krijgen. Ik zou gewoon een 12 keihin pe pakken, die std op de nsr is geleverd in nl. eventueel kanaaltje van de choke weg werken.

Dat is toevallig. Met die 12mm rijd ik momenteel rond. Waarom het choke kanaaltje wegwerken? Voor een betere doorstroom ofzo?
 
pompower 12-4-2012 21:52 Print reply

Posts: 1777
volgens mij voert een 12mm trouwens ook een stuk slomer benzine aan, bij 24 mm gaat dat ff wat beter dacht ik zo, als dit fout is hoor ik het wel
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 12-4-2012 22:00 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
volgens mij voert een 12mm trouwens ook een stuk slomer benzine aan, bij 24 mm gaat dat ff wat beter dacht ik zo, als dit fout is hoor ik het wel

Een grotere carburateur heeft wel een grotere vlotterbak dus die trekt hij ook wat minder snel leeg. De snelheid waarmee hij benziene aanvoert komt dmv de stroomsnelheid van de lucht. Ik heb het idee dat deze bij een grote carb met bus er in groter is. Maar dit moet ik eerst een goed gaan onderzoeken / testen.
 
pompower 23-4-2012 0:07 Print reply

Posts: 1777
bestaan er btw 12mm vlakschuiven?
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 23-4-2012 0:10 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij niet, om de reden die De Schout gaf.
 

Dit topic is 7458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved