Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda nsr tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66221 - honda nsr tuning
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 10-4-2012 18:49 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe staat het met de vlotterhoogte en afsluiting van de vlotternaald?

Misschien dat tijdens het afremmen de benzine al omhoog wordt geduwd richting de motor en je dus wanneer je gasgeeft tijdelijk te rijk rijdt?

De eerste V4 motoren van honda zouden ook nogal veel last hebben gehad van dergelijke symptomen tijdens het afremmen.

Mijn circuit moto heeft ook een klein beetje last van dit fenomeem omdat de tankontluchting ook wat onder druk wordt gezet via de luchtfilterkast en dus de benzine al richting de motor wordt geduwd tijdens hard afremmen. Is wel vrij minim maar toch reageert de motor iets anders na het afremmen dan gewoon tijdens het rijden.

Dus als je rechtdoor rijdt draait de brommer perfect?

Hoe draait de brommer stationair?


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2012 om 18:08 uur.

yups, trekt goed en stationair prima, wil je een filmpje?
kan de vlotterhoogte eenvoudig veranderd worden?

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 10-4-2012 om 18:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 10-4-2012 om 18:50 uur.
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 10-4-2012 18:54 Print reply

Posts: 29286
Zo te zien heb je een 12mm mikuni?
Daar kan hij wel makkelijk veranderd van worden.
Moet je hem alleen niet te ver open buigen, want anders blijft de carburateur over stromen.

Meestal staat hij van fabrieks af al goed, maar proberen kan altijd.
 
pompower 10-4-2012 19:02 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zo te zien heb je een 12mm mikuni?
Daar kan hij wel makkelijk veranderd van worden.
Moet je hem alleen niet te ver open buigen, want anders blijft de carburateur over stromen.

Meestal staat hij van fabrieks af al goed, maar proberen kan altijd.

zal het proberen, bedankt
 
www.basvanloenen.nl
lytseleen 10-4-2012 19:15 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

bedoel je lucf? die is al 3 jaar offline

e mail staat wel op kreidler forum
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
PRO TUNING 10-4-2012 19:38 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

e mail staat wel op kreidler forum


Wordt je vlotterkamer niet gewoon leeg getrokken op het rechte eind ?

Wat voor timing heeft je cilinder ?
 
BenjaminDG 10-4-2012 19:41 Print reply

Posts: 4605
Carburateur staat allesinds niet onder een extreme hoek.



Dus zoals er al gezegd wordt vlotter wat bijbuigen en kijken wat er dan gebeurt.

Vlotter hoogte nemen zodat de vlotter het kleine pinnetje aanraakt maar NIET indrukt.



Je huidige vlotterhoogte eerst opmeten en daarna eens proberen om het benzine niveau wat hoger/lager te zetten.

Eneuh als je nog budget over hebt koop je beter een vlakschuif carburateur, betere gasreactie dan een rondschuif.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2012 om 19:45 uur.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 10-4-2012 20:24 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Carburateur staat allesinds niet onder een extreme hoek.

afbeelding

Dus zoals er al gezegd wordt vlotter wat bijbuigen en kijken wat er dan gebeurt.

Vlotter hoogte nemen zodat de vlotter het kleine pinnetje aanraakt maar NIET indrukt.

afbeelding

Je huidige vlotterhoogte eerst opmeten en daarna eens proberen om het benzine niveau wat hoger/lager te zetten.

Eneuh als je nog budget over hebt koop je beter een vlakschuif carburateur, betere gasreactie dan een rondschuif.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2012 om 19:45 uur.

goed idee van die vlotter en handige plaatjes
alleen de een zegt koop die ontsteking, de ander zegt koop die uitlaat. en zo kun je nog ff doorgaann en je budget is op

 
www.basvanloenen.nl
Nielzor 11-4-2012 0:14 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

goed idee van die vlotter en handige plaatjes
alleen de een zegt koop die ontsteking, de ander zegt koop die uitlaat. en zo kun je nog ff doorgaann en je budget is op



Daarom moet je ook, wanneer je aan deze sport begint, zelf een berg verstand er van hebben zodat je voor jezelf weet wat juist is.
 
mini89 11-4-2012 15:26 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Carburateur staat allesinds niet onder een extreme hoek.

afbeelding

Dus zoals er al gezegd wordt vlotter wat bijbuigen en kijken wat er dan gebeurt.

Vlotter hoogte nemen zodat de vlotter het kleine pinnetje aanraakt maar NIET indrukt.

afbeelding

Je huidige vlotterhoogte eerst opmeten en daarna eens proberen om het benzine niveau wat hoger/lager te zetten.

Eneuh als je nog budget over hebt koop je beter een vlakschuif carburateur, betere gasreactie dan een rondschuif.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2012 om 19:45 uur.

is het een mikuni of een dellorto?
 
BenjaminDG 11-4-2012 17:52 Print reply

Posts: 4605
Wat, zijn carburateur?

24mm mikuni rondschuif dacht ik.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 11-4-2012 17:59 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat, zijn carburateur?

24mm mikuni rondschuif dacht ik.

dat klopt, vlakschuif gaan we wel kopen, maar het budget is ff bijna op. en het laatse geld hebben we nodig voor de zuiger+cilinder
 
www.basvanloenen.nl
Meathausen 12-4-2012 12:12 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

dat klopt, vlakschuif gaan we wel kopen, maar het budget is ff bijna op. en het laatse geld hebben we nodig voor de zuiger+cilinder


Vlakschuivers moet je gewoon op een brommermarkt kopen! Heb er al meerdere gekocht voor 10 - 20 euro van mensen die de waarde niet wisten.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
BartHonda 12-4-2012 17:52 Print reply

Posts: 886
Nu we het tog over carburateurs hebben heb ik bij deze ook een vraag. Ik denk dat pompower hier ook wel wat aan zal hebben dus stel ik hem hier.

Bij de SOBW zitten er regels gebonden aan de max grote van de carburateur. Wanneer je met een 4bak rijd mag de doorlaat van je carburateur maximaal 14mm zijn en wanneer je met een 5 of 6 bak rijd maximaal 12mm. Nu mag de carburateur dus ook begrenst worden doormiddel van een bus in de venturi. Bas (pompower) rijd momenteel met een 24mm mikuni met een 12mm bus er in (als ik het goed zeg).

Maar nu zit ik al een paar dagen met het volgenden in mijn hoofd.
Wat zou nou eigenlijk de ideale diamter van de carburateur zijn?

Heel idealogistisch zou ik zeggen: Doe de carburateur zo groot mogelijk, en dan een 12mm bus er in zodat je carburateur veel lucht kan aanzuigen en doordat de doorlaat maar 12mm is word de stroomsnelheid ook hoger, wat weer voor een hogere vullingsgraad van de cilinder zorgt.

Maar dan is mijn vraagt weer, valt bijvoorbeeld een 28mm Keihin PWK met een 12mm bus er in nog goed af te stellen? Of zit ik nu weer totale onzin te praten?
 
kenny77 12-4-2012 17:56 Print reply

Posts: 29286
Of je nu een originele 12mm carburateur pakt of een 48mm en er een 12mm bus in zet.
Dan heb je met allebei een 12mm carburateur.

Dus in dat op zich schiet je er niks mee op.
 
BenjaminDG 12-4-2012 17:59 Print reply

Posts: 4605
Dan zou ik liever een echte 12 mm carburateur nemen ipv een grote met een kleinere bus in de inlaat.

Kwestie om gasnelheid zo hoog en constant mogelijk te houden.

Want je gaat van een klein gat naar een groter gat wat dus de gasnelheid laat zakken.

Zo kan je dus ook een te 'grote' uitlaat monteren bij een 4takt bijvoorbeeld.


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 7461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved