lytseleen |
10-4-2012 15:45 |
Posts: 1025 |
licht aan de timing van je cilinder, plus dat je een goeie uitlaat monteert bv een opmaat uitlaat, dan kun je meer toeren gaan draaien.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
kenny77 |
10-4-2012 16:01 |
Posts: 29286 |
Waarom wil je 15000 toeren gaan draaien?
Bij zo'n cicuit race is het ook van belang dat het allemaal een beetje lang mee gaat.
Je moet ook na gaan of; als je 15000 toeren gaat draaien, wordt het vermogen meer, zoja hoeveel?
Wat doet het voor je powerband, begint die dan pas bij de 12500 toeren en hoe reageert de motor onder dit toerental?
Heb je na een langzame bocht nog wel voldoende trekkracht over om dan nog goed vooruit te komen?
Bij zo'n toerental heb je al een close ratio versnellingsbak nodig, om niet terug in de toeren te vallen.
Die zijn er wel, maar duuur.
Dus meer toeren is niet altijd beter.
|
|
|
|
pompower |
10-4-2012 16:59 |
Posts: 1777 |
het grootste probleem nu is dat als ik NA een recht stuk uit de bocht kom, hij hapert en stotterd, is erg storend want ik kan zo de andere niet bijhouden
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
lytseleen |
10-4-2012 17:03 |
Posts: 1025 |
je kon in de buurt toch ergens trainen? daar ff sproeiers wisselen en anders op de testbank gaan.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
pompower |
10-4-2012 17:06 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
je kon in de buurt toch ergens trainen? daar ff sproeiers wisselen en anders op de testbank gaan.
tja, dat trainen wordt niks denk ik i.v.m. familie uitje. :(
maar waarom alleen na het rechte stuk, dat hij zo doet ??
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
ChielTZR |
10-4-2012 17:07 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
tja, dat trainen wordt niks denk ik i.v.m. familie uitje. :(
maar waarom alleen na het rechte stuk, dat hij zo doet ??
omdat hij dan warmer is en rijker loopt? (klein gokje)?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
lytseleen |
10-4-2012 17:07 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
tja, dat trainen wordt niks denk ik i.v.m. familie uitje. :(
maar waarom alleen na het rechte stuk, dat hij zo doet ??
heb je die hitteband nu om de uitlaat?
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
JB1 |
10-4-2012 17:07 |
Posts: 14881 |
Je uitlaat misschien?
tijd voor een 50cc opmaat?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
lytseleen |
10-4-2012 17:10 |
Posts: 1025 |
geef je meteen na de bocht volgas? of begin je eerst in de bocht al op half gas weer op te starten? waarschijnlijk verzuip je hem
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
pompower |
10-4-2012 17:13 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
geef je meteen na de bocht volgas? of begin je eerst in de bocht al op half gas weer op te starten? waarschijnlijk verzuip je hem
ik geef vol gas,(ofcourse)
ik rij nog niet met hitteband, heb nu alu folie. de bezorging is een beetje traag
maar zijn er hier mensen die een uitlaat voor me kunnen berekenen/lassen?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Royal Club |
10-4-2012 17:14 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
geef je meteen na de bocht volgas? of begin je eerst in de bocht al op half gas weer op te starten? waarschijnlijk verzuip je hem
dan zou die te rijk staan?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
lytseleen |
10-4-2012 17:14 |
|
honda fryslan |
10-4-2012 17:16 |
Posts: 1914 |
zet dat verhaal met die 15000 toeren en die uitlaat eerst maar eens uit je hoofd..
zorg eerst maar eens dat het zo goed loopt door eens naar de kleur van je bougie te kijken..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
pompower |
10-4-2012 17:24 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
foekema laten berekenen. ik kan hem wel voor je maken
bedoel je lucf? die is al 3 jaar offline
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BenjaminDG |
10-4-2012 17:53 |
Posts: 4605 |
Hoe staat het met de vlotterhoogte en afsluiting van de vlotternaald?
Misschien dat tijdens het afremmen de benzine al omhoog wordt geduwd richting de motor en je dus wanneer je gasgeeft tijdelijk te rijk rijdt?
De eerste V4 motoren van honda zouden ook nogal veel last hebben gehad van dergelijke symptomen tijdens het afremmen.
Mijn circuit moto heeft ook een klein beetje last van dit fenomeem omdat de tankontluchting ook wat onder druk wordt gezet via de luchtfilterkast en dus de benzine al richting de motor wordt geduwd tijdens hard afremmen. Is wel vrij minim maar toch reageert de motor iets anders na het afremmen dan gewoon tijdens het rijden.
Dus als je rechtdoor rijdt draait de brommer perfect?
Hoe draait de brommer stationair?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2012 om 18:08 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|