Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda nsr tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66221 - honda nsr tuning
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 10-4-2012 15:25 Print topicpost

Posts: 1777
hallo,
ik rijd met mijn nsr mee met de sobw,
maar nou had ik op de wedstrijd in brakel een probleem.
als ik van het rechte stuk afkwam en weer wou optrekken wou hij niet hoger in toeren dan 7000 en begon hij te stotteren en te haperen, dit heeft hij echter alleen na een lang recht stuk, weet iemand wat dit is?.

ik rijd nou met een athena 50cc 12mmcarb een 80cc uitlaat, en een hpi ontsteking, ik vroeg mij ook af of ik 15000 toeren eruit kan halen, want me top licht rond de 12500.


Dit bericht is gewijzigd door pompower op 10-4-2012 om 15:26 uur.
 
www.basvanloenen.nl

lytseleen 10-4-2012 15:45 Print reply

Posts: 1025
licht aan de timing van je cilinder, plus dat je een goeie uitlaat monteert bv een opmaat uitlaat, dan kun je meer toeren gaan draaien.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
kenny77 10-4-2012 16:01 Print reply

Posts: 29286
Waarom wil je 15000 toeren gaan draaien?
Bij zo'n cicuit race is het ook van belang dat het allemaal een beetje lang mee gaat.

Je moet ook na gaan of; als je 15000 toeren gaat draaien, wordt het vermogen meer, zoja hoeveel?
Wat doet het voor je powerband, begint die dan pas bij de 12500 toeren en hoe reageert de motor onder dit toerental?
Heb je na een langzame bocht nog wel voldoende trekkracht over om dan nog goed vooruit te komen?

Bij zo'n toerental heb je al een close ratio versnellingsbak nodig, om niet terug in de toeren te vallen.
Die zijn er wel, maar duuur.

Dus meer toeren is niet altijd beter.


 
pompower 10-4-2012 16:59 Print reply

Posts: 1777
het grootste probleem nu is dat als ik NA een recht stuk uit de bocht kom, hij hapert en stotterd, is erg storend want ik kan zo de andere niet bijhouden
 
www.basvanloenen.nl
lytseleen 10-4-2012 17:03 Print reply

Posts: 1025
je kon in de buurt toch ergens trainen? daar ff sproeiers wisselen en anders op de testbank gaan.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
pompower 10-4-2012 17:06 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
je kon in de buurt toch ergens trainen? daar ff sproeiers wisselen en anders op de testbank gaan.

tja, dat trainen wordt niks denk ik i.v.m. familie uitje. :(
maar waarom alleen na het rechte stuk, dat hij zo doet ??
 
www.basvanloenen.nl
ChielTZR 10-4-2012 17:07 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

tja, dat trainen wordt niks denk ik i.v.m. familie uitje. :(
maar waarom alleen na het rechte stuk, dat hij zo doet ??


omdat hij dan warmer is en rijker loopt? (klein gokje)?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lytseleen 10-4-2012 17:07 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

tja, dat trainen wordt niks denk ik i.v.m. familie uitje. :(
maar waarom alleen na het rechte stuk, dat hij zo doet ??

heb je die hitteband nu om de uitlaat?

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
JB1 10-4-2012 17:07 Print reply

Posts: 14881
Je uitlaat misschien?
tijd voor een 50cc opmaat?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lytseleen 10-4-2012 17:10 Print reply

Posts: 1025
geef je meteen na de bocht volgas? of begin je eerst in de bocht al op half gas weer op te starten? waarschijnlijk verzuip je hem

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
pompower 10-4-2012 17:13 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
geef je meteen na de bocht volgas? of begin je eerst in de bocht al op half gas weer op te starten? waarschijnlijk verzuip je hem


ik geef vol gas,(ofcourse)
ik rij nog niet met hitteband, heb nu alu folie. de bezorging is een beetje traag

maar zijn er hier mensen die een uitlaat voor me kunnen berekenen/lassen?


 
www.basvanloenen.nl
Royal Club 10-4-2012 17:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
geef je meteen na de bocht volgas? of begin je eerst in de bocht al op half gas weer op te starten? waarschijnlijk verzuip je hem



dan zou die te rijk staan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lytseleen 10-4-2012 17:14 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ik geef vol gas,(ofcourse)
ik rij nog niet met hitteband, heb nu alu folie. de bezorging is een beetje traag

maar zijn er hier mensen die een uitlaat voor me kunnen berekenen/lassen?



foekema laten berekenen. ik kan hem wel voor je maken
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
honda fryslan 10-4-2012 17:16 Print reply

Posts: 1914
zet dat verhaal met die 15000 toeren en die uitlaat eerst maar eens uit je hoofd..

zorg eerst maar eens dat het zo goed loopt door eens naar de kleur van je bougie te kijken..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
pompower 10-4-2012 17:24 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

foekema laten berekenen. ik kan hem wel voor je maken

bedoel je lucf? die is al 3 jaar offline
 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 10-4-2012 17:53 Print reply

Posts: 4605
Hoe staat het met de vlotterhoogte en afsluiting van de vlotternaald?

Misschien dat tijdens het afremmen de benzine al omhoog wordt geduwd richting de motor en je dus wanneer je gasgeeft tijdelijk te rijk rijdt?

De eerste V4 motoren van honda zouden ook nogal veel last hebben gehad van dergelijke symptomen tijdens het afremmen.

Mijn circuit moto heeft ook een klein beetje last van dit fenomeem omdat de tankontluchting ook wat onder druk wordt gezet via de luchtfilterkast en dus de benzine al richting de motor wordt geduwd tijdens hard afremmen. Is wel vrij minim maar toch reageert de motor iets anders na het afremmen dan gewoon tijdens het rijden.

Dus als je rechtdoor rijdt draait de brommer perfect?

Hoe draait de brommer stationair?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-4-2012 om 18:08 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 7457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved