dat is heel logisch,
Het ''verbrandingsmotor gedeelte'':
je zuiger zit op je krukas, je krukas zorgt ervoor dat de op en neer gaande bewinging omgezet wordt in een draaiende (anders kom je niet vooruit maar gaan je wielen de hele tijd een paar cm op en neer)
"versnellingsbak"
aan je krukas zit een tandwiel naar je versnellingsbak.
Dit tandwiel staat door een paar andere tandwielen in verbinding met je kickstarter.
als je zuiger blokkeert in je cilinder (vastloper) wil er niks meer in je blok draaien
kickstarter > tandwielen > krukas > zuiger X cilinder
ijzer is nooit lekker in je blok, gaan je lagers stuk van. Kweet niet waar je woont maar ga niet naar zon (stadse) scooterzaak, daar vragen ze al €500 om naar je band te kijken als je vindt dat de druk een beetje laag is omdat je m al 2jaar niet opgepompd hebt. Niet doen dus!
!Hoe diep zijn de krassen in je cilinder?? honen hoeft niet altijd!! Ik heb ooit eens mn cilinder glad gemaakt met schuurpapier, 5600 km later was hij helemaal glad :s (ik had me brommer naar een scooterzaak gebracht omdat de benzine niet goed stroomde, trekken ze de cilinder eraf zodat ze meer arbeidsloon kunnen vangen )
Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 5-4-2012 om 14:36 uur.
|