Quincy-12 |
4-4-2012 23:41 |
Posts: 187 |
KLinkt als een vastlopertje
|
|
Mijn ducati staat in de garage ;) |
|
Mtx50Sh |
4-4-2012 23:42 |
Posts: 39 |
Ik ging naar de scootermaker en hij zei van ja is waarschijnlijk je krukas, kost je enkel al voor het openmaken 200 euro. Toen dacht ik van laat ik er maar eerst zelf naar kijken. Probleem is; weet er niet zoveel van.
|
|
|
|
Quincy-12 |
4-4-2012 23:45 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mtx50Sh
Ik ging naar de scootermaker en hij zei van ja is waarschijnlijk je krukas, kost je enkel al voor het openmaken 200 euro. Toen dacht ik van laat ik er maar eerst zelf naar kijken. Probleem is; weet er niet zoveel van.
Klinkt inderdaad dat je blok zowieso open moet, weetniet of je dat zelf kan maar anders zou ik het ff laten doen
|
|
Mijn ducati staat in de garage ;) |
|
Mtx50Sh |
4-4-2012 23:46 |
Posts: 39 |
Zat met een vriend eraan bezig die er wat vanaf kent, alles was open tot dat we aan het motorblok zatten aan de rechterkant. Daar krijgen we het niet meer open, alle vijzen waren los maar vonden maar niet hoe je die open krijgt.
Misschien weet iemand anders hier wat meer over?
|
|
|
|
JB1 |
4-4-2012 23:56 |
Posts: 14881 |
Wat bedoel je met de rechterkant?
De koppelingskant? Als je alle bouten loshebt moet je even voorzichtig met een kunstof hamer er op tikken. Waarschijnlijk zit je pakking dan wat vast.
Anders kun je het nog proberen door je koppelingshevel in te drukken
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Mtx50Sh |
4-4-2012 23:59 |
Posts: 39 |
De carterkap bedoel ik.
|
|
|
|
JB1 |
5-4-2012 0:01 |
Posts: 14881 |
Moet je de koppelingskant naar beneden leggen, en dan precies hetzelfde doen.
Maar dan heb je alles al wel losgehaald zoals cilinder etc. Draait je krukas nog?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Mtx50Sh |
5-4-2012 0:03 |
Posts: 39 |
Alvorens:
weet er zelf niet veel van, maar ga morgen ofso met vriend openleggen daarom. Zodat ik alles zo goed mogelijk aan hem kan uitleggen.
Vragen:
-Wat bedoel je net met koppelingskant naar beneden leggen.
-Hoe kan je weten dat je krukas draait?
|
|
|
|
JB1 |
5-4-2012 0:07 |
Posts: 14881 |
Je koppelingskant is er dus al af?
Deze is er af?
Ligt je blok er zo bij:
Of meer zo:
(Alleen dan zonder die kap)
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Mtx50Sh |
5-4-2012 0:11 |
Posts: 39 |
Heb momenteel weer alles in elkaar gestoken, dus blok hangt terug netjes op zijn plaats.
zo dus:
De linkerkant (waar mijn ketting draait) krijgt ik er fijnloos af.
Wat is de volgende stap dat ik moet doen om de rechtkant (carterkap) eraf te krijgen?
|
|
|
|
JB1 |
5-4-2012 0:13 |
Posts: 14881 |
Ik zou het blok onder de brommer vandaan halen.
Sleutelt het allermakkelijkste.
Dan zal het blok geheel uit elkaar moeten aangezien ik vermoed dat je cilinder en krukas op z'n donder hebben gekregen.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Mtx50Sh |
5-4-2012 0:14 |
Posts: 39 |
Probleem is, ik vijs alle vijzen helemaal los van de carterkap maar hij gaat gewoon niet los..
|
|
|
|
JB1 |
5-4-2012 0:15 |
Posts: 14881 |
Er zitten 3 bouten die je frame met het blok verbinden. Die moet je loshalen.
Verder moet je de onsteking loshalen, en de uitlaat moet er ook nog af. en de ketting moet er ook af.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Mtx50Sh |
5-4-2012 0:24 |
Posts: 39 |
Dus het rode heb ik al gedaan, nu nog enkel het groene gedeelte?
En kan je ff aanduiden waar die 3 bouten zitten?
Dit bericht is gewijzigd door Mtx50Sh op 5-4-2012 om 0:24 uur.
|
|
|
|
JB1 |
5-4-2012 0:26 |
Posts: 14881 |
Die bouten zitten in je frame, die verbinden het blok met je frame.
Vooraan het blok zit er 1, die andere 2 zitten achter het blok, die 2 grote gaten die je ziet op de foto.
Ik vermoed dat er linksonder nog eentje vastzit op je deksel, beweegt het deksel al wel iets?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|