Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Problemen honda mtx80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66182 - Problemen honda mtx80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

123Rick123 3-4-2012 19:39 Print topicpost
Posts: 18
hoi
ik rij nu sinds een half jaar op mijn honda maar hij startte steeds slechter, en nu helemaal niet meer (ik kon hem nooit met de kickstart starten)
Er zit een bougie met hittegraad 9 in die een beetje nat en zwart/grijs is.
De vorige eigenaar zei dat hij de brommer wat had teruggevoerd maar weet iemand hoe dit gebeurd zo kunnen zijn?
Hopelijk kan iemand me met deze problemen helpen
Gr rick
 

Gerard1793 3-4-2012 19:42 Print reply

Posts: 4006
Heb je nog wel compressie?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 3-4-2012 19:58 Print reply

Posts: 29286
Ik denk dat je gewoon compleet onderhoud moet doen.

Inderdaad hoe is de compressie?
Heb je nog een vonk?
Carburateur zuiver?
Luchtfilter element schoon?

Vermoed dat je zuiger(veren) aan vervanging zijn, aangezien hij niet met de kickstarter start.
 
mbx-genieter 3-4-2012 22:00 Print reply
Posts: 758
Geef de mtx eens een nieuwe zuiger, luchtfilter, versnellingbak olie, bougie en overal nieuwe pakkingen tussen en het zal denk ik al en stuk beter gaan.
 
123Rick123 9-4-2012 8:38 Print reply
Posts: 18
Hoi
Gisteren heb ik de luchtfilter en carbarateur zuiver gemaakt en naar compressie gekeken,maar hoe je kun je nu eenvoudig zien of hij genoeg compressie heeft?
Verder toen we dit gedaan hadden probeerden ik hem te starten bij het kicken begon hij een paar keer een te doen alsof hij starte maar dit viel daarna weer weg.
 
Wizard1894 9-4-2012 10:43 Print reply

Posts: 695
Membraam wel goed? afstelling is denk ik niet helemaal optimaal. En wat voorgaand is gezegd even doen.
 
123Rick123 9-4-2012 18:44 Print reply
Posts: 18
oke maar hoe kan ik nu zien of ik genoeg compressie heb of niet
 
BenjaminDG 9-4-2012 18:45 Print reply

Posts: 4605
Meten is weten.

Met een compressiedruk meter dus.

Weet wel niet wat honda als waardes opgaf bij een mtx80 dus dat zal je even moeten opzoeken.

Duw je de brommer makkelijk door de versnelling als je hem met de hand verduwd of slipt het achterwiel?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-4-2012 om 18:47 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 9-4-2012 19:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 123Rick123
oke maar hoe kan ik nu zien of ik genoeg compressie heb of niet


Even in de 1 zetten en dan stukje lopen, als je achterwiel blokkeerd heb je voldoende compressie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 9-4-2012 22:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Meten is weten.

Met een compressiedruk meter dus.

Weet wel niet wat honda als waardes opgaf bij een mtx80 dus dat zal je even moeten opzoeken.

Duw je de brommer makkelijk door de versnelling als je hem met de hand verduwd of slipt het achterwiel?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-4-2012 om 18:47 uur.

ben nog steeds niet voor de compressietesten op 2takten...

als je twijfelt gewoon lostrekken en laten opmeten!

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 9-4-2012 22:22 Print reply

Posts: 1298
Ik haal altijd mn zuiger veer eraf en zet hem los in de cilinder, dan kun je zien hoeveel ruimte er tussen het slotje zit.

Als het al een wat oudere cilinder is kun je misschien ook even meten of de cilinder niet ovaal aan het worden is.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
123Rick123 14-4-2012 19:44 Print reply
Posts: 18
Ok, ik wil nu mijn zuiger(veren) gaan vervangen en pakkingen maar heeft iemand tips hoe ik ik dit succesvol zelf kan doen.
 
dirktimmer 14-4-2012 20:40 Print reply

Posts: 1737
ja hoor, alles losdraaien en net zo weer terug zetten als het eraf kwam, maar dan met nieuwe spullen?

En met de cilinder naar een brommerboer om je de juiste maat zuigeveren, of eventueel zuiger+zuigerveren aan te laten smeren
 
Zelf_doen 15-4-2012 19:02 Print reply
Posts: 72
Je carburateur los schroeven
cilinder kop los.
Cilinder ophoog halen.
Zuiger veren los,
Nieuwe eromheen.(uiteinde bij de slotjes)
beetje 2t olie in cilinder smeren
cilinder er weer op
enz.

Compressie kan je gewoon kijken door je brommer in zen vrij zetten en dan met je hand je kickstart omlaag duwen. Gaat dit erg zwaar dan is dit goed. Gaat dit heel makkelijk dan niet.

Heb je echt geen meter of iets voor nodig.

 
Wizard1894 15-4-2012 19:09 Print reply

Posts: 695
Zorg dat je je zuigerveren even goed in 2 takt olie houd zodat ze makkelijk op kunt krijgen, goeie zuigerveren breken nog wel eens als je teveel verschil in kracht zet.
 

Dit topic is 2154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved