Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Terugvoeren Yamaha DT50x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66169 - Terugvoeren Yamaha DT50x
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joske13 1-4-2012 19:51 Print topicpost
Posts: 22
Hoi.

Ik heb vandaag een Yamaha DT50x gekocht voor mijn zoon die er volgend jaar mee naar school zal gaan rijden.
Hij is nu 15 jaar en heeft uiteraard nog geen rijbewijs en geen ervaring met brommers in het algemeen.

Nou is het "probleem" dat hij ongeveer 75Km/uur rijdt.
Klopt het, dat de snelheid terug te voeren is door de uitlaat te "knijpen", door aan het begin van de uitlaat de opening te verkleinen?
En als ik dat doe, moet hij dan opnieuw afgesteld worden?

Het lijkt mij ideaal gezien het feit die met weinig moeite onklaar te maken zou zijn, mocht hij wat meer ervaring hebben.

Met vriendelijke groet

Jos
Dongen

Dit bericht is gewijzigd door Joske13 op 1-4-2012 om 19:52 uur.
 

AV50 1-4-2012 20:09 Print reply

Posts: 15
Hallo,

Het beste zet je er de orginele onderdelen terug op.
De uitlaat knijpen werkt niet echt, hij trekt dan wel stukken minder en het vermogen neemt af, maar op lange stukken zal hij toch nog een vrij hoge snelheid halen.
In het verleden heb ik het eens bij een Honda 70cc gedaan, er werden controle's aangekondigd en ik had niet de tijd alles weer orgineel te maken.
Ik had toen een revet met een klein gat in de de uitlaatpoort van de cilinder gelegd en de uitlaat weer terug geschroefd.
Hij was stukken trager met het optrekken maar uiteindelijk liep hij niet veel zachter.
De controle is er overigens niet geweest de volgende dag.


 
axety 1-4-2012 20:17 Print reply

Posts: 207
Wat is de rest van de set up? Tandwielverhouding, carburateur, uitlaat?
Als je hem lichter vertand gaat hij zachter en trekt hij harder op. Volgens mij 2 km per uur eraf als je 1 tandje achter groter doet, en 5 km per uur eraf als je voor 1 tandje kleiner doet.
Wat ook nog kan is als je een buisje om je gaskabel doet, direct boven de gasschuif. Zo kan je niet meer volgas geven, is nog zuiniger ook
 
Joske13 1-4-2012 20:17 Print reply
Posts: 22
AV50

Bedankt voor je snelle reactie.
Alleen zit er een nieuwe uitlaat onder de DT50x omdat de originele doorgeroest is. (was nog wel aanwezig)
Deze uitlaat was dusdanig slecht dat ik hem niet mee naar huis neem (as. donderdag ga ik de Yamaha ophalen)
Verder zijn er geen originele onderdelen aanwezig.

Volgens de verkoper is er alleen met de uitlaat "geknoeid" om hem sneller te maken.

Heb jij, of heeft iemand anders, een idee hoe ik hem wat langzamer te laten rijden?



Axety

De rest van de set-up weet ik (nog) niet vanwege het feit ik de brommer nog op moet halen (zie tekst boven)
Een buisje om de gaskabel is mogelijk wel een simpele oplossing.
Mijn vraag komt voort uit het feit dat ik bang ben voor politie controles in Tilburg (waar mijn zoon volgend jaar naar school gaat) en omdat hij totaal geen ervaring heeft met iets wat sneller gaat dan zijn oude omafiets

Jos
Dongen

Dit bericht is gewijzigd door Joske13 op 1-4-2012 om 20:22 uur.
 
YAMAHA-Power 1-4-2012 20:19 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joske13
AV50

Bedankt voor je snelle reactie.
Alleen zit er een nieuwe uitlaat onder de DT50x omdat de originele doorgeroest is. (was nog wel aanwezig)
Deze uitlaat was dusdanig slecht dat ik hem niet mee naar huis neem (as. donderdag ga ik de Yamaha ophalen)
Verder zijn er geen originele onderdelen aanwezig.

Volgens de verkoper is er alleen met de uitlaat "geknoeid" om hem sneller te maken.

Heb jij, of heeft iemand anders, een idee hoe ik hem wat langzamer te laten rijden?

Jos
Dongen

Orginele uitlaat kopen?
 
pompower 1-4-2012 20:27 Print reply

Posts: 1777
gewoon de tandwielverhouding veranderen
 
www.basvanloenen.nl
Mr.Trololo 1-4-2012 20:29 Print reply

Posts: 194
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
gewoon de tandwielverhouding veranderen


en dan een vastloper door verschrikkelijke overtoeren zeker ?
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
old timer 1-4-2012 20:32 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
gewoon de tandwielverhouding veranderen

dan moet je te veel toeren maken om 50 te rijden.

 
bijna goed, is goed genoeg
old timer 1-4-2012 20:33 Print reply

Posts: 469
gewoon een rondel aan het begin van de uitlaat.

 
bijna goed, is goed genoeg
roy1263 1-4-2012 20:37 Print reply

Posts: 597
gewoon lichter vertanden en dan een rvs ringetje(s) boven de gasschuif in de carb stoppen
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Joske13 1-4-2012 20:45 Print reply
Posts: 22
Alle bedankt voor de reacties. (mooi zo'n actief forum)

In mijn zoektocht kom ik het ontgrenzen van de CDI tegen.
Naar het schijnt boord men dan een weerstandje of iets dergelijks kapot.
Is deze ook te vervangen zodat hij weer begrenst is??

Ik zie namelijk allerlei mooie oplossingen, maar niemand heeft het over de CDI. (wat dat ook mag zijn )
Overigens weet ik nog niet niet of de CDI doorboord is.

Jos
 
roy1263 1-4-2012 20:49 Print reply

Posts: 597
cdi is een elektronische ontsteking regelaar. dat als de brommer meer toeren draait dat die dan eerder of later gaat vonken.

dacht ik tenminste
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
RikDT50MX - Nieuws Poster 1-4-2012 20:50 Print reply

Posts: 1558
klopt, cdi bepaalt wanneer je bougie vonkt. als je cdi begrenst is stopt hij bij een bepaald toerental te vonken.
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 1-4-2012 20:54 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joske13
Alle bedankt voor de reacties. (mooi zo'n actief forum)

In mijn zoektocht kom ik het ontgrenzen van de CDI tegen.
Naar het schijnt boord men dan een weerstandje of iets dergelijks kapot.
Is deze ook te vervangen zodat hij weer begrenst is??

Ik zie namelijk allerlei mooie oplossingen, maar niemand heeft het over de CDI. (wat dat ook mag zijn )
Overigens weet ik nog niet niet of de CDI doorboord is.

Jos


Als de cdi doorboort is maakt hij meer als 8000 toeren.
heeft zon DT eigenlijk een toerenteller?

Ik zou er zelf persoonlijk een propje in rammen en opnieuw afstellen (waarschijnlijk kleiner sproeiertje). trekt hij wel trager op inderdaad, maar denk dat dat met zon beginneling (waar het kort door de bocht gezegt om gaat) niet erg uitmaakt. Is alleen maar leuker als je later meer vermogen eruit krijgt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
maerijn 1-4-2012 21:07 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
gewoon de tandwielverhouding veranderen

van 75 naar 50 (wat ik, als ik vader was, verantwoord zou vinden) met tandwielen veranderen? Juist ja.

Prop in de uitlaat en kleinere sproeier.
 
TZRBart 1-4-2012 21:39 Print reply
Posts: 946
Als de CDI ontgrensd is loopt hij harder dan 75... Wat U nu het beste kunt doen is een ringetje of een prop in de uitlaat te maken (bij de bocht bij de cilinder).
 

Dit topic is 5357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved