Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat isoleren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1197 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66163 - uitlaat isoleren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 30-3-2012 22:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
is handig bij auto's, maar dan meer om de inlaat zo koel mogelijk te houden. bij een brommer of motor maakt het geen zak uit.

Heb het bij m'n cr500 gehad in een poging hem stiller te krijgen, ook waardloos


het werd ook gedaan in de rallygarage waar ik werkte.
waarom weet ik niet meer precies eigenlijk (had wel igg met performance te maken).

en kan me voorstellen dat hoe heter de uitlaat hoe schoner hij blijft.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TZRBart 30-3-2012 22:45 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


het werd ook gedaan in de rallygarage waar ik werkte.
waarom weet ik niet meer precies eigenlijk (had wel igg met performance te maken).

en kan me voorstellen dat hoe heter de uitlaat hoe schoner hij blijft.


Daar zit wel wat in, want bij een tweetakt kan er olie in gaan zitten en op den duur slibt dat dicht, dat scheelt wel degelijk qua prestaties.
 
JB1 30-3-2012 22:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Daar zit wel wat in, want bij een tweetakt kan er olie in gaan zitten en op den duur slibt dat dicht, dat scheelt wel degelijk qua prestaties.


Tuurlijk jonge
Die druk die in een uitlaat zit perst die olie er ook niet uit ofzo.

Jij bent een echte forumtechneut
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Leen 30-3-2012 22:50 Print reply

Posts: 26877
het enige waar zoiets nut heeft is bij een turbomotor, daar wil je tenslotte zoveel mogelijk hitte de turbo in jassen en als je spruitstuk lekker afkoelt in de rijwind werkt dat natuurlijk niet.

dus ga je isoleren met dekens of van die band
 
pompower 30-3-2012 22:55 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
het enige waar zoiets nut heeft is bij een turbomotor, daar wil je tenslotte zoveel mogelijk hitte de turbo in jassen en als je spruitstuk lekker afkoelt in de rijwind werkt dat natuurlijk niet.

dus ga je isoleren met dekens of van die band

heat warp tape
 
www.basvanloenen.nl
Royal Club 31-3-2012 1:22 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Als dit zou helpen zou je het wel bij MotoGP zien, maar dat is niet... En het lijkt me ook sterk dat je hier kracht op verliest. Dat je kracht verliest sowieso, maar dit zal te verwaarlozen zijn.


Houd je waffel nou een keer man, je lult maar een eind raak.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 31-3-2012 1:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
het enige waar zoiets nut heeft is bij een turbomotor, daar wil je tenslotte zoveel mogelijk hitte de turbo in jassen en als je spruitstuk lekker afkoelt in de rijwind werkt dat natuurlijk niet.

dus ga je isoleren met dekens of van die band


Bij een 2takt merk je het verschil ook nog wel, bij mn tzr werd mn powerband 500 toeren langer (ging 500toeren langer door) en hij pakte net wat fijner op het gas, maar of ik er meer vermogen mee had. mwah, misschien een kwart pk ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
pompower 31-3-2012 8:51 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Bij een 2takt merk je het verschil ook nog wel, bij mn tzr werd mn powerband 500 toeren langer (ging 500toeren langer door) en hij pakte net wat fijner op het gas, maar of ik er meer vermogen mee had. mwah, misschien een kwart pk ofzo

idd, dat bedoel ik, de powerband verlengen

 
www.basvanloenen.nl
markRD 31-3-2012 9:03 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Als dit zou helpen zou je het wel bij MotoGP zien, maar dat is niet... En het lijkt me ook sterk dat je hier kracht op verliest. Dat je kracht verliest sowieso, maar dit zal te verwaarlozen zijn.



Dit wordt wil degelijk gebruikt, in de vorm van een carbonfiber omhulsel. Zoals je vaak bij de appia's zag, maar ook gewoon als het folie waar hier over gesproken wordt.





Dit doen ze om het verschil tussen testbank en cirquit te verkleinen. Maar het kan een bijdrage geven aan je eigen bromfiets, mijn derbi loopt ook verder door en voelt fitter bovenin wanneer de uitlaat echt lekker doorgewarmt is. Je maakt in weze de uitlaat een stukje korter als hij goed is doorgewarmt.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 31-3-2012 om 9:03 uur.
 
pompower 31-3-2012 9:38 Print reply

Posts: 1777
bedant voor de info, hier heb ik zeker wat aan!
 
www.basvanloenen.nl
JB1 31-3-2012 11:33 Print reply

Posts: 14881
Ze willen er voor zorgen dat dingen zoals benzine/olie/vering niet onnodig worden opgewarmd, daarom pakken ze het vaak in
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 31-3-2012 12:42 Print reply

Posts: 4605
Wat ze zeggen om de uitlaat gassen op een hogere temperatuur te houden waardoor ze sneller door het uitlaatsysteem gaan is ook een reden. Maar ja of je dit op een straatbrommer of motorfiets merkt weet ik niet.

Tijdens natte omstandigheden waar de uitlaat wordt afgekoeld zal er volgens mij wel een verschil in zitten.

Want hoe sneller de uitlaat gassen weg kunnen hoe beter de vulling.

Bij een 4takt gebruiken ze dit zodat de vulling beter is van de cillinder, de uitlaatgassen trekken dan als het ware het mengsel beter in de cillinder.

Wat ook nog een systeem is om dit te verbeteren is het duplex systeem van yoshimura.

Op de uitlaatbuizen worden kleine cilinders gemonteerd die de uitlaatgassen wat opvangen tijdens het afremmen. Hierdoor krijg je een betere vulling omdat er minder kans is dat er weer uitlaatgassen richting de cillinder gaan. Wanneer je dan terug gas geeft worden de gassen zijn opgevangen terug naar buiten geduwd wat dus een iets hogere gasnelheid moet geven.
Zo'n duplex systeem zou meer koppel moeten geven op lagere en midden toeren.

Dit ga ik van het weekend proberen op mijn gsxr circuitmotor.
 
Vlaanderen vrij!
TZRBart 31-3-2012 17:22 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Houd je waffel nou een keer man, je lult maar een eind raak.


Hou zelf je bakkes maar een keer, je denkt dat je een heldenstatus hebt hier...
 
JB1 31-3-2012 17:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat ze zeggen om de uitlaat gassen op een hogere temperatuur te houden waardoor ze sneller door het uitlaatsysteem gaan is ook een reden. Maar ja of je dit op een straatbrommer of motorfiets merkt weet ik niet.

Tijdens natte omstandigheden waar de uitlaat wordt afgekoeld zal er volgens mij wel een verschil in zitten.

Want hoe sneller de uitlaat gassen weg kunnen hoe beter de vulling.

Bij een 4takt gebruiken ze dit zodat de vulling beter is van de cillinder, de uitlaatgassen trekken dan als het ware het mengsel beter in de cillinder.

Wat ook nog een systeem is om dit te verbeteren is het duplex systeem van yoshimura.

Op de uitlaatbuizen worden kleine cilinders gemonteerd die de uitlaatgassen wat opvangen tijdens het afremmen. Hierdoor krijg je een betere vulling omdat er minder kans is dat er weer uitlaatgassen richting de cillinder gaan. Wanneer je dan terug gas geeft worden de gassen zijn opgevangen terug naar buiten geduwd wat dus een iets hogere gasnelheid moet geven.
Zo'n duplex systeem zou meer koppel moeten geven op lagere en midden toeren.

Dit ga ik van het weekend proberen op mijn gsxr circuitmotor.


Powerbox systemen wat de crossers tegenwoordig ook hebben?
Het gaat tenslotte om een SOBW fiets hier he.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Hou zelf je bakkes maar een keer, je denkt dat je een heldenstatus hebt hier...


Nee, hij weet gewoon (net als ik) dat je zeker 90% van de tijd een eind weglult.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 31-3-2012 17:39 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Powerbox systemen wat de crossers tegenwoordig ook hebben?
Het gaat tenslotte om een SOBW fiets hier he.

[...]


Nee, hij weet gewoon (net als ik) dat je zeker 90% van de tijd een eind weglult.


Dit is een duplex uitlaat, dit systeem is niet voor 2takten.

Daar moet er juist veel resonatie zijn in de uitlaat voor de betere werking van de motor.



Die buisjes net onder de oliekoeler.

Pompom: als je hitteband wilt doe je dat toch, niemand houdt je tegen.

Maar let op voor roest
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 5353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved