ChielTZR |
30-3-2012 22:42 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
is handig bij auto's, maar dan meer om de inlaat zo koel mogelijk te houden. bij een brommer of motor maakt het geen zak uit.
Heb het bij m'n cr500 gehad in een poging hem stiller te krijgen, ook waardloos
het werd ook gedaan in de rallygarage waar ik werkte.
waarom weet ik niet meer precies eigenlijk (had wel igg met performance te maken).
en kan me voorstellen dat hoe heter de uitlaat hoe schoner hij blijft.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
TZRBart |
30-3-2012 22:45 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
het werd ook gedaan in de rallygarage waar ik werkte.
waarom weet ik niet meer precies eigenlijk (had wel igg met performance te maken).
en kan me voorstellen dat hoe heter de uitlaat hoe schoner hij blijft.
Daar zit wel wat in, want bij een tweetakt kan er olie in gaan zitten en op den duur slibt dat dicht, dat scheelt wel degelijk qua prestaties.
|
|
|
|
JB1 |
30-3-2012 22:45 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]
Daar zit wel wat in, want bij een tweetakt kan er olie in gaan zitten en op den duur slibt dat dicht, dat scheelt wel degelijk qua prestaties.
Tuurlijk jonge
Die druk die in een uitlaat zit perst die olie er ook niet uit ofzo.
Jij bent een echte forumtechneut
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Leen |
30-3-2012 22:50 |
Posts: 26877 |
het enige waar zoiets nut heeft is bij een turbomotor, daar wil je tenslotte zoveel mogelijk hitte de turbo in jassen en als je spruitstuk lekker afkoelt in de rijwind werkt dat natuurlijk niet.
dus ga je isoleren met dekens of van die band
|
|
|
|
pompower |
30-3-2012 22:55 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
het enige waar zoiets nut heeft is bij een turbomotor, daar wil je tenslotte zoveel mogelijk hitte de turbo in jassen en als je spruitstuk lekker afkoelt in de rijwind werkt dat natuurlijk niet.
dus ga je isoleren met dekens of van die band
heat warp tape
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Royal Club |
31-3-2012 1:22 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Als dit zou helpen zou je het wel bij MotoGP zien, maar dat is niet... En het lijkt me ook sterk dat je hier kracht op verliest. Dat je kracht verliest sowieso, maar dit zal te verwaarlozen zijn.
Houd je waffel nou een keer man, je lult maar een eind raak.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Royal Club |
31-3-2012 1:25 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
het enige waar zoiets nut heeft is bij een turbomotor, daar wil je tenslotte zoveel mogelijk hitte de turbo in jassen en als je spruitstuk lekker afkoelt in de rijwind werkt dat natuurlijk niet.
dus ga je isoleren met dekens of van die band
Bij een 2takt merk je het verschil ook nog wel, bij mn tzr werd mn powerband 500 toeren langer (ging 500toeren langer door) en hij pakte net wat fijner op het gas, maar of ik er meer vermogen mee had. mwah, misschien een kwart pk ofzo
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
pompower |
31-3-2012 8:51 |
|
markRD |
31-3-2012 9:03 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Als dit zou helpen zou je het wel bij MotoGP zien, maar dat is niet... En het lijkt me ook sterk dat je hier kracht op verliest. Dat je kracht verliest sowieso, maar dit zal te verwaarlozen zijn.
Dit wordt wil degelijk gebruikt, in de vorm van een carbonfiber omhulsel. Zoals je vaak bij de appia's zag, maar ook gewoon als het folie waar hier over gesproken wordt.
Dit doen ze om het verschil tussen testbank en cirquit te verkleinen. Maar het kan een bijdrage geven aan je eigen bromfiets, mijn derbi loopt ook verder door en voelt fitter bovenin wanneer de uitlaat echt lekker doorgewarmt is. Je maakt in weze de uitlaat een stukje korter als hij goed is doorgewarmt.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 31-3-2012 om 9:03 uur.
|
|
|
|
pompower |
31-3-2012 9:38 |
Posts: 1777 |
bedant voor de info, hier heb ik zeker wat aan!
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
JB1 |
31-3-2012 11:33 |
Posts: 14881 |
Ze willen er voor zorgen dat dingen zoals benzine/olie/vering niet onnodig worden opgewarmd, daarom pakken ze het vaak in
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
31-3-2012 12:42 |
Posts: 4605 |
Wat ze zeggen om de uitlaat gassen op een hogere temperatuur te houden waardoor ze sneller door het uitlaatsysteem gaan is ook een reden. Maar ja of je dit op een straatbrommer of motorfiets merkt weet ik niet.
Tijdens natte omstandigheden waar de uitlaat wordt afgekoeld zal er volgens mij wel een verschil in zitten.
Want hoe sneller de uitlaat gassen weg kunnen hoe beter de vulling.
Bij een 4takt gebruiken ze dit zodat de vulling beter is van de cillinder, de uitlaatgassen trekken dan als het ware het mengsel beter in de cillinder.
Wat ook nog een systeem is om dit te verbeteren is het duplex systeem van yoshimura.
Op de uitlaatbuizen worden kleine cilinders gemonteerd die de uitlaatgassen wat opvangen tijdens het afremmen. Hierdoor krijg je een betere vulling omdat er minder kans is dat er weer uitlaatgassen richting de cillinder gaan. Wanneer je dan terug gas geeft worden de gassen zijn opgevangen terug naar buiten geduwd wat dus een iets hogere gasnelheid moet geven.
Zo'n duplex systeem zou meer koppel moeten geven op lagere en midden toeren.
Dit ga ik van het weekend proberen op mijn gsxr circuitmotor.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
TZRBart |
31-3-2012 17:22 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
Houd je waffel nou een keer man, je lult maar een eind raak.
Hou zelf je bakkes maar een keer, je denkt dat je een heldenstatus hebt hier...
|
|
|
|
JB1 |
31-3-2012 17:26 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat ze zeggen om de uitlaat gassen op een hogere temperatuur te houden waardoor ze sneller door het uitlaatsysteem gaan is ook een reden. Maar ja of je dit op een straatbrommer of motorfiets merkt weet ik niet.
Tijdens natte omstandigheden waar de uitlaat wordt afgekoeld zal er volgens mij wel een verschil in zitten.
Want hoe sneller de uitlaat gassen weg kunnen hoe beter de vulling.
Bij een 4takt gebruiken ze dit zodat de vulling beter is van de cillinder, de uitlaatgassen trekken dan als het ware het mengsel beter in de cillinder.
Wat ook nog een systeem is om dit te verbeteren is het duplex systeem van yoshimura.
Op de uitlaatbuizen worden kleine cilinders gemonteerd die de uitlaatgassen wat opvangen tijdens het afremmen. Hierdoor krijg je een betere vulling omdat er minder kans is dat er weer uitlaatgassen richting de cillinder gaan. Wanneer je dan terug gas geeft worden de gassen zijn opgevangen terug naar buiten geduwd wat dus een iets hogere gasnelheid moet geven.
Zo'n duplex systeem zou meer koppel moeten geven op lagere en midden toeren.
Dit ga ik van het weekend proberen op mijn gsxr circuitmotor.
Powerbox systemen wat de crossers tegenwoordig ook hebben?
Het gaat tenslotte om een SOBW fiets hier he.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]
Hou zelf je bakkes maar een keer, je denkt dat je een heldenstatus hebt hier...
Nee, hij weet gewoon (net als ik) dat je zeker 90% van de tijd een eind weglult.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
31-3-2012 17:39 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Powerbox systemen wat de crossers tegenwoordig ook hebben?
Het gaat tenslotte om een SOBW fiets hier he.
[...]
Nee, hij weet gewoon (net als ik) dat je zeker 90% van de tijd een eind weglult.
Dit is een duplex uitlaat, dit systeem is niet voor 2takten.
Daar moet er juist veel resonatie zijn in de uitlaat voor de betere werking van de motor.
Die buisjes net onder de oliekoeler.
Pompom: als je hitteband wilt doe je dat toch, niemand houdt je tegen.
Maar let op voor roest
|
|
Vlaanderen vrij! |
|