Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterveer lager zetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6616 - Achterveer lager zetten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Oxgene 11-12-02?12:11 Print topicpost
Posts: 4
Ik heb deze week een Yamaha dtr gekocht, maar ik vind de achterkant net te hoog. Dat komt door de achtervee die pas nieuw is. Aangezien ik een complete n00b ben met brommers (ik wil het wel leren hoor ) weet ik dus niet precies wat ik nou moet doen om dat ding lager te krijgen.

Had wel via de zoek-optie hier wat dingen gevonden, maar kom er nog niet echt uit :(

kan iemand me misschien helpen (ben het merk vergeten van de achterveer en kan die gast ook ff niet bereiken)

tnx alvast
 

mikey 11-12-02?14:23 Print reply
Posts: 2392
is het geen instelbare veer??? dat heb je soms bij mono's dus ik zou zegge kijk ff goed naar die veer of er niks aan te verdraaien is, verder weet ik ook niks van die veren af
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
jeroen 11-12-02?14:30 Print reply

Posts: 15066
als je em niet kan verstellen, moet je wss een nieuw bevestigingspuint lassen.
 
Oxgene 11-12-02?14:38 Print reply
Posts: 4
Ja heb het zadel er afgehaald en er zat een ring om de veer die ik wat naar beneden heb gedraaid, maar kan niet echt een verschil zien.

Denk dat ik hem anders met tang nog wat verder naar beneden moet draaien, want met blote handen lukte het niet meer. (toch ?? )

tnx voor de replies btw
 
mikey 11-12-02?14:49 Print reply
Posts: 2392
ja probeer dat ff, maar het fijne weet ik er ook nie van
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Siepie Wokkel 11-12-02?16:53 Print reply
Posts: 3888
als die ring bovenaan staat, en je draait hem naar beneden... dan word je veer zeg maar stugger, want er komt mer spanning op, daar word je brommer niet lager van...
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Blukaap 11-12-02?17:28 Print reply

Posts: 10006
Zit er niet gewoon een te lange veer in ?
Of een ophoogblokje ergens.
 
Bastila is lief
Daan -> TSX 11-12-02?19:07 Print reply
Posts: 472
Het ligt er een beetje aan hoeveel je dat ding wil veranderen....

Heb jij op je veer zo'n U stuk zitten? Denk het wel. Zo ja: je kan een extra gat boren zodat de veer als het ware korter of langer wordt. Heb ik ook gedaan, maar ik had een verlengd U stuk waardoor brommer veel te hoog stond en ik had op U stuk dus veel ruimte om gaten te boren. Het "probleem" van deze methode is dat je met een gat een klein stukje verder je brommer drastisch verlaagd of verhoogd. Doe het dus rustig aan. En als het maar om paar cm gaat heeft het geen zin.
 
Werner 12-12-02?07:06 Print reply

Posts: 2127
ik weet er ook niks van maar em vader heeft bij zijn motor 2 draaiknoppen 1 knop voor hard en zacht en 1 knap voor om laag en omhoog zit er best kikke uit dan draai je aan die knop en dan zie je de achterkant zo omlaag komen zal dat niet te maken zijn om een crosser ???
 
Ronald 12-12-02?08:27 Print reply
Posts: 956
een dtr heeft origineel 2 van die ogen zegmaar, je kan dus ook geen extra gat in een U stuk boren of iets dergelijks, als je hem wilt gaan verlagen zul je toch een andere veer moeten gaan kopen denk ik. Wat je misschien wel kunt doen is bij het bovenste ophangpunt, in je frame er nog een gat naast boren, gaat volgens mij net. Maar dan moet je wel effe kijken dat je niet te dicht tegen die originele gaten aan gaat zitten want dan is het niet meer zo stevig. Ik hoop dat je daar met de boormachine bijkan, maar dat lijkt me de enigste manier, op een andere veer na.
Wat je ook nog zou kunnen doen is 2 plaatjes metaal pakken, bij dat bovenste ophangpunt nog een gat erbij boren en dan het stukje metaal in die gaten vast bouten zeg maar en aan het einde van dat stukje metaal nog een gat boren, maar dan krijgt je veer wel een andere hoek en kun je je luchtfilterhuis niet behouden.
(ik heb nog een originele dtr veer liggen, daarmee staat je brommer iig niet zo hoog)



effe plaatje erbij, hier zit er wel een suzuki veer in, maar ik die dat het met een plaatje ook nog moeilijk zal gaan, omdat hij dan hoger komt als je dat plaatje naar rechts toe laat lopen
en als je hem naar links laat lopen dan zit je volgens mij al snel tegen je zadel aan, en je luchtfilterhuis zal er in ieder geval aan moeten geloven dan
en daarin zit ook de accu, oliegeval en achterspatbord verwerkt.

[This message is edited by Ronald on 12-12-02 08:38]
 

Dit topic is 423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved