Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Kabelboom Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #66150 - Kabelboom Honda MB
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maerijn 27-3-2012 21:47 Print topicpost

Posts: 2455
Goedenavond beste luitjes
ik heb problemen met de nieuwe kabelboom voor m'n MB. Elektronica ben ik echt een leek in dus ik vraag het maar even.

Ik heb al vonk, en het contactslot werkt ook. Neutraalstandlampje heb ik werkend gekregen door het zwarte draadje met de zwarte draad van het contactslot te verbinden. Koplamp doet het ook al, maar het achterlicht doet nog helemaal niks. Heb verder geen knipperlichten.

Nu heb ik nog 4 groene draadjes en 3 zwarte draadjes over, die uit de kabelboom komen. Zal ik alle groene aan de draad van het contactslot verbinden, en alle zwarte aan de zwarte?

Ik heb verder nog een claxon, maar die staat niet op het schema. Er komen nog een roze, bruin/witte en lichtgroene draad uit m'n schakelaar. Zijn die hiervoor?

Mvg, Marijn

 

JB1 27-3-2012 21:47 Print reply

Posts: 14881
Lichtgroen is massa, en de claxon moet je even voor meten.


 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 27-3-2012 21:51 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Lichtgroen is massa, en de claxon moet je even voor meten.



Is dat niet gewoon groen?
 
KlaasMarten 27-3-2012 21:52 Print reply

Posts: 423
Bruinwit is voor stadslicht
Roze is lichtweerstand
Lichtgroen is voor de claxon

Als je dashboardlicht werkt, moet ook je achterlicht werken mits je et hebt aangesloten. Omdat het in serie staat

De kabel voor spanning is bruin voor het achterlicht/ dashboardlampje

En gewoon groen is massa ja.

Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 27-3-2012 om 21:52 uur.
 
Haus am See
maerijn 27-3-2012 22:02 Print reply

Posts: 2455
Ok, dus om het claxon werkend te krijgen moet ik lichtgroen en gewoon groen erop aansluiten?

 
Gerard1793 27-3-2012 22:16 Print reply

Posts: 4006
Maerijn, sorry voor het kapen van je topic, maar ik zit ook met een probleem.

Ik heb zelf een nieuwe kabelboom gemaakt voor mijn MT-5, alles volgens het draadschema aangesloten, maar nu werkt mijn neutraallampje alleen als ik in de vrij sta, de brommer loopt en ik mijn voorrem inknijp. Remlicht doet niks, dashboardverlichting niet, koplampen niet, achterlicht niet, knippers niet, toeter niet en knipperlichtindicatie niet. Ik heb wel gewoon stroom op de accu, en de brommer loopt ook gewoon.

Wie helpt me uit de brand?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 27-3-2012 22:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Maerijn, sorry voor het kapen van je topic, maar ik zit ook met een probleem.

Ik heb zelf een nieuwe kabelboom gemaakt voor mijn MT-5, alles volgens het draadschema aangesloten, maar nu werkt mijn neutraallampje alleen als ik in de vrij sta, de brommer loopt en ik mijn voorrem inknijp. Remlicht doet niks, dashboardverlichting niet, koplampen niet, achterlicht niet, knippers niet, toeter niet en knipperlichtindicatie niet. Ik heb wel gewoon stroom op de accu, en de brommer loopt ook gewoon.

Wie helpt me uit de brand?


Als jij de benzinekosten dokt, kom ik je wel helpen.
Je hebt gewoon alles mattie vaag aangesloten dunkt me
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 27-3-2012 22:29 Print reply

Posts: 4006
Is goed, zaterdagochtend 10 uur bij mij op de stoep?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 27-3-2012 22:33 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Is goed, zaterdagochtend 10 uur bij mij op de stoep?


We whatsappen wel even.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ok, dus om het claxon werkend te krijgen moet ik lichtgroen en gewoon groen erop aansluiten?



Volgens mij wel.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jeroentjen13 27-3-2012 23:12 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Bruinwit is voor stadslicht
Roze is lichtweerstand
Lichtgroen is voor de claxon

Als je dashboardlicht werkt, moet ook je achterlicht werken mits je et hebt aangesloten. Omdat het in serie staat

De kabel voor spanning is bruin voor het achterlicht/ dashboardlampje

En gewoon groen is massa ja.

Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 27-3-2012 om 21:52 uur.


achterlicht staat dus niet in serie
anders zou als voorlicht kapot is, achterlicht ook niet werken en omgekeerd
je kan als de licht aanstaat, achteraan je kabels meten als je 12v meet, dan zou je achterlicht moeten werken en anders is je lamp kapot
 
maerijn 27-3-2012 23:15 Print reply

Posts: 2455
Achterlicht is niet stuk, ben ik 100% zeker van. Het gaat alleen om het aansluiten
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-3-2012 23:49 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Maerijn, sorry voor het kapen van je topic, maar ik zit ook met een probleem.

Ik heb zelf een nieuwe kabelboom gemaakt voor mijn MT-5, alles volgens het draadschema aangesloten, maar nu werkt mijn neutraallampje alleen als ik in de vrij sta, de brommer loopt en ik mijn voorrem inknijp. Remlicht doet niks, dashboardverlichting niet, koplampen niet, achterlicht niet, knippers niet, toeter niet en knipperlichtindicatie niet. Ik heb wel gewoon stroom op de accu, en de brommer loopt ook gewoon.

Wie helpt me uit de brand?


Het remlicht en het neutraallampje werken inderdaad alleen maar als het contact op staat. Maar jij neemt blijkbaar stroom van de gele draad ipv de zwarte.
En het andere wat je beschrijft : je remschakelaar (geelgroen) en je neutraallamp (roodgroen) staan in serie ipv parallel vanaf de zwarte.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
KlaasMarten 28-3-2012 19:50 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


achterlicht staat dus niet in serie
anders zou als voorlicht kapot is, achterlicht ook niet werken en omgekeerd
je kan als de licht aanstaat, achteraan je kabels meten als je 12v meet, dan zou je achterlicht moeten werken en anders is je lamp kapot


Dashboardlampje staat in serie met achterlicht.
Het voorlicht is paralel


 
Haus am See
turbotaz 15-7-2012 10:01 Print reply
Posts: 65
goedemorgen klaasmarten, hoe kan het dat mijn achterlicht de ene x wel doet en het dashboard die brand helemaal niet?? dat vind ik nog vreemder. wie hebt hier een andwoord op.gr. ronald.
 
Wizard1894 15-7-2012 11:20 Print reply

Posts: 695
schijnt wel moeilijk te zijn of niet? alle lichtgroene zijn massa en voor de rest kleur bij kleur doen, geel is lichtspoel en wit ook, witte laad je accu op geel is vermogen voor je lampen bende. roze is pulldown weerstand op stuur en als iemand stuur schakelaar nodig heeft voor honda mb ik heb nog een nieuwe liggen.
 

Dit topic is 9710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved