Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vliegwiel komt steeds los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66138 - Vliegwiel komt steeds los
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luukieshot 26-3-2012 14:12 Print topicpost
Posts: 48
Beste medemens,

Laatst is mijn vliegwiel eraf gelopen. dit is al een keer vaker gebeurd en toen heb ik krukas lagers en alles vervangen omdat mijn krukaslager een tik hadden gehad van mijn vliegwiel. Ik heb daarna ongeveer 1000km zo lekker gereden zonder enige problemen.

nu is het probleem terug en zou toch graag de oorzaak van het probleem willen weten. Het spie baantje is wel een beetje uitgelubberd maar spie valt er wel gewoon goed in en zat vast met loctite. ook de moer heb ik goed vast gezet met loctite en dit alles 24 uur laten uitharden.

maar nu heb ik weer het zelfde probleem dat hij weer tikt. (vermoedelijk spietje kapot).

Maar hoe kan het dat hij elke keer losgaat? want hij zit er goed op en echt goed vast ( luchttol).

Hopelijk kom ik snel tot een oplossing,

Bij voorbaat dank,

Luukieshot
 
Hoe meer Popo op straat Hoe harder Mijn brommer gaat!

tsx-elite 26-3-2012 14:36 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukieshot
.

want hij zit er goed op en echt goed vast ( luchttol).


Luukieshot


daar zit je probleem
 
shut up muttley
TZRBart 26-3-2012 14:38 Print reply
Posts: 946
Inderdaad, als je hem gewoon strak aandraait met de hand, dan is er niks aan de hand lijkt me... (wel een sleutel gebruiken natuurlijk)
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2012 14:41 Print reply

Posts: 13700
Een autowiel trek je ook met een momentsleutel na en niet met een luchttol.....,

 
TZRBart 26-3-2012 14:43 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Een autowiel trek je ook met een momentsleutel na en niet met een luchttol.....,



Haha inderdaad, had ik het gisteren ook nog over, toen ik met mijn vader de zomerbanden bij de auto's eronder legde... Want ik vroeg waarom hij die momentsleutel gebruikte, daarom dus.
 
tsx-elite 26-3-2012 14:46 Print reply

Posts: 1798
ik dacht dat ik een beunhaas was door mijn vliegwiel met een gewone ratel vast te draaien in plaats van moment sleutel, maar dit slaat echt alles
 
shut up muttley
4takker 26-3-2012 14:47 Print reply

Posts: 2395
heb je een ring tussen het vliegwiel en de moer zitten?

dan gewoon goed aantrekken met een ratel of ringsleutel.

heb je wel het goede vliegwiel voor de goede krukas? ik weet dat er bij de honda 4takt blokken lijkend op die van een ss50 3 verschillende tappen zijn en 15 verschillende ontstekingen die allemaal op een tap passen en per tap niet uit wisselbaar zijn.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
luukieshot 26-3-2012 14:47 Print reply
Posts: 48
ja maar na de eerste keer hebben we hem met luchttol vast gedraaid en toen heeft hij wel gewoon 1000km mee gereden. en nnu heb ik gewoon met dopsleutel en ratel vast gedraaid en nu gaat hij wel los? dus een ander idee?
 
Hoe meer Popo op straat Hoe harder Mijn brommer gaat!
tsx-elite 26-3-2012 14:49 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukieshot
ja maar na de eerste keer hebben we hem met luchttol vast gedraaid en toen heeft hij wel gewoon 1000km mee gereden. en nnu heb ik gewoon met dopsleutel en ratel vast gedraaid en nu gaat hij wel los? dus een ander idee?


dat komt omdat je de eerste keer met lucht tol hebt gedaan, vind je draad niet heel erg leuk
 
shut up muttley
4takker 26-3-2012 14:54 Print reply

Posts: 2395
hoe zien je tap en het vliegwiel er uit? zitten er diepe groeven op de plekken waar ze elkaar raken?

je kan nog proberen met fijn schuur papier(P800) even de tap mooi glad te schuren. in het vlieg wiel ook het een beetje glad te schuren.
controleren of het bij de spie baan ook mooi glad is niet dat daar opstaande randjes zitten. vliegwiel er dan op zetten en kijken of hij lekker aansluit op de tap. dan een dop 17 over het schroefdraad heen zetten en een tik met de hamer er op geven. ring en moer er op en vast draaien als je het vliegwiel tegen houd


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
luukieshot 26-3-2012 15:39 Print reply
Posts: 48
Okee ik zal kijken wat ik kan gaan doen. alvast bedankt mocht het niet lukken horen jullie het wel!
 
Hoe meer Popo op straat Hoe harder Mijn brommer gaat!
RutgerDTmx 26-3-2012 16:41 Print reply

Posts: 211
als je het boutje van het vliegwiel aandraait kun je em nooit vast krijgen, op een gegeven moment gaat je krukas/vliegwiel gewoon draaien ipv de bout. Heb je wel een vliegwielklem? Zuigerstop kan ook maar dat vinden je lagers bigend en smallend niet zo leuk.
 
mbx-genieter 26-3-2012 16:53 Print reply
Posts: 758
Ik vermoed dat je vliegwiel is uit geleuterd aangezien hij los blijft komen.
Een ander vliegwiel proberen en krukastap controleren op passing t.o.v vliegwiel.
In het ergste geval nieuwe krukas monteren en ander vliegwiel.
 
luukieshot 26-3-2012 19:09 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Ik vermoed dat je vliegwiel is uit geleuterd aangezien hij los blijft komen.
Een ander vliegwiel proberen en krukastap controleren op passing t.o.v vliegwiel.
In het ergste geval nieuwe krukas monteren en ander vliegwiel.



dit is een ander vliegwiel. krukas is gewoon goed ga ik niet vervangen. kost teveel geld op het moment en ben voor auto aan het sparen. vliegwiel is niet uitgeleuterd of iets dergelijks denk gewoon combinatie van slechte moer of niet goed aangedraaid. ga van de week eens rustig alles doen
 
Hoe meer Popo op straat Hoe harder Mijn brommer gaat!
jeroentjen13 26-3-2012 23:27 Print reply
Posts: 850
kan je geen borgmoer gebruiken? en zo een borgringetje achter je moer steken? kan ook helpen
 
Sissemie 27-3-2012 11:20 Print reply
Posts: 12
Ringetje achter het moertje, en dan stevig vastdraaien, in het ergste geval met een steeksleutel tegenhouden, maar KIJK UIT VOOR HET BINNENWERK. Let er ook op dat je vliegwiel ook helemaal goed zit als je 'm vast draait, anders schiet het ook niet veel op.
 

Dit topic is 3481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved