Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cr 250 92 eet bougies

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66131 - honda cr 250 92 eet bougies
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

antonhonda 24-3-2012 16:36 Print topicpost

Posts: 3616

Ik heb een probleem met mijn honda cr 250.
Sinds ik een nieuwe zuiger heb geplaatst.

Om de 15 minuten is de bougie kapot en moet er een nieuwe in.
Met een nieuwe bougie loopt de motor weer helemaal goed. maar dan na een kwartier houd hij er weer mee op.

Ik heb al een keer nieuwe benzine geprobeerd maar dat hielp niets.


Het enige wat dus is veranderd is de zuiger en dat het buiten warmer is geworden.

Wat zou de oorzaak zijn ?





 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

honda marcel 24-3-2012 17:13 Print reply
Posts: 340
Ik heb een cr250 uit 1989, (dus een type ouder blok) maar ik had precies het zelfde probleem. Van de Vegt motoren rade me aan om gewoon normale b9es bosies te gebruiken. Echter bleef de moter nog steeds erg snel vet slaan met als gevolg dat dan de bougie kapot ging (Ik had er metname last van met een koude motor). Tot op een zondagmiddag de nieuwe bogies op waren en ik uit een gare vastgelopen racemoter er één heb uitgedraait. Sindsdien nergens meer last van, start in één keer en nooit meer vetslaan.

Nu 10 uur verder nog steeds geen gat in de zuiger en loopt echt perfect.

Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 24-3-2012 om 17:14 uur.
 
st.nyksterdriver 24-3-2012 18:39 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
Ik heb een cr250 uit 1989, (dus een type ouder blok) maar ik had precies het zelfde probleem. Van de Vegt motoren rade me aan om gewoon normale b9es bosies te gebruiken. Echter bleef de moter nog steeds erg snel vet slaan met als gevolg dat dan de bougie kapot ging (Ik had er metname last van met een koude motor). Tot op een zondagmiddag de nieuwe bogies op waren en ik uit een gare vastgelopen racemoter er één heb uitgedraait. Sindsdien nergens meer last van, start in één keer en nooit meer vetslaan.

Nu 10 uur verder nog steeds geen gat in de zuiger en loopt echt perfect.

Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 24-3-2012 om 17:14 uur.

zou handig zijn als je effe vermeld wat voor bougie je dus uit die gare racemotor hebt gehaald
 
PRO TUNING 24-3-2012 18:56 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda

Ik heb een probleem met mijn honda cr 250.
Sinds ik een nieuwe zuiger heb geplaatst.

Om de 15 minuten is de bougie kapot en moet er een nieuwe in.
Met een nieuwe bougie loopt de motor weer helemaal goed. maar dan na een kwartier houd hij er weer mee op.

Ik heb al een keer nieuwe benzine geprobeerd maar dat hielp niets.


Het enige wat dus is veranderd is de zuiger en dat het buiten warmer is geworden.

Wat zou de oorzaak zijn ?




Luchtfilter schoon ?
Luchtfilter te oud ?
Luchtfilterolie te dik ?
Te grote sproeier ?
Verkeerde type bougie ?
Wat voor benzine ?
Wat voor mengolie en verhouding ?
Vonk te zwak ?
Je geeft geen gas genoeg ?
Juiste type zuiger gebruikt ?






Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 24-3-2012 om 18:56 uur.
 
j0ren 25-3-2012 20:01 Print reply

Posts: 1298
Probeer een Champion bougie ipv een NGK.
NGK slaat heel snel vet, zijn gewoon kutbougies.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mxbeunking 25-3-2012 21:18 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Probeer een Champion bougie ipv een NGK.
NGK slaat heel snel vet, zijn gewoon kutbougies.


houd je muil man, ngk is de beste bougie die er is
 
Draaiwerk nodig? = PB
der Chef 25-3-2012 21:21 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


houd je muil man, ngk is de beste bougie die er is

En jij kunt het weten met je paar jaar sleutel ervaring..
 
Marcooow 25-3-2012 21:24 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


houd je muil man, ngk is de beste bougie die er is


dikke stumpert dat je er rond loopt, alles wat jij hebt is het beste, ga ergens anders de mongol uithangen

@ TS champion proberen, of een denso bougie
 
faster than a bullet!
antonhonda 25-3-2012 21:31 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Luchtfilter schoon ? ja

Luchtfilter te oud ? 3 uur oud

Luchtfilterolie te dik ?

dat zou wel eens kunnen want de olie was aardig uitgedroogd.

Te grote sproeier ?

niet verandert.

Verkeerde type bougie ?

is de goede volgens het boekje.

Wat voor benzine ?

95
Wat voor mengolie en verhouding ?

BO motoroil 1 op 40

Vonk te zwak ?

niet heel blauw

Je geeft geen gas genoeg ?

in de baan zitten wel een hoop bochten etc.
dus lang niet altijd vol gas, maar eerder bleef hij wel altijd heel zelfde baan.

Juiste type zuiger gebruikt ?

prox gewoon bij dealer gehaald moet haast goed wezen..





verder moeten NGK en champion het gewoon redden met een goede afstelling..

ik ga eerst het filter eens vervangen had er niet meer aan gedacht. bedankt PRO tuning

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 25-3-2012 om 21:35 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
j0ren 25-3-2012 21:31 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


houd je muil man, ngk is de beste bougie die er is


Stumper.


Champion bougie's houden het vaak veel langer vol als NGK's. Denso weet ik niet, maar weet wel dat ze gigantisch duur zijn.
Ik rij zelf wel met ngk, puur omdat ze bij mij nooit stuk gaan, maar dat is per motor verschillend.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Venlonaer 25-3-2012 21:39 Print reply

Posts: 2431
doe eens met een gasbrander tijdje op de electrode van je ''kapotte'' bougies branden, beetje schoonmaken met schuurpapier of vijltje en kijken of ze vonken...


 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
mxbeunking 25-3-2012 21:48 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Stumper.


Champion bougie's houden het vaak veel langer vol als NGK's. Denso weet ik niet, maar weet wel dat ze gigantisch duur zijn.
Ik rij zelf wel met ngk, puur omdat ze bij mij nooit stuk gaan, maar dat is per motor verschillend.


Waarom zeg je dan dat het kut bougies zijn want dat zijn het niet.


 
Draaiwerk nodig? = PB
maerijn 25-3-2012 21:54 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
doe eens met een gasbrander tijdje op de electrode van je ''kapotte'' bougies branden, beetje schoonmaken met schuurpapier of vijltje en kijken of ze vonken...



Kan ook gewoon met een staalborstel, werkt bi mij altijd
 
j0ren 25-3-2012 22:10 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


Waarom zeg je dan dat het kut bougies zijn want dat zijn het niet.





Het zijn wel kutbougies.
Waarom denk jij nou weer dat ze dat niet zijn? Zeker omdat NGK gewoon de bekendste is? Wat wil je als je ubercheap spul maakt.
NGK is prima voor brommertjes enzo, maar vaak bij de wat oudere motoren gaan ze snel stuk.
Champion bougies zijn veel minder gevoelig.

Ga alsjeblieft wat verstand kweken
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 25-3-2012 22:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]



Het zijn wel kutbougies.
Waarom denk jij nou weer dat ze dat niet zijn? Zeker omdat NGK gewoon de bekendste is? Wat wil je als je ubercheap spul maakt.
NGK is prima voor brommertjes enzo, maar vaak bij de wat oudere motoren gaan ze snel stuk.
Champion bougies zijn veel minder gevoelig.

Ga alsjeblieft wat verstand kweken


Valt wel mee
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mxbeunking 25-3-2012 22:16 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]



Het zijn wel kutbougies.
Waarom denk jij nou weer dat ze dat niet zijn? Zeker omdat NGK gewoon de bekendste is? Wat wil je als je ubercheap spul maakt.
NGK is prima voor brommertjes enzo, maar vaak bij de wat oudere motoren gaan ze snel stuk.
Champion bougies zijn veel minder gevoelig.

Ga alsjeblieft wat verstand kweken


Nou ik heb er in ieder geval nog nooooit problemen mee gehad. 1 jaar gereden met een cr125 uit 86, nog nooit vervangen. En nu 2 jaar met de ktm, ook nog nooit problemen.

En champion is wel is een paar keer kappot gegaan.

Dus daarom denk ik dat ze dat NIET zijn

Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 25-3-2012 om 22:17 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 4880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved