Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Crosser zakt terug bij zachtere ondergrond

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66125 - Crosser zakt terug bij zachtere ond...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 25-3-2012 10:03 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
ehm er is niks mis met je brommer
dacht je dat je net zo hard over een zandvlakte kon als over de weg.


met zo'n vertanding en die setup zal het niet veel schelen.

als ik 10 op 50 rij ga ik op mul zand goed 60 op de weg 85 oid.

als ik dan 12-72 pak ga ik ong 70 op de weg ook en ong 65 op t mulle zand
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dman 25-3-2012 11:09 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
ehm er is niks mis met je brommer
dacht je dat je net zo hard over een zandvlakte kon als over de weg.


Nee, dat weet ik zelf ook nog wel..
Ik kan maar t/m de 3e versnelling in 't weiland. Dat hoort toch niet?!

 
Aprilia RX 50 2003 25-3-2012 11:10 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dman
[...]


Nee, dat weet ik zelf ook nog wel..
Ik kan maar t/m de 3e versnelling in 't weiland. Dat hoort toch niet?!



dat hoort idd niet. of is dat soms echt heeel sompig. dus tot de assen erin en dikke klei bende?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dman 25-3-2012 11:14 Print reply
Posts: 52
nee, gewoon weiland dat iets zacht is. Maar gisteren op maisland (dat goed hard en droog was) deed hij het redelijk goed. Dus ik denk dat ik gewoon even die o-ring in orde moet maken en dan knallen 7 april op hexelonwheels
 
Dman 25-3-2012 12:10 Print reply
Posts: 52
Ik heb een domme fout gemaakt!!
Ik heb bij de o-ring ook nog een gewone pakking bij tussen gedaan:s
Ik heb even op internet gezocht en zie dat je naast de o-ring ook met vloeibare pakking om de kvs gaten moet insmeren. Denk dat ik hierdoor compressie ben misgelopen,omdat ik o-ring + gewone pakking had.. maar ben blij dat ik dit nu ontdek

Dit bericht is gewijzigd door Dman op 25-3-2012 om 12:11 uur.
 
Dman 30-3-2012 23:38 Print reply
Posts: 52
Ik heb nu viton o-ringen bestelt bij Eriks Almelo. Maar nu snap ik alleen nog niet waarom er olie uit BOVENSTE ophangpunt stroomde/spoot tijdens het crossen. Het U-profiel waarin het blok vastzit, sluit de gaten van de ophanging helemaal af, maar in het midden van de ophanging zit wel een gat bij het carter naar binnen (ontluchting denk ik). Kan het dan zijn dat hij lucht moet aanzuigen via dat gat? dus dat ik een openingetje moet creëren in het U-profiel zodat er lucht in kan komen?
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Zou dit de reden zijn dat hij op de een of andere manier druk opbouwde en de dus olie eruit gooide?
 
JB1 30-3-2012 23:59 Print reply

Posts: 14881
Ik zal morgen even kijken bij mijn MT5, lijkt me sterk dat hij zo hard afklemt dat hij helemaal dicht zit.

Volgens mij bouw je ook nooit echt druk op in je blok zelf, dan zou het helemaal luchtdicht moeten zijn.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dman 31-3-2012 0:04 Print reply
Posts: 52
oké, mooi dat je even wilt kijken
 
Dman 7-4-2012 23:00 Print reply
Posts: 52
Dankzij jullie informatie ben ik erachter gekomen wat ik allemaal moest aanpassen. Dank daarvoor, ik ben namelijk vandaag 3e geworden in de schakelklasse van hexelonwheels 2012. Ik heb de koppakking ertussen weg gelaten en i.p.v. koppakking vloeibare pakking ertussen gedaan en een viton o-ring, dit zijn echt goeie ringen. Alle manches hoog in de toeren, maar niks heeft het begeven.
 

Dit topic is 3668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved