Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Crosser zakt terug bij zachtere ondergrond

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 724 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66125 - Crosser zakt terug bij zachtere ond...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 24-3-2012 18:29 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


gelukkig is 12 78 helemaal niet ligt


Blijkbaar liggen bij jou de tandwielen op de grond

Maar je moet extreem licht vertanden, dat blok maakt misschien 10 pk, het originele blok maakt 35 pk. en de 4 en 5 van een brommerblokje zijn nou niet bepaald geschikt voor een crosser.
 
Marcooow 24-3-2012 18:37 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dman
Ik heb zojuist ontdekt dat het rode van de o-ring afkomt.. Die is namelijk rood. Misschien heb ik daardoor compressie verloren en liep hij daardoor slecht.



bougie van tnt? doe gewoon een ngk 9/10 in
en ff die o ring fixen
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 24-3-2012 19:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


Blijkbaar liggen bij jou de tandwielen op de grond

Maar je moet extreem licht vertanden, dat blok maakt misschien 10 pk, het originele blok maakt 35 pk. en de 4 en 5 van een brommerblokje zijn nou niet bepaald geschikt voor een crosser.


ik kan met 10-50 al tot in de 5 of 6 op de baan.
en dan is ie nog geen eens hoog opgefokt.

12-78 is al erg radicaal hoor.
normaal is 12 op 50 oid.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PetrolShack 24-3-2012 19:05 Print reply

Posts: 572
Het kan best dat jij compressie verliest ja, als die ring in je kop kaduuk is
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Marcooow 24-3-2012 19:18 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik kan met 10-50 al tot in de 5 of 6 op de baan.
en dan is ie nog geen eens hoog opgefokt.

12-78 is al erg radicaal hoor.
normaal is 12 op 50 oid.


ja jij kan ja, maar jij rijd met meer cc`s en jouw bakverhoudingen zijn anders
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 24-3-2012 19:22 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


ja jij kan ja, maar jij rijd met meer cc`s en jouw bakverhoudingen zijn anders


hij heeft een snellere setup en bij mijn weten zijn de bakverhoudingen van die honda's lichter, aangezien dat normaal de tandwiel verhoudingen van honda zwaarder zijn
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 24-3-2012 22:53 Print reply

Posts: 14881
Ja, ik vind 12/78 ook echt ziekelijk licht voor een Honda, dan rijdt je echt hooguit 25 oid.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dman 24-3-2012 23:11 Print reply
Posts: 52
met deze twv loopt ie 70 kmh:p
 
TZRBart 24-3-2012 23:21 Print reply
Posts: 946
Bij een HPI gaat het juist om vermogen, met je originele vliegwiel heb je een groter koppel, omdat je meer kinetische energie hebt. En als je die erin houdt, zakt hij ook niet zo in zijn toeren.

Een HPI heeft geen vliegwiel, dus heb je veel pk's en weinig koppel, bij een conventioneel vliegwiel is dat juist precies andersom.
 
JB1 24-3-2012 23:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Bij een HPI gaat het juist om vermogen, met je originele vliegwiel heb je een groter koppel, omdat je meer kinetische energie hebt. En als je die erin houdt, zakt hij ook niet zo in zijn toeren.

Een HPI heeft geen vliegwiel, dus heb je veel pk's en weinig koppel, bij een conventioneel vliegwiel is dat juist precies andersom.


Een HPI heeft geen vliegwiel?
Gaat eens op het rode kruisje in de rechterbovenhoek drukken man.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 24-3-2012 23:28 Print reply

Posts: 6717
hpi heeft een kleiner vliegwiel. maar zeker wel 1
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dman 24-3-2012 23:33 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Bij een HPI gaat het juist om vermogen, met je originele vliegwiel heb je een groter koppel, omdat je meer kinetische energie hebt. En als je die erin houdt, zakt hij ook niet zo in zijn toeren.

Een HPI heeft geen vliegwiel, dus heb je veel pk's en weinig koppel, bij een conventioneel vliegwiel is dat juist precies andersom.


Ik denk dat Bart bedoelt dat ori vliegwiel meer bewegingsenergie heeft door gewicht, drukt meer door bij weerstand dan hpi?!

 
JB1 24-3-2012 23:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dman
[...]


Ik denk dat Bart bedoelt dat ori vliegwiel meer bewegingsenergie heeft door gewicht, drukt meer door bij weerstand dan hpi?!



Meer roterende massa idd.
Maar zoals je al zei is je koppakking niet goed, volgens mij zit je ook op MT5.nl. Heb je al eens een tandwiel 15 voorop geprobeerd?

En 70 met deze vertanding vind ik zeer optimistisch.
Welke versnellingsbak heb je, en hoeveel toeren draait ie?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dman 24-3-2012 23:41 Print reply
Posts: 52
Klopt, zit ook op mt5.nl
Ik heb nu 14 erop gezet, ga ik volgende week denk ik o-ring halen + testen.. Heb namelijk nog proefwerkweek.
Ik heb naast m'n broer gereden (hij op yamaha tzr) toen hadden we 70 ervoor staan. Heb 'n 6-bak Toerental zou ik zo echt niet weten, maar powerband ligt vrij hoog iig.
 
maxisport 25-3-2012 9:41 Print reply

Posts: 4206
ehm er is niks mis met je brommer
dacht je dat je net zo hard over een zandvlakte kon als over de weg.
 

Dit topic is 3653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved