RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-3-2012 23:42 |
Posts: 1558 |
Ik heb zelf geen ervaring met hpi, maar dat lichte vliegwiel kan best goed de reden zijn. Gooi dr een verzwaringsplaat op en probeer dan nog eens.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Dman |
24-3-2012 9:17 |
Posts: 52 |
Oké, is het dan ook handig om eerst een origineel vliegwiel te testen?
|
|
|
|
JB1 |
24-3-2012 9:44 |
Posts: 14881 |
Nee, dan verlies je weer een bak vermogen.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
PRO TUNING |
24-3-2012 10:29 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nee, dan verlies je weer een bak vermogen.
Leg eens uit waarom.
|
|
|
|
JB1 |
24-3-2012 11:49 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Leg eens uit waarom.
Originele ontsteking heeft namelijk een kutcurve
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dman |
24-3-2012 12:24 |
Posts: 52 |
Ik heb ook nog een ontsteking + vliegwiel van oude cr 80 liggen.. De ontsteking komt met de 3 bevestigingspunten overeen met het blok.Hij zou dus moeten passen. Ik zou alleen even moeten kijken of ik er vonk uit kan krijgen...
|
|
|
|
Dman |
24-3-2012 15:40 |
Posts: 52 |
Ik heb dus zojuist even weer getest op maisland. Hij deed het best wel goed, maar ik moest hem dus wel constant in hoge toeren houden. Heb ong. 5 minuten gereden, toen begon er olie vanuit het bovenste ophangpunt van blok omlaag te lekken. Ben naar huis gereden, heb toen de bougie eens bekeken. Hij was rood aangeslagen, niet koffiebruin, maar echt felrood. Hij was wel gewoon afgekoelt. Ik heb het idee dat het onderblok veel te heet wordt, waarschijnlijk door m'n vertanding... Maar als ik voor een groter tandwiel opgooi, komt hij denk ik helemaal niet meer in z'n powerband?
Wie heeft er tips, aanwijzingen noem maar op?!
Dit bericht is gewijzigd door Dman op 24-3-2012 om 15:41 uur.
|
|
|
|
tsx-elite |
24-3-2012 15:43 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dman
Ik heb dus zojuist even weer getest op maisland. Hij deed het best wel goed, maar ik moest hem dus wel constant in hoge toeren houden. Heb ong. 5 minuten gereden, toen begon er olie vanuit het bovenste ophangpunt van blok omlaag te lekken. Ben naar huis gereden, heb toen de bougie eens bekeken. Hij was rood aangeslagen, niet koffiebruin, maar echt felrood. Hij was wel gewoon afgekoelt. Ik heb het idee dat het onderblok veel te heet wordt, waarschijnlijk door m'n vertanding... Maar als ik voor een groter tandwiel opgooi, komt hij denk ik helemaal niet meer in z'n powerband?
Wie heeft er tips, aanwijzingen noem maar op?!
Dit bericht is gewijzigd door Dman op 24-3-2012 om 15:41 uur.
wat is je tw verhouding nu dan?
|
|
shut up muttley |
|
Dman |
24-3-2012 15:44 |
Posts: 52 |
nog steeds 12-78...
|
|
|
|
Marcooow |
24-3-2012 16:15 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dman
nog steeds 12-78...
wat voor bougie zit erin?
|
|
faster than a bullet! |
|
dirktimmer |
24-3-2012 16:24 |
Posts: 1737 |
gewoon te weinig vermogen natuurlijk.
lichter vertanden, of alleen op harde ondegrond rijden.
dit soort dingen is geinig, tot de 3e versnelling, 4 en evt 5 heb je altijd te weinig vermogen als je het niet enorm licht vertand.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-3-2012 16:37 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
gewoon te weinig vermogen natuurlijk.
lichter vertanden, of alleen op harde ondegrond rijden.
dit soort dingen is geinig, tot de 3e versnelling, 4 en evt 5 heb je altijd te weinig vermogen als je het niet enorm licht vertand.
gelukkig is 12 78 helemaal niet ligt
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
BenjaminDG |
24-3-2012 17:00 |
Posts: 4605 |
Spel dan op zijn minst licht juist als je iemand wilt quoten
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Dman |
24-3-2012 17:08 |
Posts: 52 |
bougie is van tnt..
Heb zojuist de cilinderkop eraf gehaald. Aan de kant van de uitlaatpoort op de cilinderkop zit ook rode aanslag.. Tevens op de zuiger zit aan de kant van de uitlaat een laagje rood spul.. Hpi staat goed afgesteld, heb ik namelijk ook even gecheckt net.
|
|
|
|
Dman |
24-3-2012 18:21 |
Posts: 52 |
Ik heb zojuist ontdekt dat het rode van de o-ring afkomt.. Die is namelijk rood. Misschien heb ik daardoor compressie verloren en liep hij daardoor slecht.
|
|
|
|