Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Crosser zakt terug bij zachtere ondergrond

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 665 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66125 - Crosser zakt terug bij zachtere ond...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dman 23-3-2012 23:34 Print topicpost
Posts: 52
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb dus een honda cr 125 (1984) met 70cc NSR blok. Als ik door weiland/maisland cross met harde ondergrond is er geen probleem. Als het weiland/maisland ook maar iets nat/drassig is, zakt de brommer direct terug in toeren, hierdoor moet ik telkens terugschakelen waardoor ik slechts alleen in de 2/3 kan rijden (hoog in de toeren).

Mijn set-up is:
70cc malossi standaard
24mm mikuni
top racing (race) krukas
hpi '04
cil. kop uitgedraaid voor o-ring
6-bak
4-kleps membraan
opmaat uitlaat
twv 12-78

Ik denk zelf dat hij de powerband niet kan bereiken als het land drassig is. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat de powerband net iets lager komt te liggen? Of ligt het aan het lichte vliegwiel van de hpi? Binnenkort is brommercross (hexelonwheels) dus ik zou het graag willen oplossen..

mvg Dennis

Dit bericht is gewijzigd door Dman op 23-3-2012 om 23:35 uur.
 

RikDT50MX - Nieuws Poster 23-3-2012 23:42 Print reply

Posts: 1558
Ik heb zelf geen ervaring met hpi, maar dat lichte vliegwiel kan best goed de reden zijn. Gooi dr een verzwaringsplaat op en probeer dan nog eens.
 
I Can Play With Madness
Dman 24-3-2012 9:17 Print reply
Posts: 52
Oké, is het dan ook handig om eerst een origineel vliegwiel te testen?
 
JB1 24-3-2012 9:44 Print reply

Posts: 14881
Nee, dan verlies je weer een bak vermogen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 24-3-2012 10:29 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nee, dan verlies je weer een bak vermogen.


Leg eens uit waarom.
 
JB1 24-3-2012 11:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Leg eens uit waarom.


Originele ontsteking heeft namelijk een kutcurve
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dman 24-3-2012 12:24 Print reply
Posts: 52
Ik heb ook nog een ontsteking + vliegwiel van oude cr 80 liggen.. De ontsteking komt met de 3 bevestigingspunten overeen met het blok.Hij zou dus moeten passen. Ik zou alleen even moeten kijken of ik er vonk uit kan krijgen...
 
Dman 24-3-2012 15:40 Print reply
Posts: 52
Ik heb dus zojuist even weer getest op maisland. Hij deed het best wel goed, maar ik moest hem dus wel constant in hoge toeren houden. Heb ong. 5 minuten gereden, toen begon er olie vanuit het bovenste ophangpunt van blok omlaag te lekken. Ben naar huis gereden, heb toen de bougie eens bekeken. Hij was rood aangeslagen, niet koffiebruin, maar echt felrood. Hij was wel gewoon afgekoelt. Ik heb het idee dat het onderblok veel te heet wordt, waarschijnlijk door m'n vertanding... Maar als ik voor een groter tandwiel opgooi, komt hij denk ik helemaal niet meer in z'n powerband?
Wie heeft er tips, aanwijzingen noem maar op?!

Dit bericht is gewijzigd door Dman op 24-3-2012 om 15:41 uur.
 
tsx-elite 24-3-2012 15:43 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dman
Ik heb dus zojuist even weer getest op maisland. Hij deed het best wel goed, maar ik moest hem dus wel constant in hoge toeren houden. Heb ong. 5 minuten gereden, toen begon er olie vanuit het bovenste ophangpunt van blok omlaag te lekken. Ben naar huis gereden, heb toen de bougie eens bekeken. Hij was rood aangeslagen, niet koffiebruin, maar echt felrood. Hij was wel gewoon afgekoelt. Ik heb het idee dat het onderblok veel te heet wordt, waarschijnlijk door m'n vertanding... Maar als ik voor een groter tandwiel opgooi, komt hij denk ik helemaal niet meer in z'n powerband?
Wie heeft er tips, aanwijzingen noem maar op?!

Dit bericht is gewijzigd door Dman op 24-3-2012 om 15:41 uur.


wat is je tw verhouding nu dan?
 
shut up muttley
Dman 24-3-2012 15:44 Print reply
Posts: 52
nog steeds 12-78...
 
Marcooow 24-3-2012 16:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dman
nog steeds 12-78...


wat voor bougie zit erin?
 
faster than a bullet!
dirktimmer 24-3-2012 16:24 Print reply

Posts: 1737
gewoon te weinig vermogen natuurlijk.
lichter vertanden, of alleen op harde ondegrond rijden.
dit soort dingen is geinig, tot de 3e versnelling, 4 en evt 5 heb je altijd te weinig vermogen als je het niet enorm licht vertand.
 
Aprilia RX 50 2003 24-3-2012 16:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
gewoon te weinig vermogen natuurlijk.
lichter vertanden, of alleen op harde ondegrond rijden.
dit soort dingen is geinig, tot de 3e versnelling, 4 en evt 5 heb je altijd te weinig vermogen als je het niet enorm licht vertand.


gelukkig is 12 78 helemaal niet ligt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 24-3-2012 17:00 Print reply

Posts: 4605
Spel dan op zijn minst licht juist als je iemand wilt quoten
 
Vlaanderen vrij!
Dman 24-3-2012 17:08 Print reply
Posts: 52
bougie is van tnt..
Heb zojuist de cilinderkop eraf gehaald. Aan de kant van de uitlaatpoort op de cilinderkop zit ook rode aanslag.. Tevens op de zuiger zit aan de kant van de uitlaat een laagje rood spul.. Hpi staat goed afgesteld, heb ik namelijk ook even gecheckt net.
 
Dman 24-3-2012 18:21 Print reply
Posts: 52
Ik heb zojuist ontdekt dat het rode van de o-ring afkomt.. Die is namelijk rood. Misschien heb ik daardoor compressie verloren en liep hij daardoor slecht.
 

Dit topic is 3654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved