Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe zet ik een mono veer in mn MT frame?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6612 - Hoe zet ik een mono veer in mn MT f...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 10-12-02?19:50 Print topicpost

Posts: 2339
ben al aardig opweg, gaat zeker mooi worden maar nu zit ik met die veer wat is nu de beste manier om hem erin te zetten? want ik heb verschillende manieren gezien en bij sommigen heb ik tog mn twijvels zoals deze:

heb hem ook wel een rechtop zien staan maar wat is nu de beste manier?

en het is een veer van een crosmotor, (zal wel niet bijzonder zijn maar hij is goudkleurig, iemand idee waarvan die is?) en volgens een vriend kan je hem instellen op hoogte enz.. maar hoe doe je dat dan? want er is geen beweging in te krijgen
 

ardan 10-12-02?21:16 Print reply
Posts: 595
die op de foto ziet er me niet de goeie manier uit.ziet er wel niet slecht uit,maar die veer ziet er mee veels te klein uit en of hij onder die hoek goed en effectief demt,dat weet ik niet maja...

zijn wel al verschillende mensen geweest die het gedaan hebben,ik zou hem zetten zoals ie in een mtx ofzo zit,redelijk recht naar boven toe,onder een kleine hoek.als honda hem er zo inzet zal wel goed zijn h? .eventueel een achterbrug nemen die een mono heeft van oorsprong en niet proberen ??n te flexen.

nu we het hier toch over hebben : waarom zit de mono van mtx (aan achterbrug)langs onder vast,niet echt langs onder,maar zakt dieper dor,bij mbx zit die veel schuiner naat boven,voor toe,snappie?

vangt hij zo bij de mtx beter schokken op ofzo?
 
have a blast,go fast
chriss 10-12-02?21:28 Print reply
Posts: 1859
voles mij is dat gewoon een of ander geflepte ori mt5/puch achterveer die harstikke gaar is

dat is dus niet de goede manier lijkt me, zet dr een (scooter)gasveer tussen dat is best ruig volges mij
 
barry 10-12-02?21:36 Print reply

Posts: 7387
je moet je veer in een zo'n soort hoek zetten dat die dempend terug veert, dus niet dat ie snel terugschiet maar rustig dempend dus. als hij dempend teruggaat dan gaat hij na een drempel niet helemaal na hobbelen, dan veert hij in en komt weer langzaam omhoog. bij een veer die niet dempt hobbel je helemaal na. want als je dus zo'n stuiter veer (zo noem ik het dan) hebt. dan heb je erg slechte grip op het wegdek en is vooral zeer gevaarlijk in de bochten. (spreek uit ervaring), he beste is om je veer in een hoek te zetten zoals een mtx ot dat heeft ongeveer. mooiste zou zijn prolink systeem er op maken...
 
He?
marcel 10-12-02?22:19 Print reply

Posts: 1533
bij mijn mb zit ie ook zoals op dat plaatje en dat veert perfect, alleen met ze twee?n eigenlijk
iets te goed . een maat van mij heeft hem rechtop zitten en die veert een stuk stugger. kortom wat wil je. ja kan trouwens wel in me gallary kijken daaar zie je hem staan. als je hem zo als mij doet kun je als je hem te soepel vind veren het ophangpunt op de achterbrug ook verhogen, dan verander je de arm en dan gaat ie ook iets stugger en staat ie nog schuiner. die van mij heb trouwens wel een perfecte schokdenmping.


en die veer is volges mij gewoon een MBX veer
 
Siepie Wokkel 10-12-02?22:32 Print reply
Posts: 3888
zo als op die foto, dan komt er vette kracht te staan op die ophangpunten in de achterbrug, en die worden helemaal gaar enzo.. had maat van me ook, als je die veer wat vertikaler zet is het beter.... maar word hij wel vet hoog... of je moet er een prolink systeem opbouwen
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 11-12-02?11:20 Print reply
Posts: 1108
Klote dat mtx geen pro-link heeft (nep prolink :p).. MBx heeft wel een prolink achtig systeem, das veel relaxer omdat hij dan progresief en stugger veert.. Ik heb ook nog een mtx brug met mbx veer ligge en zit nog te denken hoe ik ehm in ga bouwen. De manier van Lude en Nick lijkt mij niet ech ideaal, die dingen ware veelste slap..

[This message is edited by Joost on 11-12-02 11:50]
 
It is going to be a Endless summer...
barry 11-12-02?17:09 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Joost

Klote dat mtx geen pro-link heeft (nep prolink :p).. MBx heeft wel een prolink achtig systeem, das veel relaxer omdat hij dan progresief en stugger veert..

mtx ot heeft geen prolink, mtx sh wel, of is dit een ander systeem? in iedergeval niet direct op de achterbrug en het werd mij altijd verteld dat het een prolink systeem is

Ik heb ook nog een mtx brug met mbx veer ligge en zit nog te denken hoe ik ehm in ga bouwen. De manier van Lude en Nick lijkt mij niet ech ideaal, die dingen ware veelste slap..

klopt, die veren staan dus in een verkeerde hoek, die van lude is ook een goed voorbeeld. ze veren wel. maar niet ideaal. en als je al een veer hebt die al aardig versleten is dan heb je kans dat iedoorbuigt (Wat ie zowieso wel gaat doen)

[This message is edited by Joost on 11-12-02 11:50]

 
He?
Hier_ben_ik - Administrator 11-12-02?18:51 Print reply

Posts: 8499
Quote:

en het is een veer van een crosmotor, (zal wel niet bijzonder zijn maar hij is goudkleurig, iemand idee waarvan die is?) en volgens een vriend kan je hem instellen op hoogte enz.. maar hoe doe je dat dan? want er is geen beweging in te krijgen



een goudkleurige veer zal wel een ?hlins veer zijn dan denk ik.. dat je er zo geen beweging in kunt krijgen vind ik niet zo gek, weet je wel hoeveel kracht er op komt staan met zo'n lange hefboom (achterbrug)??
 
Members zijn vervelend :-|
scooterkiller 12-12-02?00:27 Print reply

Posts: 2987
whahaha als je met die MT op die foto een beetje gaat raggen breekt de ophanging van de veer meteen af, helemaal fout.

TIP: kijk het af van een MTX of een TSX dan zie je wat ik bedoel.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Neonlampje 12-12-02?01:06 Print reply

Posts: 14825
HEEEJ GEEN COMENTAAR OP MIJN VEER!!!
die van mij zie je tenminste!! optische tuning telt ook
en het veert lekker man je moet geen last hebben van wagenziekte of zeeziekte hoe je dat ook noemt een hobbelpaard voor de grote jongetjes
 
Martijn 12-12-02?14:33 Print reply
Posts: 10000
prolink systeem is wel chill..en zo..net als bij suzuki....dan heb je meerdere boompies..en dan komt de kracht niet direct van de achterbrug op de veer...heeft vast voordelen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Luc 12-12-02?20:30 Print reply

Posts: 3590
ik heb nu een monoveer van een yamaha DT, hoe zou ik er die het best in kunnen plaatsen? kep een prolink achterbrug
 
Erik_N 12-12-02?20:40 Print reply

Posts: 5360
Zo bijv, alhoewel, dit is MB, maar duidelijke foto's...



Zo heb ik hem tenminste....
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
thedoctor 12-12-02?20:45 Print reply
Posts: 523
voor mensen die ook een projectje aan het doen zijn met zijn of haar brommer.Daarvoor heb nog mooi spul liggen wel eens waar van een derbi senda maar toch denk wel dat het allemaal passend te maken is ik heb bijv een achterbrug met achterveer en ik heb er ook wielen bij en remklauw en schijf dus zou je brommer kunnen uitrusten met achterschijf rem.
Ik heb ook een upside down voorvork van een derbi senda liggen met voorwiel en de hele rem handel als klauw enzo dus als iemand dat wil kopen vraag er allemaal niet zo veel voor want ik heb zelf geen derbi senda meer.

 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
Luc 12-12-02?20:51 Print reply

Posts: 3590
kdenk tog mar allemaal da die DT veer langer is.........
vaag
kzal em is ff gaan opmeten

 

Dit topic is 2815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved