Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - isolatie plaatje tussen spruitstuk en carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1300 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66115 - isolatie plaatje tussen spruitstuk ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsx-elite 22-3-2012 13:22 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]



De carburateur wordt niet warm, er zit niet voor niets verwarming op een carburateur... Benzine is een vluchtige stof, als daar lucht bij komt wordt die juist heel koud, doe maar eens wat benzine op je hand en zwaai maar eens door de lucht, dan voel je dat het koud wordt, als jij namelijk je benzinetank open laat staan, verdampt alles...



natuurlijk word je hand koud als je door de lucht heen zwaait. en meen je dat serieus van dat benzine een vluchtige stof is? dacht dat het net zo vluchtig was als water
 
shut up muttley
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-3-2012 13:30 Print reply

Posts: 8657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dan vraag ik me toch af wat jullie er mee doen als de carburateur af breekt. hangen jullie het blok er aan of zo iet

ik nog nooit mee gemaakt. dat een carburateur bij de flens breekt.

mijn oudste brommer komt uit 1969. die kocht ik zonder isolator tussen de carbu en spruitstuk. nergens iets van een scheurtje of breuk te bekennen. en daar zit een keihin aan... aan al mijn brommers en motoren hangt een keihin




Je moet het bekijken als de vering van een auto, of als de matras in je bed.
Als je per toeval een hard trillende motor hebt, of net altijd lang bij resonantiefrequenties rijdt, komt dat toch wel aan op een carb.
De topics 'losgetrilde sproeier', naaldzitting versleten e.d. kun je misschien ook wel beter 'plaatsen' met dit in het achterhoofd.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
4takker 22-3-2012 14:46 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]



De carburateur wordt niet warm, er zit niet voor niets verwarming op een carburateur... Benzine is een vluchtige stof, als daar lucht bij komt wordt die juist heel koud, doe maar eens wat benzine op je hand en zwaai maar eens door de lucht, dan voel je dat het koud wordt, als jij namelijk je benzinetank open laat staan, verdampt alles...



mag jij aanwijzen waar de verwarming van de carburateur zit
volgens mij zit het bij een mtx of zo iets van die leeftijd het er fabrieks af niet veel anders uit. spruitstuk> isolator> carburateur. zal er ergens een membraam tussen zitten maar dat heeft volgens mij ook gewoon een alu buddy


dat carburateur verwarming is iets van tegenwoordig. vanaf 1995 en later of zo. ze hebben dat volgens mij verzonnen om de carburateur in de winter niet te laten bevriezen. ik merk namelijk met mijn zb als het een beetje vochtig is en vriest zit binnen de 4km mijn carburateur dicht gevroren. als je in de winter daar last van heb en je hebt er een isolator tussen zitten moet je die er tussen uit halen dan blijft je carburateur net wat warmer.

je hebt wel brommers van vroeger die ook carburateur verwarming hadden. maar dat zullen niet de brommers zijn die tussen 1970 en 199nogwat

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
TZRBart 22-3-2012 15:13 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]



mag jij aanwijzen waar de verwarming van de carburateur zit
volgens mij zit het bij een mtx of zo iets van die leeftijd het er fabrieks af niet veel anders uit. spruitstuk> isolator> carburateur. zal er ergens een membraam tussen zitten maar dat heeft volgens mij ook gewoon een alu buddy
afbeelding

dat carburateur verwarming is iets van tegenwoordig. vanaf 1995 en later of zo. ze hebben dat volgens mij verzonnen om de carburateur in de winter niet te laten bevriezen. ik merk namelijk met mijn zb als het een beetje vochtig is en vriest zit binnen de 4km mijn carburateur dicht gevroren. als je in de winter daar last van heb en je hebt er een isolator tussen zitten moet je die er tussen uit halen dan blijft je carburateur net wat warmer.

je hebt wel brommers van vroeger die ook carburateur verwarming hadden. maar dat zullen niet de brommers zijn die tussen 1970 en 199nogwat



Dat bedoel ik ook. En jij vertelt precies wat ik bedoelde, je carburateur wordt niet warm, nee die wordt koud.

 
RikDT50MX - Nieuws Poster 22-3-2012 19:16 Print reply

Posts: 1558
Lul niet, je carb wordt ook echt wel warm zonder isolator. Het probleem is alleen dat als het vriest, dit doet het meestal niet in Nederland, en de lucht vochtig is je ijs in je carb krijgt.
 
I Can Play With Madness
j0ren 22-3-2012 19:24 Print reply

Posts: 1298
Wat lullen jullie allemaal bullshit zeg.

Ga maar eens een flink stuk rijden als het vochtig weer is, dan zul je zien dat er allemaal condens op je spruitstuk/carburateur zit, omdat deze kouder is doordat de lucht ( en benzine ) zo hard erdoor stromen.
Zeker met carburateurs in de rijwind kun je dit snel merken, zoals tomos.

Als je 10 minuten lang als een aso aan je gas loopt te roppen in z'n vrij, en je gaat dan aan je carb voelen dan klopt het dat ie idd warm is.


Op nieuwe brommers zit soms een slangetje van de water(koeling) door door de carburateur om hem warm te houden in de winter.
Bij sommige brommers zit er ook vanuit de uitlaat een slangetje weer de carburateur in, dit zorgt ook voor warme lucht en tevens begrenzing. ( vooral zo op van die kleine viertaktjes)

Oja en @ TSX elite; natuurlijk is benzine vluchtiger dan water

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 22-3-2012 om 19:25 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
tsx-elite 22-3-2012 19:45 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren

Oja en @ TSX elite; natuurlijk is benzine vluchtiger dan water

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 22-3-2012 om 19:25 uur.


hehe sarcasme
 
shut up muttley
RikDT50MX - Nieuws Poster 22-3-2012 19:59 Print reply

Posts: 1558
Mijn carb is toch echt warm na een tijd rijden.
 
I Can Play With Madness
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-3-2012 23:15 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Mijn carb is toch echt warm na een tijd rijden.



mooi toch? hoe warmer hoe beter
 
BenjaminDG 23-3-2012 0:22 Print reply

Posts: 4605
Bij het type zoals mijn gsxr was er een hitteschild van yoshimura beschikbaar om de carbs te beschermen van de motorhitte.

Ook was er een luchtslang die diende om de carburateurs wat te koelen.





 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 6385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved