Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - isolatie plaatje tussen spruitstuk en carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66115 - isolatie plaatje tussen spruitstuk ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

melvo33 22-3-2012 10:00 Print topicpost

Posts: 71
ik heb op het moment een isolatie plaatje tussen mn carb en spruitstuk zitten (plastic plaatje) maar ik heb een nieuw spruitstuk en carb bestelt maar geen isolatie plaatje moet er dan wel weer 1 tussen? of kan het ook gewoon zonder
 
wie niet waagt blijft maagd

TZRBart 22-3-2012 10:54 Print reply
Posts: 946
Volgens mij bedoel je het membraan. Die hoort er wel tussen te zitten, maar was die kapot of zo? Anders kun je volgens mij gewoon dezelfde gebruiken... (Ik weet dit niet zeker, omdat ik daar nog geen problemen mee gehad heb).
 
JB1 22-3-2012 11:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Volgens mij bedoel je het membraan. Die hoort er wel tussen te zitten, maar was die kapot of zo? Anders kun je volgens mij gewoon dezelfde gebruiken... (Ik weet dit niet zeker, omdat ik daar nog geen problemen mee gehad heb).


Nee, een isolatieplaatje is wat anders dan een membraan :')

Zou ik er wel tussen zetten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
melvo33 22-3-2012 11:04 Print reply

Posts: 71
oke dan doe ik dat moet ik em alleen nog even vinden voor 20mm :/
 
wie niet waagt blijft maagd
4takker 22-3-2012 11:07 Print reply

Posts: 2395
lijkt die isolator hier op?
http://www.loefbromf...sp?searchon=isolator


het is niet een moeten om zoon ding er tussen te zetten. een pakking tussen de carbu en het spruitstuk is ook voldoende.

de isolator zorgt er alleen voor dat de carbu niet te warm word.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 22-3-2012 om 11:09 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
dirktimmer 22-3-2012 11:08 Print reply

Posts: 1737
voor 20 mikuni op tsx ofzo? inbox me maar
 
TZRBart 22-3-2012 11:08 Print reply
Posts: 946
Aha, na die foto te zien zie ik wat je bedoelt, lijkt me in ieder geval wel zo verstandig die er op te laten zitten...
 
melvo33 22-3-2012 11:11 Print reply

Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
lijkt die isolator hier op?
http://www.loefbromf...sp?searchon=isolator


het is niet een moeten om zoon ding er tussen te zetten. een pakking tussen de carbu en het spruitstuk is ook voldoende.

de isolator zorgt er alleen voor dat de carbu niet te warm word.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 22-3-2012 om 11:09 uur.


ja idd die
 
wie niet waagt blijft maagd
tsx-elite 22-3-2012 11:12 Print reply

Posts: 1798
ik had er ook een tussen zitten, zonder doet ie het ook wel. ik heb wel gemerkt dat zonder dat ding mn gasreactie wat beter werd maar starten iets moeilijker(met start ie dus sneller)
 
shut up muttley
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-3-2012 12:09 Print reply

Posts: 8657
Dat ding zorgt er ook voor dat je carb niet gaat scheuren, alhoewel de kans daar op heel klein is.
Eigenlijk is de isolator alleen nodig als je een compleet metalen inlaatstuk hebt, want anders doen de rubber delen het werk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Cas DT 22-3-2012 12:32 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Dat ding zorgt er ook voor dat je carb niet gaat scheuren, alhoewel de kans daar op heel klein is.
Eigenlijk is de isolator alleen nodig als je een compleet metalen inlaatstuk hebt, want anders doen de rubber delen het werk.


Keihin is vrij slap, die willen nog wel eens breken. Laat staan de imitaties.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
4takker 22-3-2012 12:37 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Keihin is vrij slap, die willen nog wel eens breken. Laat staan de imitaties.


dan vraag ik me toch af wat jullie er mee doen als de carburateur af breekt. hangen jullie het blok er aan of zo iet

ik nog nooit mee gemaakt. dat een carburateur bij de flens breekt.

mijn oudste brommer komt uit 1969. die kocht ik zonder isolator tussen de carbu en spruitstuk. nergens iets van een scheurtje of breuk te bekennen. en daar zit een keihin aan... aan al mijn brommers en motoren hangt een keihin

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 22-3-2012 om 12:38 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
JB1 22-3-2012 12:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dan vraag ik me toch af wat jullie er mee doen als de carburateur af breekt. hangen jullie het blok er aan of zo iet

ik nog nooit mee gemaakt. dat een carburateur bij de flens breekt.

mijn oudste brommer komt uit 1969. die kocht ik zonder isolator tussen de carbu en spruitstuk. nergens iets van een scheurtje of breuk te bekennen. en daar zit een keihin aan... aan al mijn brommers en motoren hangt een keihin

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 22-3-2012 om 12:38 uur.


Nee, het is gewoon nét te makkelijk om teveel kracht erop te zetten, je pakt het sleuteltje met aandraaien namelijk altijd aan het verste eind, waardoor je een "groot" aandraaimoment creëert
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
4takker 22-3-2012 12:56 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee, het is gewoon nét te makkelijk om teveel kracht erop te zetten, je pakt het sleuteltje met aandraaien namelijk altijd aan het verste eind, waardoor je een "groot" aandraaimoment creëert


dan heb je het schroefdraad van de teur aan het schroefje zitten en niet meer aan de teur.
met andere woorden dan draai je het schroefdraad kapot.

daar heb ik al honderden carburateurs van liggen. moertje er achter en het ding weer vast zetten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
JB1 22-3-2012 13:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dan heb je het schroefdraad van de teur aan het schroefje zitten en niet meer aan de teur.
met andere woorden dan draai je het schroefdraad kapot.

daar heb ik al honderden carburateurs van liggen. moertje er achter en het ding weer vast zetten.


Helaas is de carburateur op dat punt zwakker dan het schroefdraad. Heb het al vaak zat gezien.

Ook draaien veel mensen hem te strak aan aan 1 kant, en daarna pas de andere kant
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 22-3-2012 13:17 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
lijkt die isolator hier op?
http://www.loefbromf...sp?searchon=isolator


de isolator zorgt er alleen voor dat de carbu niet te warm word.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 22-3-2012 om 11:09 uur.



De carburateur wordt niet warm, er zit niet voor niets verwarming op een carburateur... Benzine is een vluchtige stof, als daar lucht bij komt wordt die juist heel koud, doe maar eens wat benzine op je hand en zwaai maar eens door de lucht, dan voel je dat het koud wordt, als jij namelijk je benzinetank open laat staan, verdampt alles...
 

Dit topic is 6386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved