Diamond0313 |
21-3-2012 17:11 |
|
tsx-elite |
21-3-2012 17:11 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Ik heb het idee dat mijn cilinder te heet word van mn tsx.
ontstekingsspoel was kapot, deze vervangen, brommer doet het weer.
sproeier is zeker niet te klein,
kan geen valse lucht ontdekken..
als ik er na een tijdje rijden op spuug, kookt mn spuug terwijl dit eerder niet was...
hoe hard ga je dan met hoeveel toeren?
|
|
shut up muttley |
|
Custompuch |
21-3-2012 17:12 |
Posts: 290 |
top is 80 ong?
maakt gewoon goed veel toeren..
|
|
|
|
Custompuch |
21-3-2012 17:18 |
Posts: 290 |
grondplaat staat helemaal naar rechts, dus ontsteking is ook goed lijkt mij..
|
|
|
|
renewelten |
21-3-2012 19:20 |
Posts: 64 |
juiste hittegraad bougie? de cilinder doet ook zijn warmte afvoeren via de bougie, Je hebt hem trouwens op marktplaats staan of niet?
|
|
/ |
|
tsx-elite |
21-3-2012 19:35 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renewelten
juiste hittegraad bougie? de cilinder doet ook zijn warmte afvoeren via de bougie, Je hebt hem trouwens op marktplaats staan of niet?
warmte afvoeren via de de bougie? wtf? in dat geval ga ik mn bougie water gekoeld maken
|
|
shut up muttley |
|
_3s_ |
21-3-2012 19:37 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]
warmte afvoeren via de de bougie? wtf? in dat geval ga ik mn bougie water gekoeld maken
Een bougie voert zijn eigen warmte af via de cilinderkop naar de koelribben, maar kan niet de warmte van de cilinder afvoeren.
Als je bougie geen goede sluiting maakt met je cilinderkop wordt deze te heet en zal ze stuk gaan.
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
renewelten |
21-3-2012 19:38 |
Posts: 64 |
ja ik weet niet hoor,maar het is wel
|
|
/ |
|
_3s_ |
21-3-2012 19:51 |
|
tsx-elite |
21-3-2012 19:53 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
Nee het is niet, een bougie voert geen warmte van de cilinder af
k bedoel maar, beetje koper vet aan de draad kan nooit kwaad
|
|
shut up muttley |
|
dirktimmer |
21-3-2012 20:06 |
Posts: 1737 |
de hittegraad van de bougie betekent dus hoeveel warmte hij afvoert!
En ik maar denken dat het te maken had met de temperatuur van de vonk, dom van mij.
Maargoed, ontsteking helemaal naar rechts is maximaal vroeg, en daardoor kan hij warm worden, zet hem eens op de originele markeringen!
|
|
|
|
AV50 |
21-3-2012 20:09 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
waarom spuug je op je cil
Ja, waarom doe je dat, is geen indicatie om te kijken of je cilinder te heet wordt hoor.
Hoeveel toeren doet hij bij topsnelheid?
|
|
|
|
_3s_ |
21-3-2012 20:14 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]
k bedoel maar, beetje koper vet aan de draad kan nooit kwaad
Kopervet is tegen oxidatie, dus om het contact tussen je bougie en je cilinderkop optimaal te houden. Hierdoor kan je bougie beter afkoelen en blijft hij in zijn ideale bedrijfstemperatuur.
Je bougie koelt je cilinderkop niet hoor...
Edit: Je brommer wordt echt niet zo snel te heet hoor, zeker niet als je 80 km/h rijdt. Ik heb altijd met een TSX gecrosst en heb maar 1x een warmloper gehad in een tijdspanne van 5 jaar. Met crossen is de rijwind veer minder omdat je minder snel rijdt en je toeren lopen veel hoger op dan bij constant rijden (tenzij je constant aan 10k zit te beuken, maar dan is het logisch dat hij heet wordt). Gewoon zorgen dat je brommer goed is afgesteld en zeker niet te arm staat, dan kan er weinig gebeuren.
Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 21-3-2012 om 20:18 uur.
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Custompuch |
21-3-2012 20:35 |
Posts: 290 |
Ontsteking moet helemaal naar rechts, 70cc
Oke, daar heb je een punt ja :p
Deze kan wel dicht!
|
|
|
|
jeroentjen13 |
21-3-2012 23:39 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Ontsteking moet helemaal naar rechts, 70cc
Oke, daar heb je een punt ja :p
Deze kan wel dicht!
waarom heb je nou een topic geopend? er is niet echt iets gezien dat echt zinnig is, buiten het feit dat je brommer altijd goed warm heeft als je er veel en lang mee rijdt...
|
|
|
|