Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NS1 Zuiger.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66107 - NS1 Zuiger.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 20-3-2012 14:21 Print topicpost

Posts: 597
Ik probeer een vervangende zuiger te vinden voor mijn ns1 maar weet niet waar ik precies moet zoeken.
Ik heb er een gevonden maar weet niet welke pen maat het is?
http://www.honda-m-s...bxmtx-rshnsr-5050-mm
Weet iemand dit van dit product?

Ik heb zelf de zuiger opgemeten en die was 49.8mm doorsnee en pen maat is 13mm.

maar bij veel zuigers op internet staat alleen type brommer en geen pen maat.

Ik wil er vandaag eigenlijk nog eentje bestellen niet al te duur
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub

kenny77 20-3-2012 14:26 Print reply

Posts: 29286
Zoals ik in het andere topic zei, even kijken of er een dikker naaldlager te vinden is, dan kan je gewoon met mbx80 zuigers rijden , die hebben pen 12.

(dus ook die in de link)

(ik zou ook kijken of je dan een 50mm mbx zuiger kan krijgen, 50.50 is de laatste overmaat? daarna worden de zuigers een stuk duurder)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-3-2012 om 14:36 uur.
 
roy1263 20-3-2012 14:43 Print reply

Posts: 597
een dikkere naaldlager ben ik wel naar een zoeken maar kan geen van pen 13 naar pen12 vinden wel 13 naar 10 dus dat gaat hem niet worden.


 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
kenny77 20-3-2012 14:44 Print reply

Posts: 29286
Wat is de maat van je drijfstang oog?
 
roy1263 20-3-2012 14:54 Print reply

Posts: 597
die bedraagd 18mm
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
roy1263 20-3-2012 14:56 Print reply

Posts: 597
zou ik dan deze maat moeten hebben?
K 12x18x12 TN
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
kenny77 20-3-2012 15:01 Print reply

Posts: 29286
Als dat ook de breedte is van het oude lager?

Ik heb ook even gezocht vind wel 12x18x14 en 12x18x16 maar daar zit een buiten ring op.
Ik moet nu weg, maar misschien is het ook wel te krijgen zonder buitenring in die maten?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-3-2012 om 15:01 uur.
 
roy1263 20-3-2012 15:08 Print reply

Posts: 597
mijne is 14 breed dus 12X18X14 moet ik dan denk ik hebben
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
roy1263 20-3-2012 21:40 Print reply

Posts: 597
Ik zit er aan te denken om er een cr125 zuiger in te zetten en dan cilinder laten opboren.

Maar loont dit een beetje. ik neem aan dat die dan wat meer trekt laag in de toeren maar wie heeft hier iets meer verstand van. want zo'n zuigertje is wel duur heb ik meegekregen.


Heb een beetje gezocht maar wat voor bouwjaar cr125 moet ik hebben dan en waar kan ik die het beste bestellen.

Dit bericht is gewijzigd door roy1263 op 20-3-2012 om 22:26 uur.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
volvoyamaha 24-3-2012 21:00 Print reply

Posts: 4
beter een tzr dan een gpr
 
beter een tzr dan een gpr
-simon- 24-3-2012 21:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
Ik zit er aan te denken om er een cr125 zuiger in te zetten en dan cilinder laten opboren.

Maar loont dit een beetje. ik neem aan dat die dan wat meer trekt laag in de toeren maar wie heeft hier iets meer verstand van. want zo'n zuigertje is wel duur heb ik meegekregen.


Heb een beetje gezocht maar wat voor bouwjaar cr125 moet ik hebben dan en waar kan ik die het beste bestellen.

Dit bericht is gewijzigd door roy1263 op 20-3-2012 om 22:26 uur.


suzuki kantana zuigers worden daar ook wel eens voor gebruikt.
die hebben ze er bij mijn cilinder toen ingezet bij vhs en geldrop.
die was toen naar 53mm geboord.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 25-3-2012 12:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
Ik zit er aan te denken om er een cr125 zuiger in te zetten en dan cilinder laten opboren.

Maar loont dit een beetje. ik neem aan dat die dan wat meer trekt laag in de toeren maar wie heeft hier iets meer verstand van. want zo'n zuigertje is wel duur heb ik meegekregen.


Heb een beetje gezocht maar wat voor bouwjaar cr125 moet ik hebben dan en waar kan ik die het beste bestellen.

Dit bericht is gewijzigd door roy1263 op 20-3-2012 om 22:26 uur.


Frysk heeft hier ervaring mee, je zou hem eens kunnen inboxen.

De uitlaatpoort komt dan sowieso redelijk smal te staan.
Maar opboren naar 54mm en dan de cilinder wat bewerken, dan loopt het best leuk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-3-2012 om 12:42 uur.
 
Frysk 25-3-2012 12:58 Print reply

Posts: 34928
M'n MBX heeft nu de volgende setup


-Honda NS1 cilinder (en blok)
-Opgeboord naar 54mm, Wössner CR125 zuiger erin (1986 volgens mij)
-Door kenny bewerkt, maar dat was nog voor het opboren. Aux poortjes en nog wat dingen maar dat weet Kenny beter dan ik
-Originele NS1 uitlaat
-18mm MBX carb (ik wil nog eens een grotere)
-Tandwielverhouding 17-38

Ik trek in de 1ste versnelling omhoog op het gas, en trek ik 1 strakke lijn door naar ongeveer 105kph (Derbi GPR met 80cc airsal kan me niet bezetten) vanaf de 105kph gaat hij langzaam door naar de 115 ongeveer.

Onder een NS1 zal het een stuk harder gaan aangezien die kuip wonderen doet! Daar ben ik toen met mijn NS1's ook achter gekomen, scheelt je bijna 20kph op top snelheid
 
giggitybyte
kenny77 25-3-2012 13:01 Print reply

Posts: 29286
Uitlaatpoort en uitlaatschacht, maar die waren volgens mij aardig gekrompen door het opboren?
Is in ieder geval nog wel meer uit te halen.
 
roy1263 25-3-2012 18:13 Print reply

Posts: 597
oke ik zal even nachecken of ik aan alle benodigdheden kan komen en laat wel even weten wat het word, zal wel in de gallery komen binnenkort
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub

Dit topic is 2555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved