Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met MK pro race

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66104 - Problemen met MK pro race
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 19-3-2012 21:41 Print topicpost

Posts: 628
Hallo,

Ik kan mijn brommer alsmaar niet voor elkaar krijgen. Hij blijft stotteren bovenin, slecht starten en heeft slechte compressie. Aantal punten die al naagekeken zijn:
- Onsteking is goed en staat goed.
- Zuigt geen bakolie aan het er komt geen benzine in de bakolie.
- Zuiger en zuigerveren zijn vervangen.
- pakkingen sluiten goed.
- geen valse lucht.
- Carburateur op alle mogelijkheden proberen af te stellen.
- Vlotter werkt goed.
- Bougie is goed.

Wat te doen nu?
 
BX nr. 19 Superklasse!

Tobias Verhoef 20-3-2012 19:05 Print reply

Posts: 1832
Probeer hem eens te straten met alleen remmenreiniger ook al loopt hij daar goed mee dan is het een brandstof probleem en anders is het elektrisch of is motorisch iets niet goed.
Je moet gewoon dingen 1 voor 1 gaan afstrepen wat goed dan moet je uiteindelijk vinden wat er fout zit.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
KlaasMarten 20-3-2012 19:51 Print reply

Posts: 423
Je zegt het zelf al ..
Slechte compressie dus
 
Haus am See
gradus 20-3-2012 19:55 Print reply
Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Je zegt het zelf al ..
Slechte compressie dus


wat dus hier heb die dus niks aan

hij zegt toch al dat die de zuiger + veren al vervange heeft

 
tsx-elite 20-3-2012 20:01 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
[...]


wat dus hier heb die dus niks aan

hij zegt toch al dat die de zuiger + veren al vervange heeft



maar hij zegt ook dat hij slechte compressie heeft, dan hoeft niet alleen van slechte zuigerveren te maken te hebben, kan ook zijn dat hij rond de kop ergens niet goed afsluit(rond bougie ofzo)
 
shut up muttley
j0ren 20-3-2012 20:01 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
[...]


wat dus hier heb die dus niks aan

hij zegt toch al dat die de zuiger + veren al vervange heeft



Aan jouw reactie heb je wel wat?
Zuiger + veren vervangen garanderen niet meteen een goede compressie.

@TS; heb je zeker weten de goede maat zuiger en veren? Alles goed gemonteerd?
Nieuwe koppakking en kruislinks aangedraait?
Bougiedraad niet dol?

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
markRD 20-3-2012 20:37 Print reply

Posts: 1181
Heb je toevallig alle voetpakkingen die je erbij gekregen hebt gemonteerd?
 
Chiel1994 20-3-2012 21:04 Print reply

Posts: 628
ja voetpakkingen zitten goed, ik heb hem opgehoogd met tussenplaten omdat je dan geen andere krukas nodig hebt. Squish is 0.8 en hij sluit bij mijn weten wel goed af, de pakkingen zijn ook nieuw. Het membraam is ook goed, vanmiddag gekeken.

Ik heb wel de goede maat zuiger, als ik de clinder op een vlakke plaat zet en de zuiger erin laat zakken, zakt hij langzaam naar beneden.

De bougiedraad is ook niet dol, de bougie kan er gewoon strak in.
 
BX nr. 19 Superklasse!
RikDT50MX - Nieuws Poster 20-3-2012 21:47 Print reply

Posts: 1558
bougie zou ook niet uit moeten maken, bij mij stopt de brommer pas zo snel als de hele bougie eruit is. over de compressie, als je zuiger en zuigerveren goed zijn en je koppakking goed sluit dan moet je gewoon je compressie goed hebben. als jij dus zegt dat je compressie niet goed is, dan zijn dus je zuigerveren en/of je zuiger op, of je koppakking lekt, of je bougie ligt er half naast.
 
I Can Play With Madness
Chiel1994 20-3-2012 21:50 Print reply

Posts: 628
En dat is juist allemaal niet het geval. Ik heb nu zo'n idee dat mn cilinder versleten is ofzo, zou het anders ook niet weten. Ik heb nu mijn ouder DR 50 er even op gedaan, maar de compressie blijft nog steeds behoorlijk slecht. Het kan toch ook moeilijk aan de krukas ofzo liggen?
 
BX nr. 19 Superklasse!
MaXi-PuCh 20-3-2012 22:01 Print reply

Posts: 1531
ik zou eens een paar andere gasnaalden pakken. gewoon om te kijken wat hij dan doet.

en betreft je compressie; het is geen CR500 he
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Chiel1994 20-3-2012 22:02 Print reply

Posts: 628
Ja dat snap ik ook maar mijn derbi en die van mn broertje met doppler cilinder hebben allebei een stuk meer compressie

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 20-3-2012 om 22:02 uur.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Wizard1894 20-3-2012 22:20 Print reply

Posts: 695
koop een honda?

 
j0ren 20-3-2012 22:21 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
koop een honda?



En gooi daar een 125cc athena onder, compressie zat

Even serieus;
Zitten er geen (dikke) groeven in de cilinder?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Chiel1994 20-3-2012 22:26 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
koop een honda?


Zon MT oud ijzer zeker?

@j0ren, ik kan zo niets voelen. Wel was super kleine krasjes die met de hand ook bijna niet te voelen zijn.
 
BX nr. 19 Superklasse!
koekie - Administrator 20-3-2012 22:32 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
koop een honda?



Maar weer even gewoon doen?
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 2290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved