Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem met aprillia rs50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66101 - probleem met aprillia rs50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wimrs50 19-3-2012 13:38 Print topicpost
Posts: 19
Hallo,

ik heb sinds een maand of anderhalf een aprilia rs50. bij aanschaf reed deze met originele uitlaat helemaal goed. echter na ongeveer 20 km begon die heel erg in te houden maximaal 6000 toeren in zn 1e versnelling en niet doortrekken. daarmee een heel erg stotterend/klappend geluid. mijn vermoede was dat de uitlaat of katalisator dicht zat. dus heb ik een gebruikte uitlaat gekocht (gianelli) met deze uitlaat liep de brommer goed, en een heel stuk sneller uiteraard. ik heb hem nooit door getrokken omdat die afgesteld moet worden. maar na ongeveer 15 km rijden heb ik weer presies het zelfte probleem. brommer begint te schokken en houd heel erg in. nu haalt die nog wel 7500 toeren in zn 1e versnelling maar in zn 2e versnelling valt die terug. dus geen kracht. wat ik zelf zo raar vind is dat die met bijde uitlaten goed reed. goed doortrok en opeens uit het niks niet meer vooruit te branden is. en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft gehad en mij kan helpen. carberateur is uiteraard schoon en bougie is vervangen deze verkoold helemaal zwart door het stotteren.

verder heeft de brommer een voor zo ver mij bekent originele cillinder en een dellorto 16mm carb met sproeier 76
 

Marcooow 19-3-2012 13:39 Print reply

Posts: 5713
carb voor de zekerheid nog maar een keer schoonmaken, luchtfilter ook schoon?


 
faster than a bullet!
Wimrs50 19-3-2012 13:42 Print reply
Posts: 19
luchtfilter is ook schoon. wat voor mij ook verbazend was dat die zonder afstelling veranderen goed reed met originele uitlaat en daarna ook met gianelli. luchtfilter is een zielige powerfilter omdat ik met origineel luchtfilter niet bij stelschroef kan. maar met origineel luchtfilter doet die het zelfte.
 
Knipperlicht 19-3-2012 14:14 Print reply

Posts: 1833
Ik zou hem wel eens afstellen en sowieso eens een grotere sproeier er eens inzetten.

 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-3-2012 14:30 Print reply

Posts: 8598
Uitlaat ontkolen, nieuwe benzine er in en afstellen (te rijk).
Altijd moeilijk te zeggen overigens want het kan vanalles zijn.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
TZRBart 19-3-2012 15:10 Print reply
Posts: 946
Niet bepaald slim he, een snelle uitlaat monteren en niet eens een grotere sproeier plaatsen. Vervolgens 16 km gaan rijden en dan vind je het raar dat hij inhoudt...
 
RutgerDTmx 19-3-2012 15:32 Print reply

Posts: 211
uitlaat opnieuw verstopt? En de demper? die al schoongegemaakt?
met een te kleine sproeier zou ie er helemaal mee kappen dus dat is het zowieso niet hoor.

ga eerst maar es kijken wat er in de uitlaat zit voor een rommel.
 
Wimrs50 19-3-2012 17:40 Print reply
Posts: 19
uitlaat is goed zit niet verstopt. heb net compressie laten testen en die is 6 atmosfeer. dat is volgens mij veel te weining dus volgens mij is het probleem dus dat de zuigerveren niet goed meer zijn. binnenkort openmaken en bekijken. en ja ik weet dat het niet verstandig is om zonder afstellen te rijden. maar hij reed beter zonder choke als met dus kreeg niet veel te weinig benzine.

edit: brommer heeft trouwens al 28000km gereden en met originele uitlaat dee die het ook niet goed

Dit bericht is gewijzigd door Wimrs50 op 19-3-2012 om 17:43 uur.
 
Skillzone TSX 20-3-2012 7:24 Print reply
Posts: 182
misschien wordt hij wel te warm?
 
Wimrs50 30-3-2012 19:14 Print reply
Posts: 19
okee vandaag eindelijk tijd gehad om verder te gaan. cillinder der af gehad. niks aan te zien alleen binneste pakking op de cillinder kop was licht gesmolten. met nieuwe pakkingen terug gemonteerd. nog steeds niet te doen. demper los gehaald. kwam die zonder demper wel door in toeren. andere demper gemonteerd. warm laten worden. rijd nu wel een beetje. tot 6000 toeren redelijk dan tot 7000 toeren heeeeeel erg langzaam. daarna tot 10000 toeren vrij fel en dan weer heeeel langzaam tot 11500 toeren en dan weer ff wat feller. binnenkort goed afstellen en hopen dat het werkt
 

Dit topic is 3222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved