Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66099 - Problemen met afstelling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jolem 18-3-2012 20:49 Print topicpost

Posts: 127
Vanmiddag ben ik mijn ZR50X1 wezen afstellen en ik liep tegen een paar probleempjes aan.
Mijn setup:
-standaard 50cc (uitgehoont tot eerste overmaat)
-ori uitlaat, niet begrensd
-ontsteking 1° voor BDP
-bougie NGK BP6ES
-twv 12-45
-16mm mikuni carb.
-gasnaaldclipje in 2e stand van boven
-luchtschoef 1 3/4 slag uit

Met sproeier 74 trekt hij door tot ong. 5500rpm en gaat dan stotteren, (te grote sproeier?) maar de bougie is heel lichtbruin, bijna wit.
Met sroeier 80 rijdt hij iets beter maar vlak voor volgas houdt hij in, als ik het gas dan helemaal open draai, pakt hij 'm weer op en trekt hij langzaam door tot 6500-7000rpm (50kmh). Hierbij is de bougie wel mooi koffiebruin.

Is proeier 80 wel de goede en moet ik nu met de gasnaald spelen?
Volgens de Haynes manual moet hij rond de 8000-9000 toeren lopen, dat haalt de mijne nog lang niet. Ligt dit aan de afstelling of is het een ander probleem?

Edit: valse lucht is trouwens niet aan de orde, ik heb onlangs alle pakkingen en de krukaskeeringen vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 18-3-2012 om 20:59 uur.
 

roy1263 18-3-2012 22:02 Print reply

Posts: 597
je moet met sproeier 74 de luchtschroef er een stuk verder in draaien of met sproeier 80 de schroef er verder uit draaien. of een sproeier tussen de 74 en 80 monteren.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Wizard1894 18-3-2012 22:09 Print reply

Posts: 695
br8 erin doen is alvast 1 ding
 
Cas DT 18-3-2012 22:12 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
br8 erin doen is alvast 1 verkeerd ding



 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Jolem 18-3-2012 22:14 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
je moet met sproeier 74 de luchtschroef er een stuk verder in draaien of met sproeier 80 de schroef er verder uit draaien. of een sproeier tussen de 74 en 80 monteren.


De luchtstelschoef heeft toch helemaal geen invloed bij (bijna) volgas?
Waar mijn brommer zo inhoudt met sproeier 80 heb ik het idee dat dat juist komt door te veel lucht of dus te weinig benzine. Dit is vanaf 70% tot ong 90% gas, daarboven (volgas) rijdt hij weer normaal, maar heeft hij geen power.

Dinsdag zal ik wat meer sproeiers gaan kopen, kijken of het hiermee beter wordt. Maar dan nog, als ik dit opgelost heb, draait hij dan ineens wel 9000rpm?
 
Jolem 18-3-2012 22:16 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
br8 erin doen is alvast 1 ding


Volgens de Haynes is dit de goede bougie voor exact deze setup. Wat bereik ik met een BR8 bougie?
 
roy1263 18-3-2012 22:22 Print reply

Posts: 597
met je luchtschroef kun je je mengsel fijn bijstellen. gewoon wat proberen. anders even naar dealer bellen die hebben er wel verstand van wat je moet doen
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
4takker 18-3-2012 22:23 Print reply

Posts: 2395
ik zou 74 er in doen en de gasnaald een beetje omhoog trekken.


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Jolem 18-3-2012 22:27 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zou 74 er in doen en de gasnaald een beetje omhoog trekken.




Niet met sproeier 80 de gasnaald omhoog? Met een 74 gaat hij juist stotteren bovenin. Met 80 houdt hij in, het is zeker geen verzuipen.

Maar ik vind het dus nog steeds raar dat hij met een 74 wel stottert en toch een witte bougie heeft. Iemand een verklaring?
 
Wizard1894 18-3-2012 23:33 Print reply

Posts: 695
Omdat met een 8 hittegraad je bougie zijn warmte goed kwijt kan.
Altans als je veel toeren maakt met je setup.
 
Jolem 18-3-2012 23:56 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Omdat met een 8 hittegraad je bougie zijn warmte goed kwijt kan.
Altans als je veel toeren maakt met je setup.


Maar ik maak dus zelfs te weinig toeren met deze setup, ik kan me niet voorstellen dat dit een verkeerde bougie is.
 
Jolem 19-3-2012 19:13 Print reply

Posts: 127
Ik bedenk me net pas dat ik pas 50km met deze, net gehoonde, cilinder rijdt, ik ben dus nog bezig met inrijden.
Heeft dit invloed op het max. toerental, m.a.w. als ik hem goed ingereden heb berijkt hij wel de 8-9k toeren?
 
roy1263 19-3-2012 20:31 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jolem
Ik bedenk me net pas dat ik pas 50km met deze, net gehoonde, cilinder rijdt, ik ben dus nog bezig met inrijden.
Heeft dit invloed op het max. toerental, m.a.w. als ik hem goed ingereden heb berijkt hij wel de 8-9k toeren?


de eerste 100km moet je niet veel meer als 5000 toeren rijden. daarna kun je wat harder gaan rijden maar nu nog niet volgas ofzo. loopt je straks al je nieuwe spul naar de klote
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
maerijn 19-3-2012 20:35 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
[...]


de eerste 100km moet je niet veel meer als 5000 toeren rijden. daarna kun je wat harder gaan rijden maar nu nog niet volgas ofzo. loopt je straks al je nieuwe spul naar de klote

Onzin, waarom zou dat?
 
roy1263 19-3-2012 20:39 Print reply

Posts: 597
als je nieuwe zuiger en cilinder hebt moet je niet vanaf de eerste montage volgas als een gek gaan jagen enzo. dan verkort je de levensduur enorm en moet je eerder weer nieuwe erop zetten
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
maerijn 19-3-2012 20:42 Print reply

Posts: 2455
Dan kan er net zo goed nooit volgas mee rijden
 

Dit topic is 2169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved