Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Onderin totaal geen kracht, eenmaal op toeren zeer snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66071 - Onderin totaal geen kracht, eenmaal...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bonky123 12-3-2012 21:18 Print topicpost
Posts: 52
Beste allemaal,

Ik heb een Gilera Zulu met Derbi blok (oud type)
Standaard cillinder, turbokit uitlaat.

Mijn probleem is dat hij gewoon niet lekker optrekt.
onderin de toeren komt hij bijna niet van zijn plek af.
Als hij eenmaal boven de 6000 toeren komt ''schiet'' hij vooruit. en loopt hij in zen 3e versnelling al 70 km/h. vanaf daar word het lastig en kost t veel tijd om verder door te trekken in zen 4.

mijn vraag is, wat kan ik er aan doen om de top lager te leggen en hem sneller op te laten trekken, dus dat hij onder in de toeren sterker is? Ik denk zelf dat ik veel met de carburateur en de uitlaat kan doen. maar wat precies weet ik niet. Alvast bedankt, Jannik
 

Skillzone TSX 12-3-2012 21:22 Print reply
Posts: 182
waarschijnlijk heb je er meer aan om je tandwiel verhouding te veranderen, ik weet niet wat je max snelheid is wat je wilt halen,

maar je moet ff kijke wat je tandwiel verhouding nu is
 
bonky123 12-3-2012 21:32 Print reply
Posts: 52
Nee daar wil ik vanaf blijven, men top wil ik zo rond de 55 60 hebben maar wel onderin gewoon sterk. ik heb de naald al 1 tikje laten zakken... verder mischien uitlaat vernouwen?
 
Tom96 12-3-2012 21:37 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bonky123
Nee daar wil ik vanaf blijven, men top wil ik zo rond de 55 60 hebben maar wel onderin gewoon sterk. ik heb de naald al 1 tikje laten zakken... verder mischien uitlaat vernouwen?

. zucht....
lichtere twv = hogere trekkracht + lagere top......
 
bonky123 12-3-2012 21:38 Print reply
Posts: 52
twv is standaard, je wilt toch niet zeggen dat een Derbi blok geen 2 man van zen plek kan krijgen?:S
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 12-3-2012 21:39 Print reply

Posts: 1558
andere cilinder en andere uitlaat.

edit:
jongens denk nou eens na, hij wil meer vermogen onderin, dan helpt het toch geen flikker om met tandwielen te gaan kloten.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 12-3-2012 om 21:40 uur.
 
I Can Play With Madness
Tom96 12-3-2012 21:40 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bonky123
twv is standaard, je wilt toch niet zeggen dat een Derbi blok geen 2 man van zen plek kan krijgen?:S

dan zou ik maar eens gaan kijken naar:

Afstelling;
compressie.

deze kunnen van invloed zijn op de prestaties van je motorblokje.


Edit:

Als jij zegt dat hij in z'n 3 al 70 loopt.
dan vertand je hem zo, dat hij :

-Geen overtoeren draait.
-maar wel (aanzienlijk) beter optrekt.

Edit 2:

(aan ervaringen hebben we normaliter niet veel, maar toch)

als ik achterop de derbi van een maat van mij zit:

50cc (vervanging voor standaard)
Carenzi uitlaat.
(rest is niet noemenswaardig.)

Dan doet de brommer onderin niet veel, maar in de vermogenskromme dan loopt het lekker. vervolgens moet hij elke versnelling doortrekken naar bijna maximaal toerental om vervolgens niet terug te zakken in de 6.


Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 12-3-2012 om 21:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 12-3-2012 om 21:47 uur.
 
TZRBart 12-3-2012 21:41 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bonky123
Beste allemaal,

Ik heb een Gilera Zulu met Derbi blok (oud type)
Standaard cillinder, turbokit uitlaat.

Mijn probleem is dat hij gewoon niet lekker optrekt.
onderin de toeren komt hij bijna niet van zijn plek af.
Als hij eenmaal boven de 6000 toeren komt ''schiet'' hij vooruit. en loopt hij in zen 3e versnelling al 70 km/h. vanaf daar word het lastig en kost t veel tijd om verder door te trekken in zen 4.

mijn vraag is, wat kan ik er aan doen om de top lager te leggen en hem sneller op te laten trekken, dus dat hij onder in de toeren sterker is? Ik denk zelf dat ik veel met de carburateur en de uitlaat kan doen. maar wat precies weet ik niet. Alvast bedankt, Jannik


Zeg nou eerst maar eens wat je tandwielverhouding is, hij zal wel te zwaar vertand zijn... En nee, als je hem te zwaar vertand zal hij geen 2 man kunnen trekken nee.

Dit bericht is gewijzigd door TZRBart op 12-3-2012 om 21:42 uur.
 
TZRBart 12-3-2012 21:43 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
andere cilinder en andere uitlaat.

edit:
jongens denk nou eens na, hij wil meer vermogen onderin, dan helpt het toch geen flikker om met tandwielen te gaan kloten.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 12-3-2012 om 21:40 uur.


Dus? Hij heeft waarschijnlijk een hoogtoerige uitlaat, dus dan heb je onderin niet veel.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 12-3-2012 21:46 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Dus? Hij heeft waarschijnlijk een hoogtoerige uitlaat, dus dan heb je onderin niet veel.

ik kwoot de ts: "dat hij onderin de toeren sterker is" dan helpt de twv dus voor geen ene meter. het feit dat dat ding onderin niet trekt ligt, zoals je zelf al zegt aan zn uitlaat die hoogtoerig is en onderin dus nooit vermogen zal geven. een oplossing voor het gebrek aan vermogen onderin is dus het kopen van een andere, laagtoerige uitlaat. niet het veranderen van je twv.
 
I Can Play With Madness
Tom96 12-3-2012 21:48 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

ik kwoot de ts: "dat hij onderin de toeren sterker is" dan helpt de twv dus voor geen ene meter. het feit dat dat ding onderin niet trekt ligt, zoals je zelf al zegt aan zn uitlaat die hoogtoerig is en onderin dus nooit vermogen zal geven. een oplossing voor het gebrek aan vermogen onderin is dus het kopen van een andere, laagtoerige uitlaat. niet het veranderen van je twv.

het veranderen van uitlaat zal in dit geval meer opleveren qua trekkracht dan de twv.
maar toch is de twv veranderen ook een manier om trekkracht te winnen.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 12-3-2012 21:50 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]

het veranderen van uitlaat zal in dit geval meer opleveren qua trekkracht dan de twv.
maar toch is de twv veranderen ook een manier om trekkracht te winnen.

meer vermogen onder in de toeren, als ik mijn achtertandwiel verander blijft mn koppelkromme gelijk. hierdoor krijg ik dus niet meer vermogen onderin.
 
I Can Play With Madness
Tom96 12-3-2012 21:52 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

meer vermogen onder in de toeren, als ik mijn achtertandwiel verander blijft mn koppelkromme gelijk. hierdoor krijg ik dus niet meer vermogen onderin.

maar? vermogen of trekkracht is dat gelijk dan?
laten we eerst allemaal maar eens over hetzelfde hebben.
 
TZRBart 12-3-2012 21:52 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

meer vermogen onder in de toeren, als ik mijn achtertandwiel verander blijft mn koppelkromme gelijk. hierdoor krijg ik dus niet meer vermogen onderin.


Nee, maar hij wil OOK een lagere top, dus moet hij eerst maar eens een kleiner voortandwieltje eronder gooien.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 12-3-2012 21:53 Print reply

Posts: 1558
tom, lees de beginpost een goed door. het probleem van de ts is dat zn brommer pas vanaf zesduizend toeren vermogen levert. dit verhelp je niet door de twv te veranderen.
 
I Can Play With Madness
Tom96 12-3-2012 21:54 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Nee, maar hij wil OOK een lagere top, dus moet hij eerst maar eens een kleiner voortandwieltje eronder gooien.


Juist, en daarom raad ik hem aan om hem lichter te vertanden want een tandwieltje kost minder dan een uitlaat.
en blijf onthouden he,
het is een 50cc std. geen 1000 gsx.
 

Dit topic is 7993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved