Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NS1 Gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66062 - NS1 Gat in zuiger
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 13-3-2012 19:32 Print reply

Posts: 597
Ik heb vandaag even geïnformeerd bij mijn lokale dealer en ze zeiden dat het nog wel lastig kon worden om goedkoop aan een overmaat zuiger te komen.
Het zou mij rond de 50/60 euro kosten voor alleen de zuiger zonder veren en dan komt slijpen er ook nog bij....morgen kon ik terug bellen.

Nou had ik de hem verteld van dit setje: http://fietsen-bromm...fta_ind=22&fs=1#

en zei die dat ik anders beter dat maar kon doen.

iemand nog tips o.i.d.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
kenny77 13-3-2012 19:43 Print reply

Posts: 29286
Kijken of het zich een dikker naaldlager geeft en een mbx80 zuiger voor 2 tientjes erin zetten?
 
roy1263 13-3-2012 19:56 Print reply

Posts: 597
ik had trouwens nog een vraagje over mijn carb. het is een 24mm maar volgens mij is die uitgevijld. hier wat foto's:





volgens mij is het gat standaard niet zo groot?? iemand een idee
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
JB1 13-3-2012 19:56 Print reply

Posts: 14881
Is een echte NS1 carbu, hoort zo.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
roy1263 13-3-2012 20:00 Print reply

Posts: 597
eukeej, gewoon even zeker weten
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
st.nyksterdriver 13-3-2012 20:25 Print reply
Posts: 3376
Anders trek je de carb effe HELEmaal uit elkaar en maak je hem schoon binnen en buiten kant dan weet je tenminste zeker dat er geen vuil in je sproeier zit
 
roy1263 13-3-2012 20:30 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
Anders trek je de carb effe HELEmaal uit elkaar en maak je hem schoon binnen en buiten kant dan weet je tenminste zeker dat er geen vuil in je sproeier zit


laatst nog gedaan maar kzal wel even kijken
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Frysk 13-3-2012 23:44 Print reply

Posts: 34930
Anders doneer je mij die carb
 
giggitybyte
StateEstimator 14-3-2012 0:07 Print reply
Posts: 98
Wat ik al 10-tallen keren gedaan heb voor NS1 rijders: ProX MBX drijfstangsetje geperst, 8205 krukas lagers vervangen, cilinder gekotterd en gehoond naar 49,5mm, zuiger van 2 tientjes gemonteerd, 2 minuten frees, hittegraad 9 bougietje en gaan.

Edit: in die carb zit sproeier 115; vervangen door 118 en dan helemaal geen problemen meer.

//SE

Dit bericht is gewijzigd door StateEstimator op 14-3-2012 om 0:09 uur.
 
Solorit naar de Noordkaap: www.rideagainstmoyamoya.nl
roy1263 14-3-2012 11:52 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StateEstimator
Wat ik al 10-tallen keren gedaan heb voor NS1 rijders: ProX MBX drijfstangsetje geperst, 8205 krukas lagers vervangen, cilinder gekotterd en gehoond naar 49,5mm, zuiger van 2 tientjes gemonteerd, 2 minuten frees, hittegraad 9 bougietje en gaan.

Edit: in die carb zit sproeier 115; vervangen door 118 en dan helemaal geen problemen meer.

//SE

Dit bericht is gewijzigd door StateEstimator op 14-3-2012 om 0:09 uur.


Toen ik hem kocht zat er een sproeier 105 in.
na het veranderen van de ontsteking begon die te stotteren daarmee.
dus een 100 erin gezet en luchtschroef er 1 rondje verder ingedraaid. dat reed optimaal. dus ja
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
BenjaminDG 14-3-2012 12:25 Print reply

Posts: 4605
Luchtschroef dient om de hoeveelheid lucht aan te passen van het stationair mengsel.

Draait hij nog goed stationair?
 
Vlaanderen vrij!
Meathausen 14-3-2012 12:56 Print reply

Posts: 726
Hittegraad bougie wel goed?
Ik heb een gat gekregen in me zuiger door een slechte kwaliteit zuiger icm een slechte afstelling.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
roy1263 14-3-2012 14:36 Print reply

Posts: 597
bougie hittegraad was 6 dus te laag. bougie is gewoon de grote oorzaak geweest.

@Frysk:
Wat gaat het mij ongeveer kosten om er een cr125 zuiger in te maken en 96cc o.i.d.? en kan het allemaal wel goed rijden dan met standaard carburateur?

kzit te denken om een 2dehans cilinder met zuiger erop te zetten.
of een ns1 zonder kenteken erbij kopen voor onderdelen.
en dan die langzaam aan opbouwen en weer verkopen.
staan er 2 op marktplaats
1.
http://fietsen-bromm...se-opbouw-erbij.html
2.
http://fietsen-bromm...-prijs-verlaagd.html
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Frysk 14-3-2012 17:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
bougie hittegraad was 6 dus te laag. bougie is gewoon de grote oorzaak geweest.

@Frysk:
Wat gaat het mij ongeveer kosten om er een cr125 zuiger in te maken en 96cc o.i.d.? en kan het allemaal wel goed rijden dan met standaard carburateur?

kzit te denken om een 2dehans cilinder met zuiger erop te zetten.
of een ns1 zonder kenteken erbij kopen voor onderdelen.
en dan die langzaam aan opbouwen en weer verkopen.
staan er 2 op marktplaats
1.
http://fietsen-bromm...se-opbouw-erbij.html
2.
http://fietsen-bromm...-prijs-verlaagd.html


Zuiger kost ongeveer rond de 90/100 (Wiseco, dat is degelijk)
en met standaard carburateur kun je gerust rijden, ik heb nu ook 96cc onder m'n MBX met standaard 18mm MBX carbje.. loopt gewoon goed.
 
giggitybyte

Dit topic is 5942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved