Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-3-2012 22:00 |
Posts: 9841 |
zou best de bougie kunnen zijn, maar ook een te arm mengsel. Door een te kleine sproeier, vuil in je sproeier of valse lucht.
|
|
Too cool for school! |
|
Venlonaer |
11-3-2012 22:05 |
Posts: 2431 |
Staat de ontsteking wel goed getimed?
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
roy1263 |
11-3-2012 22:11 |
Posts: 597 |
ontsteking gaat helemaal elektronisch.
had eerst sproeier 105 maar daar begon die mee te bokken en stotteren met de nieuwe ontsteking.
heb nu een 100 maar daar had die een dipje mee bij de 5000 toeren ongeveer. dus de luchtschroef er een heel rondje in gedraaid, dipje is meteen weer weg.
Wou eigenlijk een sproeier 102 hebben maar die hadden ze niet bij de plaatselijke brommerboeren wel 100, 104 en 105.
kan ze wel op internet krijgen maar moet ik meteen een complete set halen en daar heb ik geen trek aan
dus denk ik gewoon dat het aan de bougie heeft gelegen.
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-3-2012 22:28 |
Posts: 8608 |
Hoe veel kilometer heb je aan één stuk gereden, aan welke snelheid, met welk toerental ?
Niets opgemerkt aan de temperatuurmeter ?
Geen vermogengebrek gevoeld ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
roy1263 |
11-3-2012 22:39 |
Posts: 597 |
ik was nog geen 5 minuten onderweg en toen sloeg die af.
Ik reed eerst rustig omdat die nog koud was.
na 1 kilometer reed ik rustig in de toeren en wou ik optrekken maar merkte ik wel dat die minder trok. ik dacht dat het kwam omdat die nog beetje koud was. ik reed hier ongeveer 60
toen ik vrij baan kreeg trok ik hem wat hoger in de toeren en reed ik rond de 80/90 en nog aan het accelereren. toen sloeg die af en heb ik de koppeling ingetrokken en ben ik gaan remmen tot ik stilstond. toen in de vrij gezet en paar keer gekickt maar merkte dat her verrassend licht ging allemaal. ook met aanduwen.
toen maar naar iemand gebeld en ding nu thuis in de schuur staan.
Op de termometer kon ik niks zien tijdens het rijden want ik heb mijn contactslot kapot en doet mijn thermometer, knipperlichten en remlichten het soms wel en soms niet. tijdens het rijden werkte het niet. maar toen ik stilstond en hem ging aanduwen deed de thermometer het wel en stond die ongeveer in het midden dus wel oke.
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
Wizard1894 |
11-3-2012 22:42 |
Posts: 695 |
teveel voorontsteking (pingen) cdi of niet je kan hem wel afstellen.
|
|
|
|
roy1263 |
11-3-2012 22:44 |
Posts: 597 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
teveel voorontsteking (pingen) cdi of niet je kan hem wel afstellen.
dan moet je mij eens even uitleggen hoe ik dat zou moeten doen. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen bij een elektronische ontsteking.
hij liep met die ontsteking eerst wel gewoon goed enzo
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-3-2012 22:46 |
Posts: 8608 |
Een gesmolten bougie en de temperatuur in orde...nee dat kan niet.
Ik gok op te arm afgesteld, of oliepompje stuk als je dat nog gebruikt. Maar ontsteking te vroeg kan ook.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy1263
[...]
dan moet je mij eens even uitleggen hoe ik dat zou moeten doen. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen bij een elektronische ontsteking.
hij liep met die ontsteking eerst wel gewoon goed enzo
Je grondplaat van je ontsteking kan je iets verdraaien.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-3-2012 om 22:48 uur.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
rensss |
11-3-2012 22:49 |
Posts: 1110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy1263
[...]
dan moet je mij eens even uitleggen hoe ik dat zou moeten doen. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen bij een elektronische ontsteking.
hij liep met die ontsteking eerst wel gewoon goed enzo
De grondplaat kan je stellen. Schuiven. Hiermee bepaal je het onstekingstijdstip.
Wat is je hittegraad bougie? Daar kan het probleem ook zitten
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Frysk |
11-3-2012 23:05 |
Posts: 34930 |
Verkeerde bougie, heb het tot 2x toe ook meegemaakt (1x met NS1 blok)
|
|
giggitybyte |
|
Venlonaer |
11-3-2012 23:12 |
Posts: 2431 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
teveel voorontsteking (pingen) cdi of niet je kan hem wel afstellen.
dit bedoelde ik dus met je ontsteking fout getimed, te veel voorontsteking dus wat dus in eindigt in pingelen
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
mbx-genieter |
12-3-2012 6:56 |
Posts: 758 |
Een ns1 onsteking kan je NIET vervroegen die hebben een vaste grondplaat, tenzij de grondplaat is aangepast.
Ik denk een combinatie van te arm mengsel en verkeerde bougie.
|
|
|
|
roy1263 |
12-3-2012 12:10 |
Posts: 597 |
mijn grondplaat kan ik inderdaar niet verstellen.
Ik had er een BPR6ES in zitten verder weet ik niet wat er op stond
ga nu even cilinder en zuiger eraf halen en vanavond zal ik foto's plaatsen van het hele gebeuren
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
JB1 |
12-3-2012 12:19 |
Posts: 14881 |
Daar is je probleem al, je moet zeker wel een 8 hebben
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Wizard1894 |
12-3-2012 12:37 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Daar is je probleem al, je moet zeker wel een 8 hebben
ja minimaal idd
|
|
|
|