Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NS1 Gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 676 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66062 - NS1 Gat in zuiger
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 11-3-2012 21:58 Print topicpost

Posts: 597
Ik was vanmiddag even naar mijn neef in duitsland geweest en op de terugweg schee de honda er op eens mee uit. toen voelde de kickert en aanduwen ging heel erg licht

thuis kappen bougie en uitlaat eraf. de bougie is helemaal gesmolten aan de punt en via het gat kan je dwars door de zuiger heen kijken.

Ik denk zelf dat het komt door de bougie.
Toen ik mijn ontsteking heb vervangen van een nsr50 type(dacht ik) naar een orginele ns1 dat ik ook een ander type bougie heb moeten hebben.

heb toen wel een nieuwe erin gedaan maar wel hetzelfde type weer.

dus kan dit door de bougie komen of ligt het ergens anders aan?

Foto's volgen,
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub

Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-3-2012 22:00 Print reply

Posts: 9841
zou best de bougie kunnen zijn, maar ook een te arm mengsel. Door een te kleine sproeier, vuil in je sproeier of valse lucht.

 
Too cool for school!
Venlonaer 11-3-2012 22:05 Print reply

Posts: 2431
Staat de ontsteking wel goed getimed?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
roy1263 11-3-2012 22:11 Print reply

Posts: 597
ontsteking gaat helemaal elektronisch.

had eerst sproeier 105 maar daar begon die mee te bokken en stotteren met de nieuwe ontsteking.

heb nu een 100 maar daar had die een dipje mee bij de 5000 toeren ongeveer. dus de luchtschroef er een heel rondje in gedraaid, dipje is meteen weer weg.
Wou eigenlijk een sproeier 102 hebben maar die hadden ze niet bij de plaatselijke brommerboeren wel 100, 104 en 105.
kan ze wel op internet krijgen maar moet ik meteen een complete set halen en daar heb ik geen trek aan

dus denk ik gewoon dat het aan de bougie heeft gelegen.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2012 22:28 Print reply

Posts: 8607
Hoe veel kilometer heb je aan één stuk gereden, aan welke snelheid, met welk toerental ?
Niets opgemerkt aan de temperatuurmeter ?
Geen vermogengebrek gevoeld ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
roy1263 11-3-2012 22:39 Print reply

Posts: 597
ik was nog geen 5 minuten onderweg en toen sloeg die af.

Ik reed eerst rustig omdat die nog koud was.
na 1 kilometer reed ik rustig in de toeren en wou ik optrekken maar merkte ik wel dat die minder trok. ik dacht dat het kwam omdat die nog beetje koud was. ik reed hier ongeveer 60

toen ik vrij baan kreeg trok ik hem wat hoger in de toeren en reed ik rond de 80/90 en nog aan het accelereren. toen sloeg die af en heb ik de koppeling ingetrokken en ben ik gaan remmen tot ik stilstond. toen in de vrij gezet en paar keer gekickt maar merkte dat her verrassend licht ging allemaal. ook met aanduwen.

toen maar naar iemand gebeld en ding nu thuis in de schuur staan.

Op de termometer kon ik niks zien tijdens het rijden want ik heb mijn contactslot kapot en doet mijn thermometer, knipperlichten en remlichten het soms wel en soms niet. tijdens het rijden werkte het niet. maar toen ik stilstond en hem ging aanduwen deed de thermometer het wel en stond die ongeveer in het midden dus wel oke.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Wizard1894 11-3-2012 22:42 Print reply

Posts: 695
teveel voorontsteking (pingen) cdi of niet je kan hem wel afstellen.
 
roy1263 11-3-2012 22:44 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
teveel voorontsteking (pingen) cdi of niet je kan hem wel afstellen.


dan moet je mij eens even uitleggen hoe ik dat zou moeten doen. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen bij een elektronische ontsteking.

hij liep met die ontsteking eerst wel gewoon goed enzo

 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2012 22:46 Print reply

Posts: 8607
Een gesmolten bougie en de temperatuur in orde...nee dat kan niet.
Ik gok op te arm afgesteld, of oliepompje stuk als je dat nog gebruikt. Maar ontsteking te vroeg kan ook.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
[...]


dan moet je mij eens even uitleggen hoe ik dat zou moeten doen. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen bij een elektronische ontsteking.

hij liep met die ontsteking eerst wel gewoon goed enzo



Je grondplaat van je ontsteking kan je iets verdraaien.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-3-2012 om 22:48 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 11-3-2012 22:49 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy1263
[...]


dan moet je mij eens even uitleggen hoe ik dat zou moeten doen. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen bij een elektronische ontsteking.

hij liep met die ontsteking eerst wel gewoon goed enzo




De grondplaat kan je stellen. Schuiven. Hiermee bepaal je het onstekingstijdstip.

Wat is je hittegraad bougie? Daar kan het probleem ook zitten
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Frysk 11-3-2012 23:05 Print reply

Posts: 34930
Verkeerde bougie, heb het tot 2x toe ook meegemaakt (1x met NS1 blok)
 
giggitybyte
Venlonaer 11-3-2012 23:12 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
teveel voorontsteking (pingen) cdi of niet je kan hem wel afstellen.


dit bedoelde ik dus met je ontsteking fout getimed, te veel voorontsteking dus wat dus in eindigt in pingelen
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
mbx-genieter 12-3-2012 6:56 Print reply
Posts: 758
Een ns1 onsteking kan je NIET vervroegen die hebben een vaste grondplaat, tenzij de grondplaat is aangepast.
Ik denk een combinatie van te arm mengsel en verkeerde bougie.

 
roy1263 12-3-2012 12:10 Print reply

Posts: 597
mijn grondplaat kan ik inderdaar niet verstellen.

Ik had er een BPR6ES in zitten verder weet ik niet wat er op stond

ga nu even cilinder en zuiger eraf halen en vanavond zal ik foto's plaatsen van het hele gebeuren
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
JB1 12-3-2012 12:19 Print reply

Posts: 14881
Daar is je probleem al, je moet zeker wel een 8 hebben
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Wizard1894 12-3-2012 12:37 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Daar is je probleem al, je moet zeker wel een 8 hebben


ja minimaal idd
 

Dit topic is 5904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved