Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tikkend geluid in de cilinder als hij warm is. HONDA mtx Sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 449 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66060 - Tikkend geluid in de cilinder als h...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondamtxshdaan 16-3-2012 0:59 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


een paar antworden voor je problemen.
1 olie/imal in de remkabel laten lopen voorwiel er uit halen remblokken opschuren en het loop vlak van de rem. het asje in de remplaat smeren met vet. dan remt het ding weer.
2 voorvork er uit halen kogeltjes en cupjes schoon maken. nieuw vet er in en in elkaar zetten dan de speling af stellen.
3 waar is het af gebroken in de cilinder of een koel rib?
4 het rubber van het lucht filter over gieten met kokend water. beetje vet langs de buiten kant van de carburateur en wurmen maar. reken maar dat je hem er om krijgt
5 km teller kijken of het worm wiel in het voorwiel goed zit. controleren of de kabel heel is. controleer de teller door middel van een lusiver stokje rond te draaien in de teller. toerenteller het zelfde verhaal als de km teller.
6 tapend er uit draaien. nieuw tapend kopen voor 4 euro. of lands de bouwmarkt om een stuk m6 draad eind te kopen.
7 ik heb nog nooit en mtx een worst van tafel zien trekken.
8 ga hem is af stellen. uitlaat schoon branden.
9 een nieuwe originele hendel kost 20 euro. smeer gelijk je koppelings kabel.
10 tank minder vol gooien. nieuw rubbertje onder de dop. mijn ss50 heeft er ook last van. een originele dop komen er maar een paar druppels uit en een imi dop komt er een hele water val over de tank lopen bij het remmen.

met andere woorden. kom achter die computer vandaan en geeft dat ding is wat onder houd.
alle kabels smeren met olie.
is een keer alles goed na lopen met het blok vraag desnoods of iemand je er bij wil helpen.
de remmen even opschuren en de asjes in de remplaat wat nieuw vet er aan smeren.

als je in de buurt van zutphen woont kom langs dan wil ik je wel een eind op weg helpen.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 16-3-2012 om 0:28 uur.


Bedankt voor je oplossingen, en ik woon niet bepaald in de buurt maar bedankt voor je aanbod.

Ik zit persoonlijk zelf aan 2 dingen te denken.

OF ik doe hem weg, verkoop hem desnoods aan die kerel hierboven voor zijn onderdelen.

OF Ik koop een gereviseerd blok van €155,- compleet met cilinder (Euro of origineel) Wel een 5bak in plaats van de originele 4.
En:
toerentellerkabel honda mtx /mt 5,00
koppelingsstrop honda mtx 6,00
set grepen honda mt /mtx geel 5,00
voorrem kabel honda mtx /mt 5,00
remstrop honda mtx 6,00

Totaal: €201.05

Repareer het balhoofd, volg jou instrucies op voor de luchtfilter. en smeer alles lekker goed.

Welke keuze zal ik maken?
 
4takker 16-3-2012 1:07 Print reply

Posts: 2395
als je hem verkoopt krijg je er toch geen drol voor.

ik zou hem gewoon lekker op je gemak op knappen.

het blok reviseren is natuurlijk het mooiste dan weet je dat dat goed is.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Diamond0313 16-3-2012 16:48 Print reply

Posts: 435
ik zou hem inderdaad ook reviseren en die andere onderdelen kosten dan ook geen drol, en je hebt er weer een leuk project bij!
 
hondamtxshdaan 16-3-2012 19:42 Print reply
Posts: 30
Ik ga hem niet reviseren, maar ik koop een gereviseerd blok!
 
bro123 16-3-2012 20:05 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamtxshdaan
Ik ga hem niet reviseren, maar ik koop een gereviseerd blok!

van particulier?
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
Diamond0313 16-3-2012 20:11 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamtxshdaan
Ik ga hem niet reviseren, maar ik koop een gereviseerd blok!

moet je wel goed opletten, ik had mijn brommer ook met gereviseerd blok gekocht, maar blok was misschien wel 20000km terug gereviseerd of zo
 
hondamtxshdaan 16-3-2012 21:28 Print reply
Posts: 30
Yep van particulier, hij zegt dat het blok 1500km geleden is gereviceerd.
 
hondamtxshdaan 17-3-2012 15:00 Print reply
Posts: 30
Ik ga dat blok niet kopen, kheb er 1tje van een honda specialist gezien. Compleet gereviseerd met cilinder erop en eraan.
 
4takker 17-3-2012 15:10 Print reply

Posts: 2395
reviseer hem zelf. dan weetje wat je in de kuip hebt.

zoon ding bij een specialist laten reviseren dan weet je nog niet wat er aan het blok is gedaan. hij kan wel van alles zeggen dat er aan gedaan is maar is het ook zo.


ik ken zoon specialist in de 4takt wereld. die een gereviseerd blok heeft verkocht. de specialist heeft het blok er onder gezet en na het af tikken van een astronomisch bedrag. was het nog niet goed zelfs na diverse malen terug komen en weer iedere keer vors af tikken voor de reparatie's. die man is naar een andere specialist toe gegaan. en die heeft gewoon geconcludeerd dat er geen gereviseerd blok onder is gehangen. de kick start as en schakel as waren de tanden van kapot. dat zou je verwachten dat bij een revisie vervangen word. volgens de eerste specialist waren die niet leverbaar. fout kickstart as 15,- schakels as 20,- dat weet bijna iedereen in het 4takt wereldje. zal dus gewoon een net blok zijn geweest was de eerste specialist op de plank had liggen.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 6127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved