Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tikkend geluid in de cilinder als hij warm is. HONDA mtx Sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 427 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66060 - Tikkend geluid in de cilinder als h...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 12-3-2012 15:32 Print reply

Posts: 2395
ik zou eerst is beginnen met de kop en cilinder er af te trekken en kijken of je daar iets aan ziet of er iets raakt. kan al de koppakking zijn wat kenny zegt. ik weet niet hij bij zoon mtx de tapenden staan. soms kan je namelijk de er op meerdere op leggen dan komt het gat in de pakking net niet overeen met het gat van de cilinder.

als je nergens sporen zien dat er iets raakt zou ik is grondig de krukas controleren of speling.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
hondamtxshdaan 12-3-2012 17:23 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mij komt de zuiger wel tegen de kop aan.
Makkelijkste manier om dit te meten is met tin.

Die in een L buigen, door het bougiegat naar binnen doen en dan kicken, kan je zien hoeveel die in deukt.

Of is je diameter van de koppakking iets te klein?


Wat bedoel je met tin?, denk niet dat het aan de koppakking ligt.
 
hondamtxshdaan 12-3-2012 17:24 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zou eerst is beginnen met de kop en cilinder er af te trekken en kijken of je daar iets aan ziet of er iets raakt. kan al de koppakking zijn wat kenny zegt. ik weet niet hij bij zoon mtx de tapenden staan. soms kan je namelijk de er op meerdere op leggen dan komt het gat in de pakking net niet overeen met het gat van de cilinder.

als je nergens sporen zien dat er iets raakt zou ik is grondig de krukas controleren of speling.


Ik zal deze week ff kijken of k iets kan zien aan de koppakking.
 
RutgerDTmx 13-3-2012 17:04 Print reply

Posts: 211
weet je zeker dat je diameter goed is? ik had dit geluid ook een keer, toen was het gat in de pakking kleiner dan de diameter van de zuiger, (was een rare koppakking niet van koper). als je de kop eraf haalt en dan het plaatje tegen een uithoek aan probeert te duwen (net alsof je hem door de schroeven heen eraf probeert te schuiven) ga dan terwijl je kracht zet op de pakking je kickstarter rond bewegen. Voel je iets aan het plaatje? ik kon toen gewoon de pakking op en neer zien gaan

3000 stationair is trouwens niet laag, ik heb mn 60cc eens 5minuten lang 900 stationair laten draaien, hielt ie daarna nog makkelijk vol maar toen verveelde ik me, alleen sloeg ie soms af na het rijden dus nu is ie (hoog)1500 ofzo want origineel is 1200
 
sjoerd456 13-3-2012 19:49 Print reply

Posts: 274
Ik had m'n tsx vandaag trouwens voor de lol eens op 500 toeren stationair laten draaien, en hij sloeg niet af lukt trouwens niet als hij nog koud is

maar ik zou denken dat de zuiger inderdaad de kop aanraakt. Je had hier geen last van toen je andere cilinder er nog op zat? Je kan trouwens ook gewoon wat extra 2T olie gebruiken ipv een grotere sproeier
 
Venlonaer 13-3-2012 19:50 Print reply

Posts: 2431
check je drijfstang eens heel nauwkeurig op speling
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
hondamtxshdaan 13-3-2012 20:53 Print reply
Posts: 30
Ik zal eens kijken of het aan de koppakking ligt, ik hoop het, en ik heb ff geen zin om heel die cilinder weer eraf te slopen om speling te controleren, want dit heb ik al gedaan en er zat geen speling op.
 
hondamtxshdaan 15-3-2012 23:25 Print reply
Posts: 30
Het lach niet aan de koppakking, toen ik mijn cilinderkop er terug op wilde zetten is er 1 tapeind afgebroken. Ik ben er nu een beetje klaar mee. Helaas.. RIP MTX..
 
Diamond0313 15-3-2012 23:34 Print reply

Posts: 435
(heb je foto's van je mtx?)R.I.P. mtx

Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 15-3-2012 om 23:35 uur.
 
hondamtxshdaan 15-3-2012 23:46 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
(heb je foto's van je mtx?)R.I.P. mtx

Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 15-3-2012 om 23:35 uur.

[/URL]


 
Venlonaer 15-3-2012 23:48 Print reply

Posts: 2431
zo die is vers

Waarom doe je er dan niet ander tapeind in, desnoods ander blok eronder pleuren en weer gaan met die banaan?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
4takker 15-3-2012 23:48 Print reply

Posts: 2395
een gebroken tapeind is toch geen probleem.
even een nieuw tapend regelen die er in draaien en gaan met het hok.
of heb je het draad ik het carter verrot gedraait?


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
hondamtxshdaan 15-3-2012 23:56 Print reply
Posts: 30
Zoals ik al zei, ik heb er gewoon echt geen zin meer in, dat ding mankeert van alles:

1.Voorrem niet goed, nieuw draadje, klaar.
2. Balhoofd heeft klein beetje speling en is stroef
3. NET NIEUWE cilinder is al een stuk vanaf gebroken aan de zeikant, kut kwaliteit dus..
4. Luchtfilter past niet goed over carburateur
5. Geen KM teller, geen Toerenteller.
6. Tapeind afgebroken
7. Trekt stront
8. Rijd maar 50 km/uur.
9. koppelingshendel is van een fietsremhendel ofzoiets.
10. Benzine komt als de tank vol is langs de tankdop eruit lopen.

dit komt nu in me op, zal wel nog meer aan de hand zijn. Ohja, dat tikkende geluid wat uit mijn cilinder kwam als tie warm was..

Hij ziet er idd vet uit, maar heeft me alleen maar voor problemen gezorgd.
 
Diamond0313 16-3-2012 0:19 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamtxshdaan
[...]

afbeelding[/URL]



hot ding, zonde van die mankementen idd.. die van mij ben ik nu ook kwaaltjes aan het uithalen ben je ff bezig maar heb je wel wat. weet iemand een mtx-sh voor onderdelen?

Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 16-3-2012 om 0:20 uur.
 
4takker 16-3-2012 0:27 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamtxshdaan
Zoals ik al zei, ik heb er gewoon echt geen zin meer in, dat ding mankeert van alles:

1.Voorrem niet goed, nieuw draadje, klaar.
2. Balhoofd heeft klein beetje speling en is stroef
3. NET NIEUWE cilinder is al een stuk vanaf gebroken aan de zeikant, kut kwaliteit dus..
4. Luchtfilter past niet goed over carburateur
5. Geen KM teller, geen Toerenteller.
6. Tapeind afgebroken
7. Trekt stront
8. Rijd maar 50 km/uur.
9. koppelingshendel is van een fietsremhendel ofzoiets.
10. Benzine komt als de tank vol is langs de tankdop eruit lopen.

dit komt nu in me op, zal wel nog meer aan de hand zijn. Ohja, dat tikkende geluid wat uit mijn cilinder kwam als tie warm was..

Hij ziet er idd vet uit, maar heeft me alleen maar voor problemen gezorgd.


een paar antworden voor je problemen.
1 olie/imal in de remkabel laten lopen voorwiel er uit halen remblokken opschuren en het loop vlak van de rem. het asje in de remplaat smeren met vet. dan remt het ding weer.
2 voorvork er uit halen kogeltjes en cupjes schoon maken. nieuw vet er in en in elkaar zetten dan de speling af stellen.
3 waar is het af gebroken in de cilinder of een koel rib?
4 het rubber van het lucht filter over gieten met kokend water. beetje vet langs de buiten kant van de carburateur en wurmen maar. reken maar dat je hem er om krijgt
5 km teller kijken of het worm wiel in het voorwiel goed zit. controleren of de kabel heel is. controleer de teller door middel van een lusiver stokje rond te draaien in de teller. toerenteller het zelfde verhaal als de km teller.
6 tapend er uit draaien. nieuw tapend kopen voor 4 euro. of lands de bouwmarkt om een stuk m6 draad eind te kopen.
7 ik heb nog nooit en mtx een worst van tafel zien trekken.
8 ga hem is af stellen. uitlaat schoon branden.
9 een nieuwe originele hendel kost 20 euro. smeer gelijk je koppelings kabel.
10 tank minder vol gooien. nieuw rubbertje onder de dop. mijn ss50 heeft er ook last van. een originele dop komen er maar een paar druppels uit en een imi dop komt er een hele water val over de tank lopen bij het remmen.

met andere woorden. kom achter die computer vandaan en geeft dat ding is wat onder houd.
alle kabels smeren met olie.
is een keer alles goed na lopen met het blok vraag desnoods of iemand je er bij wil helpen.
de remmen even opschuren en de asjes in de remplaat wat nieuw vet er aan smeren.

als je in de buurt van zutphen woont kom langs dan wil ik je wel een eind op weg helpen.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 16-3-2012 om 0:28 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 6128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved