Ik heb een honda mt5 met een mikuni 22mm carburateur. Ik heb al een aantal topics bekeken maar ik kom er niet uit.
Nu het probleem, ongeveer 2 weken terug reed ik vol gas op de weg. Toen ik wou stoppen deed ik het gas terug maar er gebeurde niks, het gas bleef dus hangen.
Nu heb ik meerdere malen de carburateur en de gasschuif schoongemaakt. De gasnaald is recht en de gasschuif komt helemaal beneden als ik hem erin doe. Ook de veer is nog prima (voor zover ik weet...) Als je hem dus aan kickt zonder gas te geven blijft hij netjes stationair draaien. Maar zodra je een beetje gas geeft blijft hij hangen. Op ongeveer 3/4 gas. Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Kijk eens of je gaskabel nergens kapot of klem zit.
Is de gasschuif ook iedere keer als je hem schoonmaak vervuild van zand o.i.d dan eens aansluiting van luchtslang naar carb controleren.
Maar vermoed dat jou probleem in je gaskabel zit.
haak je gaskabel eens los van je gesschuif. Steek je carbu terug ineen en beweeg met je vingers je gasschuif. check vooral op speling en eventuele bramen.
als je niets bijzonder merkt, ligt het probleem aan je gaskabel zoals hier al is aangegeven
Ik ben nu achter het probleem: Ik doe de gasschuif er goed in maar als ik gas geef dan draait hij een kwartslag en dan past hij er niet goed meer in. Met gevolg dat de gasschuif niet helemaal naar beneden komt en dus 3/4 gas geeft. Moet ik nu een andere veer gebruiken ofzo? Wat kan ik doen?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik ben nu achter het probleem: Ik doe de gasschuif er goed in maar als ik gas geef dan draait hij een kwartslag en dan past hij er niet goed meer in. Met gevolg dat de gasschuif niet helemaal naar beneden komt en dus 3/4 gas geeft. Moet ik nu een andere veer gebruiken ofzo? Wat kan ik doen?
ding kan er toch op 1 manier in ofwa?
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: JB1
Eventjes opschuren met korrel 1200 oid
De gasschuif? Waarom die gaat gewoon niet stroef op en neer. Ik denk dat de veer hiervoor zorgt dat hij een kwartslag draait, maar moet ik de veer anders erin doen of moet ik andere veer?
Ja hij past maar op een manier want aan de onderkant zit een uitsparing waar de stationair schroef invalt. Maar als ik gas geef gaat hij dus omhoog en op een gegeven moment gaat hij uit die voorbij de stationair schroef en dan draait hij gelijk een kwartslag. En dan past hij natuurlijk niet meer...
Ja hij past maar op een manier want aan de onderkant zit een uitsparing waar de stationair schroef invalt. Maar als ik gas geef gaat hij dus omhoog en op een gegeven moment gaat hij uit die voorbij de stationair schroef en dan draait hij gelijk een kwartslag. En dan past hij natuurlijk niet meer...
klinkt alsof je iets mist, ding kan normaal niet verdraaien.
effe kijken of je onderdelen erin hebt zitten?
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
klinkt alsof je iets mist, ding kan normaal niet verdraaien.
effe kijken of je onderdelen erin hebt zitten?
Wat zou er dan in moeten zitten? Ik heb de gasschuif met daarin de gasnaald en een rond plaatje waar ook een uitsparing inzit voor de gaskabel en de veer.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hehe dat betekent dus dat je nog meer dan volgas kunt geven?
klinkt als verkeerde gasschuif erin.
Zou de gasschuif dan als je volgas geeft niet voorbij de stationair schroef moeten komen? En ik rij hier al meer dan 1,5 jaar mee zonder dit probleem te hebben gehad dus lijkt me niet.