Aangezien mij Honda Mb met imitatie cabr. de laatste tijd alleen maar slecht blijft lopen en ik hem niet goed afgesteld krijg heb ik maar besloten om er een originele Keihin op te zetten.
Maar nou is mijn vraag, kan ik beter een gewone 12mm er op zetten of een 18mm?
En zou een 18mm ook drastisch meer verbruiken dan een 12mm op een gewone 50cc?
Alvast bedankt
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Gewoon een 12mm erop zetten tenzij je geen originele set-up meer heb.
Bedenk maar: 50cc= 12mm-16mm-18mm???
70cc= 12mm??-16mm-18mm
80cc+ =18mm t/m ???
Setup is voor zover ik weet: 12mm imi carb. 50cc ook imitatie en Luhao snel uitlaat.
Maar ben misschien nog van plan om mn cilinder te laten tunen.
Dus een 18mm zou in principe nog wel redelijk zijn op zo'n setup?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Een 18mm zou moeten kunnen maar zou eerder voor een 16mm gaan daar is die net wat beter mee af te stellen.
Keihin heeft toch alleen maar 12 en 18mm carburateurs?
Of bedoel je Mikuni?
Nee hoor ze hebben 12mm-16mm-18mm-21mm allemaal van keihin.
Je kan ze zelfs nog nieuw kopen bij motoimport of cmsnl.com en ik geloof ook bij de m-shop.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
18 mm is vrij lomp voor 50cc, ik zou idd ook voor een 16mm gaan.
Maar wat zouden dan de nadelen zijn?
Hoog verbruik?
Moeilijk af te stellen?
Want als die er gewoon zo al op zou kunnen zou het ook makkelijker zijn voor de toekomst, als ik er nog een keer een 70cc op wil zetten ofzo.
Het is ook gewoon dat ik meestal eerder een 18mm op marktplaats ofzo tegen kom dan een 16mm, en of die 2mm verschil nou zo veel uit kan maken..
Maar iedereen iig bedankt voor de antwoorden!