Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vragen over malossi MHR 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66051 - Vragen over malossi MHR 80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 9-3-2012 17:50 Print topicpost

Posts: 6718
Ik heb m'n cilinder wss versleten en nu heb ik een malossi MHR 80 op t oog.

Even een paar vragen erover aangezien ik bij t zoeken allemaal vage dingen vond (replica team en normaal enz).

- Wat is nou de powerband bij die cilinder?
- Hoe zit t met de slijtage? Dus hoelang gaat het ong mee.
- Is het een heel erg snelle cilinder?
- Kan die icm Leovince V6 en 19 mm carb?
- Is het verbruik veel meer dan met bv DR80?

Hoor graag wat jullie er van weten/denken.

weet iemand of deze op de malossi 50mm past?
http://www.josdijkma...d&productId=7615

of deze
http://www.josdijkma...d&productId=7808

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-3-2012 om 18:12 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Chiel1994 9-3-2012 19:41 Print reply

Posts: 628
Waarom zou je die dingen erop willen doen?
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 9-3-2012 20:12 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Waarom zou je die dingen erop willen doen?


scheelt een 10tje (de helft)

als arme student is dat best een hoop als je 250 de maand moet lenen om rond te komen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Makrolon 9-3-2012 20:13 Print reply

Posts: 6733
Als je een arme student bent werk je niet genoeg.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Aprilia RX 50 2003 9-3-2012 20:15 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Als je een arme student bent werk je niet genoeg.


mmm
school week van 35 uur. elke dag ca 2 a 3 uur huiswerk. s'avonds 1.5 uur werken. en dan op sommige vrije middagen ook nog bij beunen.
niet iedere uitwonende student krijgt alles van pappie en mammie he
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 9-3-2012 21:34 Print reply

Posts: 60390
godverkanker, gebruik die search functie eens man.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 9-3-2012 21:42 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
godverkanker, gebruik die search functie eens man.


dan weet ik nog niet of die zuigerveren passen en vind je allemaal vage verhalen en altijd vaak blijkt t erop neer te komen dat ze het over de team of de replica hebben.

maar als jij zo alwetend ben mag je me wel even alles vertellen over de mhr en dan kun je me vast ook vertellen of die zuigerveren passen.
of een link waar alles in staat mag ook maar lijkt me stug dat je die gaat vinden
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 9-3-2012 21:44 Print reply

Posts: 60390
Je hebt het over 1 van de meest gebruikte cilinders in de brommerwereld als je het over schakels hebt, en de wereld houd echt niet op bij brommerforum.nl

En je kan zelf ook wel dijkman mailen met de vraag welke zuigerveer er op een MHR80 past, je doet alsof die cilinder pas 3keer verkocht is op aarde.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joop_Karel_Spank 9-3-2012 21:50 Print reply
Posts: 278
als je echt een arme student was had je gewoon een airsal cilindertje gekocht en die zelf nog even gebevelt waar nodig heb me er wel eens op ingelezen dat voor derbi blok de airsal 80cc ongeveer hetzelfde moet doen als een MHR replica, de 70cc is hoogtoeriger. Maar kan je er het fijne niet van vertellen want ik heb uiteindelijk een 70cc import gekocht en mn derbi half opgeknapt en nog niet verder mee gegaan :P
 
Aprilia RX 50 2003 9-3-2012 21:53 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
als je echt een arme student was had je gewoon een airsal cilindertje gekocht en die zelf nog even gebevelt waar nodig heb me er wel eens op ingelezen dat voor derbi blok de airsal 80cc ongeveer hetzelfde moet doen als een MHR replica, de 70cc is hoogtoeriger. Maar kan je er het fijne niet van vertellen want ik heb uiteindelijk een 70cc import gekocht en mn derbi half opgeknapt en nog niet verder mee gegaan :P


scheelt dat die mhr 2e hands bij een maat weg komt en alleen een zuiger veer mist.

voor dat geld heb ik geen airsal ik ben heus niet 250+ wezen betalen voor een nieuwe

verder heb ik niet echt goede ervaringen met advies van brommerboeren. altijd dingen aanraden die: of niet passen, of veel te dure ori meuk.
en aangezien er toch vrij veel mensen zijn die met die cilinder rijden zijn er vast wel mensen die even niks te doen hebben en even een vraagje willen beantwoorden

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-3-2012 om 21:54 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 9-3-2012 21:56 Print reply

Posts: 60390
Ik wil best je vraag beantwoorden, maar niet als je van die doorsnee kut vragen gaat stellen die al tig keer langsgekomen zijn
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
KevRat 10-3-2012 9:44 Print reply

Posts: 157
- Wat is nou de powerband bij die cilinder?
- Hoe zit t met de slijtage? Dus hoelang gaat het ong mee.
- Is het een heel erg snelle cilinder?
- Kan die icm Leovince V6 en 19 mm carb?
- Is het verbruik veel meer dan met bv DR80?

Powerband ligt vaak aan je uitlaat. Als jij een laagtoerige uitlaat hebt zal die ook de powerband laagtoeriger hebben. Met een hoogtoerige uitlaat the same. Maar de cilinder is wel wat meer gemaakt op middeltoerig.
Slijtage ligt aan hoe je hem gebruikt. De MHR zijn wel goede cilinders en kunnen wel wat hebben, maar ligt er ook aan hoe je er mee om gaat. Rij je altijd iets vetter en stel je hem goed af dan kun je heel wat kilometertjes plezier hebben. Onderhoud,onderhoud, onderhoud.
Heel erg snelle cilinder is het wel redelijk. Zoals al gezegd het is een erg goede cilinder en kan ook wel wat presteren en daarbij het is wel 80cc!
Leovince V6 is er mooie uitlaat, maar je zal er met een 80cc erbij niet veel meer mee kunnen. Op de 50cc is het een perfect snel uitlaatje, maar 80cc gaat knijpen. Zou zoeken naar iets wat beter past bij 80cc zoals een yasuni hmr 2.
19mm carb kan wel, maar zou een grotere erin zetten. 21mm zou wel wat fijner lopen.
Verbruik is ook weer afhankelijk van je rijstijl. Neem jij alles gemaakt op laagtoerig dan zal je ook minder verbruiken.

De zuigerringen zouden gewoon moeten passen

Volgens mij klopt het zo

 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
koen007 12-3-2012 9:09 Print reply

Posts: 414
Je hebt 3 soorten malossi cilinder's
-De mhr replica 2 zuigerveren / behoorlijk laagtoerig

-de gewone mhr 1 zuigerveer / heeft behoorlijk wat koppel bij lage toeren maar kan toch nog lang doorgaan

-en de mhr team 1 zuigerveer / behoorlijk hoogtoerig niet ideaal voor dagelijks gebruik

Dat de eerste cilinder de naam hmr replica heeft wil niet zeggen dat het een imitatie is oid.
de hmr replica heeft 2 zuigerveren en dat hebben de andere twee niet.

Deze zuigerveren moet je hebben:
http://www.josdijkma...d&productId=4951
 

Dit topic is 4881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved