koetjeboe91 |
6-3-2012 21:53 |
Posts: 2096 |
zoeken en zij zult vinden
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Custompuch |
6-3-2012 21:55 |
Posts: 290 |
aan zo'n reactie heb ik niks.
reageer dan niet.
|
|
|
|
TZRBart |
6-3-2012 22:04 |
|
Custompuch |
6-3-2012 22:08 |
Posts: 290 |
bedankt voor het zoeken!
die had ik al is gevonden, daar zei Jolem, als de weerstand warm kleiner is, is hij kapot,
en daaronder zei iemand, weerstand is bij mij juist hoger,
daarom twijfel ik nu
|
|
|
|
koetjeboe91 |
6-3-2012 22:16 |
Posts: 2096 |
even uit me hoofd moest de ontstekingsspoel iets hebben tussen de 50 en 300 Ohm. indien je een pickupspoel hebt dan moet deze tussen de 10 en 100 Ohm zitten. deze informatie hebt ik ooit eens op gezocht met me oude vriend google.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Custompuch |
6-3-2012 22:17 |
Posts: 290 |
tsx spoel moest rond de 150 a 160 ohm zijn,
dat is ie koud, warm dus veel meer.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
6-3-2012 22:21 |
Posts: 2096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
tsx spoel moest rond de 150 a 160 ohm zijn,
dat is ie koud, warm dus veel meer.
ja maar wat is veel meer voor het ene merk is dat 5 of 7 ohm voor het andere merk 10 of zelfs meer. bel anders morgen de brommerboer op en vraag of hij deze waardes weet. mijn tip is wees niet bang om te bellen ze bijten niet (niet hard tenminste) zodra je deze waardes weet kun je ze opschrijven en eventueel posten op het forum zodat andere mensen er ook wat aan hebben.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
6-3-2012 22:44 |
Posts: 9841 |
ja of je houdt gewoon aan wat haynes geeft en post dat op het forum, zoals dat al 100keer gebeurd is.
het probleem is dat dat niet meer te vinden is, omdat iedereen onzinwaardes die de bromboer, die in veel gevallen ook nog de lokale dorpsgek is, uit zn duim staat te zuigen nadat ie ze uit zn mouw heeft geschud.
Ik ga wel googlen want ik heb mn haynes ritueel verbrand toen de tsx weg ging.
edit. ah. post gevonden waarin ik zeg dat ik geen haynes meer heb
er is vast wel iemadn die em wel heeft, maar ergens hangt me 160 ohm bij.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 6-3-2012 om 22:46 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
dirktimmer |
7-3-2012 12:05 |
Posts: 1737 |
150 Ohm koud minimum, dat zegt Suzuki. warm geen idee, dat staat nergens.
Als je tsx alleen wil starten met duwen en niet met kickstart is het 99 vd 100 keer de spoel. op toeren lopen ze dan nog wel ok.
|
|
|
|
Custompuch |
7-3-2012 18:12 |
Posts: 290 |
van deze antwoorden word ik ook niet veel wijzer?
|
|
|
|
Jolem |
7-3-2012 18:34 |
Posts: 127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
van deze antwoorden word ik ook niet veel wijzer?
Ik reviseer electromotoren voor m'n werk, hier hanteren we de regel: meer dan 10% verschil in ohms tussen koud (20*c) en warm (100-120*C) is afkeur. Dit kunnen we dan ook met uitgebreidere meetapparatuur onderbouwen.
Nou is jou spoeltje natuurlijk geen electromotor, maar het principe is het zelfde. Bij jou is het verschil ruim 30% dus ik denk dat hij kapot is. Het koperdraad zelf, maar vooral de isolatiehars verweert gewoon naar verloop van tijd.
Ik zou kijken of je ergens een goede spoel kan vinden, als het hiermee is opgelost, kan je die oude weggooien.
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 7-3-2012 om 18:35 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 7-3-2012 om 18:36 uur.
|
|
|
|
Floris-tsx |
7-3-2012 20:08 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
van deze antwoorden word ik ook niet veel wijzer?
Wijzer zul je ook niet worden heb ik wel gemerkt. Aan het antwoord van dirktimmer had je al genoeg. Of kon je niet bedenken dat 150 ohm conform jouw bevindingen was ?
In de Haynes van mijn tsx staat het volgende:
Ignition source coil
Resistance-black/red to black/white 120-190 ohm
Check of je spanningsregelaar onder je zadel niet los zit. Of dat er überhaupt een van de elektronische onderdelen slecht of af en toe massa contact maakt. Iedereen heeft altijd grote verhalen over falende spoelen, terwijl vaak kleine slordigheden tijdens het sleutelen tot dit soort vervelende problemen leiden.
edit; mijn brommer stotterde ook een hele tijd. Bij mij was mijn ketting op een gegeven moment tegen de zwart rode draad van de ontsteking gaan lopen en als ik dan wat vaart maakte, rekte de ketting en stotterde dus de hele brommer. Check dit soort dingen echt!
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 7-3-2012 om 20:13 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-3-2012 21:42 |
Posts: 9841 |
mee eens. je fysieke bedrading nalopen, en vooral de stekkers en massapunten goed GOED goed fixen is altijd stap 1 bij elektrische problemen.
|
|
Too cool for school! |
|