Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontstekingsspoel tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #66045 - Ontstekingsspoel tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custompuch 6-3-2012 21:48 Print topicpost

Posts: 290
Mijn ontstekingsspoel heeft koud een waarde van 150 a 160 ohm, en warm 220 of meer.

spoel kapot?

brommer stottert namelijk erg als hij warm is, andere sproeiers etc geprobeerd, dat is het niet.
 

koetjeboe91 6-3-2012 21:53 Print reply

Posts: 2096
zoeken en zij zult vinden
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Custompuch 6-3-2012 21:55 Print reply

Posts: 290
aan zo'n reactie heb ik niks.
reageer dan niet.
 
TZRBart 6-3-2012 22:04 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
aan zo'n reactie heb ik niks.
reageer dan niet.



http://www.brommerforum.nl/showtopic/65822

Even gezocht en iets gevonden, misschien een tip voor jou?
 
Custompuch 6-3-2012 22:08 Print reply

Posts: 290
bedankt voor het zoeken!

die had ik al is gevonden, daar zei Jolem, als de weerstand warm kleiner is, is hij kapot,

en daaronder zei iemand, weerstand is bij mij juist hoger,

daarom twijfel ik nu
 
koetjeboe91 6-3-2012 22:16 Print reply

Posts: 2096
even uit me hoofd moest de ontstekingsspoel iets hebben tussen de 50 en 300 Ohm. indien je een pickupspoel hebt dan moet deze tussen de 10 en 100 Ohm zitten. deze informatie hebt ik ooit eens op gezocht met me oude vriend google.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Custompuch 6-3-2012 22:17 Print reply

Posts: 290
tsx spoel moest rond de 150 a 160 ohm zijn,

dat is ie koud, warm dus veel meer.
 
koetjeboe91 6-3-2012 22:21 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
tsx spoel moest rond de 150 a 160 ohm zijn,

dat is ie koud, warm dus veel meer.



ja maar wat is veel meer voor het ene merk is dat 5 of 7 ohm voor het andere merk 10 of zelfs meer. bel anders morgen de brommerboer op en vraag of hij deze waardes weet. mijn tip is wees niet bang om te bellen ze bijten niet (niet hard tenminste) zodra je deze waardes weet kun je ze opschrijven en eventueel posten op het forum zodat andere mensen er ook wat aan hebben.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-3-2012 22:44 Print reply

Posts: 9841
ja of je houdt gewoon aan wat haynes geeft en post dat op het forum, zoals dat al 100keer gebeurd is.

het probleem is dat dat niet meer te vinden is, omdat iedereen onzinwaardes die de bromboer, die in veel gevallen ook nog de lokale dorpsgek is, uit zn duim staat te zuigen nadat ie ze uit zn mouw heeft geschud.

Ik ga wel googlen want ik heb mn haynes ritueel verbrand toen de tsx weg ging.

edit. ah. post gevonden waarin ik zeg dat ik geen haynes meer heb

er is vast wel iemadn die em wel heeft, maar ergens hangt me 160 ohm bij.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 6-3-2012 om 22:46 uur.
 
Too cool for school!
dirktimmer 7-3-2012 12:05 Print reply

Posts: 1737
150 Ohm koud minimum, dat zegt Suzuki. warm geen idee, dat staat nergens.

Als je tsx alleen wil starten met duwen en niet met kickstart is het 99 vd 100 keer de spoel. op toeren lopen ze dan nog wel ok.
 
Custompuch 7-3-2012 18:12 Print reply

Posts: 290
van deze antwoorden word ik ook niet veel wijzer?
 
Jolem 7-3-2012 18:34 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
van deze antwoorden word ik ook niet veel wijzer?


Ik reviseer electromotoren voor m'n werk, hier hanteren we de regel: meer dan 10% verschil in ohms tussen koud (20*c) en warm (100-120*C) is afkeur. Dit kunnen we dan ook met uitgebreidere meetapparatuur onderbouwen.

Nou is jou spoeltje natuurlijk geen electromotor, maar het principe is het zelfde. Bij jou is het verschil ruim 30% dus ik denk dat hij kapot is. Het koperdraad zelf, maar vooral de isolatiehars verweert gewoon naar verloop van tijd.

Ik zou kijken of je ergens een goede spoel kan vinden, als het hiermee is opgelost, kan je die oude weggooien.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 7-3-2012 om 18:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 7-3-2012 om 18:36 uur.
 
Floris-tsx 7-3-2012 20:08 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
van deze antwoorden word ik ook niet veel wijzer?


Wijzer zul je ook niet worden heb ik wel gemerkt. Aan het antwoord van dirktimmer had je al genoeg. Of kon je niet bedenken dat 150 ohm conform jouw bevindingen was ?

In de Haynes van mijn tsx staat het volgende:

Ignition source coil
Resistance-black/red to black/white 120-190 ohm

Check of je spanningsregelaar onder je zadel niet los zit. Of dat er überhaupt een van de elektronische onderdelen slecht of af en toe massa contact maakt. Iedereen heeft altijd grote verhalen over falende spoelen, terwijl vaak kleine slordigheden tijdens het sleutelen tot dit soort vervelende problemen leiden.

edit; mijn brommer stotterde ook een hele tijd. Bij mij was mijn ketting op een gegeven moment tegen de zwart rode draad van de ontsteking gaan lopen en als ik dan wat vaart maakte, rekte de ketting en stotterde dus de hele brommer. Check dit soort dingen echt!

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 7-3-2012 om 20:13 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-3-2012 21:42 Print reply

Posts: 9841
mee eens. je fysieke bedrading nalopen, en vooral de stekkers en massapunten goed GOED goed fixen is altijd stap 1 bij elektrische problemen.


 
Too cool for school!

Dit topic is 6220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved