mytsx |
6-3-2012 20:47 |
Posts: 150 |
Mischien even searchen
|
|
|
|
kenny77 |
6-3-2012 21:08 |
Posts: 29286 |
Ben je met de honda beter af, als zo'n imitatie brommer gok ik.
Meestal zijn die honda blokken gewoon versleuteld / verprutst door de vorige eigenaren.
Maar het wil niet zeggen dat een oude brommer niet betrouwbaar kan zijn.
Als je iemand met verstand het blokje goed aan laat pakken, rij je zo probleemloze kilometers.
|
|
|
|
Jolem |
6-3-2012 21:15 |
Posts: 127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
ik zit te denken om me honda mtxsh te verkopen omdat ik er regelmatig problemen mee heb en als dagelijks vervoer is dat niet al te fijn..
dus zat ik te denken, wat moet ik er voor terug kopen?
ik heb op marktplaats zitten kijken en kwam ik dit tegen; http://tinyurl.com/6pmv3nk en vraag me af wat dit is, en wat jullie voor suggesties hebben. moet eerst de brommer verkopen voor ik wat anders kan kopen. hebben jullie nog ideeën voor andere jongere brommers?
Het is een 4-takt, dus dus reparaties worden wat lastiger dan bij een 2-takt (meer bewegende delen, meer afstellen). Kijk ook even of onderdelen makkelijk/goedkoop te krijgen zijn.
Voor dagelijks vervoer lijkt me dit ding prima, 4-takt is wel wat zuiniger dan 2-takt. Ik ken dit merk niet dus over de kwaliteit kan ik niks zeggen, maar hij is nieuw dus je hebt nog wel een (paar) jaar garantie denk ik?
Als je nu 900 euro hebt, hoef je niet eerst je MTX te verkopen, anders wel natuurlijk.
Wat andere brommers betreft, als je graag zo'n choppertje wil is je keus vrij klein ben ik bang. Tegenwoordig worden ze wel weer een beetje gemaakt, maar de 2e handsjes zijn gelijk van voor jou tijd.
|
|
|
|
jr customs |
6-3-2012 22:01 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Diamond0313
ik zit te denken om me honda mtxsh te verkopen omdat ik er regelmatig problemen mee heb en als dagelijks vervoer is dat niet al te fijn..
dus zat ik te denken, wat moet ik er voor terug kopen?
ik heb op marktplaats zitten kijken en kwam ik dit tegen; http://tinyurl.com/6pmv3nk en vraag me af wat dit is, en wat jullie voor suggesties hebben. moet eerst de brommer verkopen voor ik wat anders kan kopen. hebben jullie nog ideeën voor andere jongere brommers?
Met zon ding ga je meer problemen krijgen dan met een mtx.
Eerst moet je dat ding fatsoenlijk lopend krijgen, dit krijg je voor elkaar door het spruitstuk te ontgrenzen en de carb af te stellen maar dan beginnen de problemen pas.
de accu is zo slecht dat ie vaak spontaan smelt waardoor je dus acuuzuur over je frame krijgt. als je electrische start het dan nog doet doet hij dat dan dus niet meer evenals je richtingaanwijzers, die waarschijnlijk al afgebroken zijn omdat ze zo goedkoop zijn.
dan breken er nog verschillende dingen af en als je de 5000 km ben gepasseerd begint dat ding te roken en olie verbruiken als een gek.
Maar dan zijn je remmen toch al vast gerot dus dat maakt niet uit.
het chrome werk kan je beter meteen weg gooien, dat bespaart je ijzeroxide tussen al je draaiende delen en op je kleren.
en dan ben ik nog maar net begonnen met de problemen
|
|
|
|
gradus |
6-3-2012 22:05 |
|
TZRBart |
6-3-2012 22:07 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]
Met zon ding ga je meer problemen krijgen dan met een mtx.
Eerst moet je dat ding fatsoenlijk lopend krijgen, dit krijg je voor elkaar door het spruitstuk te ontgrenzen en de carb af te stellen maar dan beginnen de problemen pas.
de accu is zo slecht dat ie vaak spontaan smelt waardoor je dus acuuzuur over je frame krijgt. als je electrische start het dan nog doet doet hij dat dan dus niet meer evenals je richtingaanwijzers, die waarschijnlijk al afgebroken zijn omdat ze zo goedkoop zijn.
dan breken er nog verschillende dingen af en als je de 5000 km ben gepasseerd begint dat ding te roken en olie verbruiken als een gek.
Maar dan zijn je remmen toch al vast gerot dus dat maakt niet uit.
het chrome werk kan je beter meteen weg gooien, dat bespaart je ijzeroxide tussen al je draaiende delen en op je kleren.
en dan ben ik nog maar net begonnen met de problemen
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je zo'n 'merkloos' ding moet kopen... Zoals iemand hierboven al zei, je kunt beter je blok goed laten maken zodat je veel kilometers probleemloos kunt rijden... En als je 900 euro uit wilt geven, kun je ook best een net 2e handsje op de kop tikken...
|
|
|
|
JB1 |
6-3-2012 22:08 |
Posts: 14881 |
Welke problemen heb je met de SH dan?
Als je daar even wat tijd en moeite in stopt dan heb je een goede en betrouwbare brommert
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
mbx-genieter |
6-3-2012 22:09 |
Posts: 758 |
Wat zijn eigenlijk alle problemen aan je eigen mtx dan.
Kan nooit mega veel kosten zijn in ieder geval goedkoper dan een ander ding terug te kopen.
Koop geen chinees ding krijg je spijt van.....
|
|
|
|
TZRBart |
6-3-2012 22:25 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Wat zijn eigenlijk alle problemen aan je eigen mtx dan.
Kan nooit mega veel kosten zijn in ieder geval goedkoper dan een ander ding terug te kopen.
Koop geen chinees ding krijg je spijt van.....
Inderdaad, achter een chineesje kun je beter je gereedschapskist hangen zodat je gelijk kunt sleutelen... Want daar sta je altijd mee stil.
|
|
|
|
Diamond0313 |
6-3-2012 23:47 |
Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Welke problemen heb je met de SH dan?
Als je daar even wat tijd en moeite in stopt dan heb je een goede en betrouwbare brommert
ik heb deze brommer gekocht als compleet gerestoreerd en gereviseerd maar als je 1 ding ging vervangen zag je dat het een behoorlijke centen knijper was op de verkeerde dingen bezuinigen. eigenlijk heb een optisch mooie brommer, maar motorisch is het om te huilen. bijvoorbeeld er was eens schroefje lam om de carb op de spruitstuk dus kit ik het vast. maar ook oude of gebruikte koppelingplaten gebruiken.en dat soort dingen .
oke een chinees word het dus niet.
Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 6-3-2012 om 23:48 uur.
|
|
|
|
JB1 |
6-3-2012 23:53 |
Posts: 14881 |
Kun je het beter even goed aanpakken.
Assen -> vervangen voor origineel Honda
Heb je al een hele verbetering op het rijwielgedeelte.
En alles waar je over twijfelt kun je gewoon vragen.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Diamond0313 |
6-3-2012 23:57 |
Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kun je het beter even goed aanpakken.
Assen -> vervangen voor origineel Honda
Heb je al een hele verbetering op het rijwielgedeelte.
En alles waar je over twijfelt kun je gewoon vragen.
oke thx zal em is goed onder handen dan nemen van de zomer.
|
|
|
|
blikke74 |
7-3-2012 4:22 |
|
RutgerDTmx |
7-3-2012 16:19 |
Posts: 211 |
Dan loop je nu te klagen dat de vorige eigenaar teveel chinese dingen op je mtx heeft gezet (goedkope rommel) wil je nu opeens een compleet chineese brommer gaan kopen!!!??
mtx kun je voor minder dan 900 heel betrouwbaar en snel maken!
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
7-3-2012 16:29 |
Posts: 8626 |
Die brommer wordt geleverd in krat.
En je zegt min of meer dat je niet wil sleutelen.
Nou moe.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|