dirktimmer |
6-3-2012 14:56 |
Posts: 1737 |
haha,
sorry dames, korrel 400. niet met 400 euro
geen bitchfight starten hoor
|
|
|
|
Ijzeren Rinus |
6-3-2012 16:26 |
Posts: 399 |
heren ik kwam hier op het forum nog een topic tegen over kapotte koppakkingen etc.
daar stond in cilinder pakking en kop invetten met vaseline en goed aandraaien.
warm laten lopen nogmaals aandraaien.
hij loopt nu inmiddels goed.
Dus bedankt voor de reacties
|
|
|
|
maerijn |
6-3-2012 16:44 |
Posts: 2455 |
Waarom wou je hem in de eerste instantie vlakken dan?
|
|
|
|
lukas puch |
6-3-2012 16:48 |
Posts: 611 |
misschien trok hij daar valse lucht>?
|
|
|
|
Ijzeren Rinus |
6-3-2012 16:48 |
Posts: 399 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Waarom wou je hem in de eerste instantie vlakken dan?
omdat ik aan de mensen die vroegen wat er telkens mis mee was had uitgelegd dat elke keer me koppakking doorbrandde in een hoek vooraan of open scheurde.
Die hebben mij verteld dat dit het resultaat was van een kromme kop.
|
|
|
|
mxbeunking |
6-3-2012 17:34 |
Posts: 2305 |
Als het niet werkt wil ik hem wel voor je vlakken op de draaibank, moet je hem alleen opsturen
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Ijzeren Rinus |
6-3-2012 17:55 |
Posts: 399 |
Ja nou hij rijd nu dus goed, en heb een beste tocht gemaakt straks.
kwam dit keer ook rijdend thuis ipv een goede 5km lopen..
dus ik kijk hoe lang dit goed gaat en anders neem ik contact op
|
|
|
|
j0ren |
7-3-2012 9:50 |
Posts: 1298 |
Als je echt van plan bent om hem alleen te vlakken is het niet zo moeilijk. Wil je er een heel stuk afdraaien dan is het idd beter om het machinaal te laten doen.
Een hele mooie methode om je kop vlak te krijgen is:
De hele onderkant (alles wat schuurpapier zou moeten raken ) inkleuren met een benzinestift
vervolgens met korrel 300 ofzo op een glasplaat schuren.
Tussendoor kan je dan kijken waar de cilinderkop het schuurpapier niet raakt, dus net zo lang doorschuren tot overal de stift weg is.
Zorg wel dat je je cilinderkop niet per ongeluk kantelt of ongelijkmatige druk zet want dan werkt dit natuurlijk niet.
Mocht je probleem dus niet opgelost zijn met vaseline dan raad ik je dit aan
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
AV50 |
7-3-2012 22:10 |
Posts: 15 |
Ik vlak koppen (als ik er al aan begin) op een glasplaat met schuurpapier met een minimale korrelgrootte van 400 en eindig met een korrelgrootte van 1200.
ik spuit wel constant WD40 op het schuurpapier en maak rustige bewegingen, geen druk uitoefenen op de kop.
Echt vervelend monnikenwerk vind ik het.
|
|
|
|
ChielTZR |
7-3-2012 22:15 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AV50
Ik vlak koppen (als ik er al aan begin) op een glasplaat met schuurpapier met een minimale korrelgrootte van 400 en eindig met een korrelgrootte van 1200.
ik spuit wel constant WD40 op het schuurpapier en maak rustige bewegingen, geen druk uitoefenen op de kop.
Echt vervelend monnikenwerk vind ik het.
waarom die wd-40?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
AV50 |
7-3-2012 22:19 |
Posts: 15 |
WD40 of andere kruipolie heeft een polijstende werking, zo'n 20 jaar geleden werkte ik bij een KTM crossmotoren bedrijf, en zo vlakte wij koppen.
|
|
|
|
ChielTZR |
7-3-2012 22:21 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AV50
WD40 of andere kruipolie heeft een polijstende werking, zo'n 20 jaar geleden werkte ik bij een KTM crossmotoren bedrijf, en zo vlakte wij koppen.
polijstende werking heeft toch bij korrel 400 geen nut?
en tevens, blinken als een spiegel hoeft ook niet, als hij maar zuiver vlak is.
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 7-3-2012 om 22:26 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
AV50 |
7-3-2012 22:27 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
polijstende werking heeft toch bij korrel 400 geen nut?
Misschien niet, maar het was een procedure die we volgde, tot op heden ben ik dat blijven doen.
Ik heb wel het idee dat het gevoel wat je aan het doen bent er beter op wordt, misschien pshygisch maar zeker in het laatste stadium toch belangrijk.
De kleppen van een viertakt slijp je ook niet "droog" in, dat doe je ook met een pasta.
|
|
|
|
jr customs |
7-3-2012 22:35 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AV50
[...]
Misschien niet, maar het was een procedure die we volgde, tot op heden ben ik dat blijven doen.
Ik heb wel het idee dat het gevoel wat je aan het doen bent er beter op wordt, misschien pshygisch maar zeker in het laatste stadium toch belangrijk.
De kleppen van een viertakt slijp je ook niet "droog" in, dat doe je ook met een pasta.
jah als je het met alleen slijpzand zou doen valt dat er de hele tijd doorheen das kei onhandig, dan kun je beter een pasta hebben waardoor het op zn plaats blijft, min of meer...
|
|
|
|
AV50 |
7-3-2012 22:45 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]
jah als je het met alleen slijpzand zou doen valt dat er de hele tijd doorheen das kei onhandig, dan kun je beter een pasta hebben waardoor het op zn plaats blijft, min of meer...
Probeer het een keer zou ik zeggen, vlak een kop op schuurpapier met en zonder olie dan merk je het verschil.
Zonde pasta de klepzittingen slijpen lukt ook want dan plak je de gaten van de kleppenstoters dicht, maar het gebeurt nooit....
|
|
|
|