Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - crossmotoren voor openbare weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 751 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66031 - crossmotoren voor openbare weg
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZRBart 5-3-2012 16:20 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
zo iets als dit is dit nog wat dan

http://link.marktplaats.nl/515180024


of is het niks

mij gaat het meer om de koppel en de pks met snel optrekken door de bochten en speel goed


Dat is wel een mooi ding ja, volgens mij is die 690 ook een vrij rustige motor... Althans, het lijkt mij dat je daar veel rustiger mee rijdt dan op een 4,5je
 
roy-mtx-sh 5-3-2012 16:21 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
zo iets als dit is dit nog wat dan

http://link.marktplaats.nl/515180024


of is het niks
zo'n motor
mij gaat het meer om de koppel en de pks met snel optrekken door de bochten en speel goed


 
kenny77 5-3-2012 16:24 Print reply

Posts: 29286
4 takt
KTM 525 exc
Yamaha WRF 450(400/426)
Suzuki RMZ/DRZ 450
Aprilia RXV 550
HM CRF 450
Honda XR 650
Husaberg
Gas Gas

2 takt
Husky WR 360
KTM 380
TM 300
Honda CR 250
Honda CR 500

Sommige meer geschikt voor dagelijks gebruik dan andere, andere weer meer geschikt voor het circuit, maar dan heb je een idee wat er ongeveer te krijgen is.
Reviews zoeken op google en dan kan je er al een hoop afstrepen en wat over gebleven is testritjes op maken.

Dan kom je er wel uit denk ik.
Zeker met dat budget, daar is wel wat leuks voor te vinden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
en wat bedoel je met heel betrouwbaar????
dat hij het altijd doet of dat je soms er even wat langer moet trappen of zo?


Sommige motoren zijn meer wedstrijd gericht, dus hebben een hoger slijtage en eerder de kans dat er wat kapot gaat, dan een tamme motor.
Maar aangezien het toch je 2de motor is, zou ik juist voor een wat sneller kijken is leuker om op te rijden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
zo iets als dit is dit nog wat dan

http://link.marktplaats.nl/515180024


of is het niks

mij gaat het meer om de koppel en de pks met snel optrekken door de bochten en speel goed


Is in mijn ogen meer een wegmotor, geen supermotard en helemaal geen enduro.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-3-2012 om 16:33 uur.
 
lukas puch 5-3-2012 16:28 Print reply

Posts: 611
je wilt door bossen kunnen rijden?
 
Tobias Verhoef 5-3-2012 16:44 Print reply

Posts: 1832
Voor dagelijks gebruik zijn er maar 2 en dat is de Suzuki DRZ 400 en de Honda XR 600.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
roy-mtx-sh 5-3-2012 16:58 Print reply
Posts: 97
maar wat is nou het verschi tussen deze 2
huseberg komt me niet zo heel bekent voor
en gas gas ken ik helemaal niet


Husaberg
Gas Gas



als ik zo kijk gaat mijn voor keur denk ik toch meer na uit

aprillia rxv 550
suzuki rmz 450
ktm 525

tussen deze zit als ik zo kijk niet veel verschil toch?

ieder geval bedankt

 
mxbeunking 5-3-2012 17:00 Print reply

Posts: 2305
Ga eerst eens bekijken of je er ook enduro mee wilt gaan rijden. Zo niet, dan zou ik geen super nieuwe enduro kopen. Zo wel, zou ik het in een keer goed doen.


 
Draaiwerk nodig? = PB
kenny77 5-3-2012 17:04 Print reply

Posts: 29286
Kwa motorisch hoor je wel veel problemen met SXV550/ RXV550 beste ook vanaf een bepaald bouwjaar pakken (2007 of 2008 dacht ik, dan zijn ze motorisch verbeterd)

Een vriend heeft een RXV550 gehad van 2006 die had altijd start problemen, als hij koud was (tegen de winter aan) moest hij hem warm föhnen om te kunnen starten.

Mijn neefje heeft een SXV550 gehad en eigenlijk geen problemen mee gehad, ook regelmatig mee op en neer naar frankrijk gereden.

Maar als je pech hebt kan je er veel problemen mee krijgen.

Voor de rest heb ik op die SXV550 gereden en dat rijd wel super leuk, en ook heel gemakkelijk.
Echt een vriendelijk motor, waarmee je toch leuk vooruit mee kunt komen.
De tank is wel snel leeg...

Geen ervaring met de rest.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-3-2012 om 17:07 uur.
 
roy1263 5-3-2012 17:11 Print reply

Posts: 597
Heb nog wel een XT500 voor je staan maar die moet nog wel even op geknapt worden. wou ik binnenkort aan beginnen??><:?><

Edit: Heb ook nog cr250 staan met noppen, die rijdt wel gewoon goed en heeft reiger racing suspension erop, kenteken, alles.

Dit bericht is gewijzigd door roy1263 op 5-3-2012 om 17:12 uur.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Tobias Verhoef 5-3-2012 17:38 Print reply

Posts: 1832
Als je perse tussen die 3 motoren wilt kiezen zou ik voor een 525 gaan die is dan het betrouwbaarst.

Maar maak eens voor de gein eens een lijstje met hoe duur het onderhoud is voor een jaar. Denk maar aan olie en oliefilters zuiger misschien als je een keer pech hebt kleppen. En als je hem niet goed onderhoud komen er misschien nog wel andere minder leuke dingen bij.

Vraag anders eens aan makrolon http://www.brommerfo...ery/view/6117/1/last wat hij kwijt is aan onderhoud.

Ik moet wel zeggen ik heb zelf een KTM EXC 200 2 takt en ik wou er ook kilometers mee gaan rijden maar voor dagelijks gebruik is het niet aan te raden het is gewoon te veel onderhoud en de onderhoud is ook gewoon duur. Ook al kom je uit je werk of school dan ben je moe en is zo'n vel ding echt heel irritant. Mensen hadden dit ook al van tevoren gezegd maarja ik was eigenwijs en deed het toch maar nu heb ik achteraf wel spijt dat ik het heb gedaan. Ik raad je aan om een XR 600 of een DRZ 400 te kopen, dan hoef je niet meer te sleutelen dan te rijden.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
roy-mtx-sh 5-3-2012 18:08 Print reply
Posts: 97
zo als dit is dit wat??/

http://link.marktplaats.nl/534488534
 
TZRBart 5-3-2012 18:31 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
zo als dit is dit wat??/

http://link.marktplaats.nl/534488534


Dat is wel een nette motor lijkt me, maar er staat niets bij over uren/kilometers wat hij gedraaid heeft... En wanneer hij voor het laatst onderhoud gehad heeft... Dat is misschien soms wat nutteloze informatie, maar wel belangrijk.
 
mx-jacob 5-3-2012 18:42 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
zo iets als dit is dit nog wat dan

http://link.marktplaats.nl/515180024


of is het niks

mij gaat het meer om de koppel en de pks met snel optrekken door de bochten en speel goed



wat een lelijk hok!!

als je niet teveel geld uit wilt geven zou ik dit kopen : http://link.marktplaats.nl/520163560

Ik zelf ga hier voor als ik klaar ben met de motorrijbewijs! : http://link.marktplaats.nl/525443966
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Cas DT 5-3-2012 19:02 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



wat een lelijk hok!!




Lekker boeiend wat jij vind.

OT:
Ik denk niet dat een competitie gerichte motor geschikt is voor 300km per week.
Is een jongere ktm lc4 niks voor je?
http://link.marktplaats.nl/535716559
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
mx-jacob 5-3-2012 19:08 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Lekker boeiend wat jij vind.

OT:
Ik denk niet dat een competitie gerichte motor geschikt is voor 300km per week.
Is een jongere ktm lc4 niks voor je?
http://link.marktplaats.nl/535716559


haha als je niet op zo'n lomp ding wilt rijden zou ik toch voor een competitie gerichtere motor gaan dan een tamme xr of zo'n lc4

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 7702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved