Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda toeren janken!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66028 - Derbi Senda toeren janken!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AlexDerbiXtreme 5-3-2012 0:06 Print topicpost
Posts: 31
Hallo,
ik heb bij een vriend van me een airsal 50 gemonteerd, en inmiddels zit alles in elkaar en de brommer loopt, met veel compressie.

Als je de brommer start loopt ie keurig stationair, hij blijft mooi rustig lopen. Maar als je gas geeft tot bijvoorbeel 7000 toeren, zakt het toerental extreem traag af en blijf vervolgens hangen rond ongeveer 4000 toeren. Soms blijft ie helemaal hangen en blijft het toerental op 7000 toeren.

Als ie rond de 7000 toeren jankt en ik doe de motor uit en gelijk weer aan loopt ie weer keurig stationair op 2000 toeren.

- Gasnaald ingevet en blijft niet hangen.
- Valse lucht proberen te vinden maar niks gevonden.
- Gaskabel blijft niet hangen.

Ik heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn, ik hoorde van de bromboer iets over krukaskeerringen die er misschien uitgeschoten waren doordat de nieuwe cilinder veel compressie heeft. Het fijne weet/snap ik er niet van.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn??

Alex
 

ChielTZR 5-3-2012 0:10 Print reply

Posts: 6016
en met choke, wat doet hij dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
AlexDerbiXtreme 5-3-2012 0:15 Print reply
Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
en met choke, wat doet hij dan?



Geen idee, ga ik morgen eens proberen!
Wat zou er moeten gebeuren?
 
ChielTZR 5-3-2012 0:21 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexDerbiXtreme
[...]



Geen idee, ga ik morgen eens proberen!
Wat zou er moeten gebeuren?


rijker mengsel krijg je dan, dit gevalletje klinkt mij als een te arm mengsel.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Gerard1793 5-3-2012 7:55 Print reply

Posts: 4006
Heb je je carburateur uberhaubt wel opnieuw afgesteld? Want dit lijkt inderdaad op te arm lopen.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Aprilia RX 50 2003 5-3-2012 9:19 Print reply

Posts: 6717
gewoon even afstellen denk ik.

en zet dat wat de bromboer heeft gezegt maar uit je hoofd want een krukas keerring die er uit komt door teveel compressie is natuurlijk grootste onzin
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gradus 5-3-2012 10:58 Print reply
Posts: 619
nou daar ben ik het niet mee eens

ik heb uit eigen ervaring mee gemaakt
ook met een schakel brommer,

dat meerdere malen mijn kering eruitvloog meteen bij starten

ik hem de kering vast gezet met een paar druppies 2 componeten lijm
herna nooit meer er last van gehad

edit
dit was ook met een 70 airsaltje met nieuwe zuiger

Dit bericht is gewijzigd door gradus op 5-3-2012 om 10:59 uur.
 
koekie - Administrator 5-3-2012 11:14 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
nou daar ben ik het niet mee eens

ik heb uit eigen ervaring mee gemaakt
ook met een schakel brommer,

dat meerdere malen mijn kering eruitvloog meteen bij starten

ik hem de kering vast gezet met een paar druppies 2 componeten lijm
herna nooit meer er last van gehad

edit
dit was ook met een 70 airsaltje met nieuwe zuiger

Dit bericht is gewijzigd door gradus op 5-3-2012 om 10:59 uur.


Dat is dan alsnog niet door de compressie. Hooguit door de carterdruk, maar de 'compressie' van de cilinder zit natuurlijk tussen de zuiger en de cilinderkop
 
Haaks de hoek om!
gradus 5-3-2012 11:16 Print reply
Posts: 619
dat is zo
 
Velthuis 6-3-2012 22:34 Print reply

Posts: 222
Ik heb dit weleens gehad bij mijn MT5. Ding liep perfect, maar wilde boven de 7 a 8k toeren niet meer in toeren zakken. Heb me suf gezocht naar valse lucht, maar nooit iets gevonden. Ding stond ook al in de verkoop, dus op een gegeven moment verkocht. Later heb ik van de volgende eigenaar gehoord dat hij een heel klein scheurtje had gevonden in de carb. en dat het na het vervangen hiervan verholpen was.
 
gradus 6-3-2012 22:39 Print reply
Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
Ik heb dit weleens gehad bij mijn MT5. Ding liep perfect, maar wilde boven de 7 a 8k toeren niet meer in toeren zakken. Heb me suf gezocht naar valse lucht, maar nooit iets gevonden. Ding stond ook al in de verkoop, dus op een gegeven moment verkocht. Later heb ik van de volgende eigenaar gehoord dat hij een heel klein scheurtje had gevonden in de carb. en dat het na het vervangen hiervan verholpen was.


das balen
 
AV50 7-3-2012 22:16 Print reply

Posts: 15
Vet aan de gasnaald?
De carb. is te arm afgesteld, even draaien aan je luchtschroef of een grotere hoofdsproeier monteren.
Zoals al beschreven, de keringen knallen er niet uit bij een hoge compressie.
 
AlexDerbiXtreme 8-3-2012 13:15 Print reply
Posts: 31
Met choke aan starten geeft geen enkele verandering,
Ik ga zo meteen een grotere sproeier monteren, dom dat ik daar niet aan heb gedacht ...

Ik laat weten wat ie doet!

Alex
 
Velthuis 8-3-2012 18:14 Print reply

Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
[...]


das balen



valt wel mee
 

Dit topic is 5040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved